Vyhledávání

MINI omlazuje nabídku svých modelů. Upravený design, nejnovější verze motorů ...

Nová rodina MINI.
V bodech.

• MINI omlazuje nabídku svých modelů. Upravený design, nejnovější verze motorů, zejména potom nová generace vznětových jednotek a pokroková výbava zajistí pokračování úspěchu těchto automobilů v segmentu malých vozů. Změny v provedení na modelech MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio mají za úkol nejen dále vyzdvihnout jejich prémiový charakter, ale také posunout spojení unikátní zábavy z řízení a spotřeby paliva.

• Zdokonalené modely MINI vstoupí do prodeje po celém světě 18. září 2010 a nabídnou nové vznětové motory, ale také důkladně upravenou paletu zážehových jednotek pro všechna tři provedení: MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio. Čtyřválcové vznětové motory jsou pověstné svým zátahem, nízkou spotřebou a kultivovaností projevu – tedy vlastnostmi, za nimiž stojí dlouholeté technologické zkušenosti BMW Group. Snižování spotřeby posunuje na novou úroveň také komplexní přístup MINIMALISM. Nový MINI One D (66 kW/90 k) a nový MINI Cooper D (82 kW/112 k) stanovují se spotřebou jen 3,8 l/100 km a s produkcí 99 g/km CO2 v kombinovaném cyklu zcela nové standardy. Nabídka vznětových modelů se dále rozšiřuje o nový MINI One D Clubman a MINI Cooper D Cabrio.

• Nový vzhled modernizovaných modelů se zaměřil především na jemné retuše designu, stejně tak jako na zdokonalenou funkčnost. Nově navržený přední nárazník například přispívá k účinnější ochraně při srážce s chodcem. Všechny modely nyní přicházejí se zadními LED světly pro brzdovou a obrysovou funkci, stejně tak jako s funkcí dynamických brzdových světel.
• Nově navržené ovládání audiosystému a klimatizace je přehlednější a srozumitelnější. Prémiový charakter modelů MINI byl dále podtržen mimořádně harmonickými barevnými kombinacemi a kvalitními materiály. Rozšířena a pozměněna byla nabídka čalounění sedadel i prvky z programu Colour Line.
• Pro MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio jsou připraveny nové designy kol a současně také barvy karoserie. Exkluzivně pro MINI John Cooper Works a MINI John Cooper Works Clubman je připravena jasně červená barva Chili Red pro kontrastní lakování střechy. Kromě toho je připravena trojice designérských stylů Rally, Classic a Scene, vyznačujících se profesionálně a citlivě zvolenou konfigurací různých barev, materiálů a výbavy. Všechny modely je samozřejmě dále možné takřka bez omezení specifikovat podle osobitého stylu.
• Pro všechny modely MINI je připravena výbava zvyšující nejen komfort, ale také bezpečnost a typickou osobitost. Například na přání dodávaná xenonová světla mohou mít černě lakované vnitřní části nebo adaptivní zatáčecí funkci. K dispozici je též samozatmínací vnitřní, ale rovněž vnější zpětná zrcátka, a nechybí ani nepřímé LED osvětlení vnitřního prostoru s širšími možnostmi změny barev. MINI Clubman je nyní nově vybaven samonavíjecím krytem zavazadlového prostoru.

• Na nejvyšší možné úrovni je nyní integrace mobilních zařízení do nového audio- a navigačního systému. Samozřejmostí všech provedení je možnost přehrávání CD se soubory MP3 i vstup AUX IN. Nedílnou součástí výše postaveného audiosystému MINI Visual Boost a navigačního systému MINI je barevný displej s vysokým rozlišením, situovaný uprostřed centrálně umístěného rychloměru. Jejich součástí je také Bluetooth hands-free systém pro připojení mobilního telefonu a zdířka USB pro externí hudební přehrávače a telefony. Toto řešení například umožňuje například přehrávat filmy z Apple iPod na centrálním displeji. V případě, že je ve výbavě vozu příprava pro mobilní telefon Bluetooth (včetně USB), je možné u většiny mobilních zařízení využít třeba přehrávání hudby pomocí Bluetooth rozhraní (audio streaming), zobrazit titulní strany CD na displeji nebo používat některé kancelářské funkce. S MINI Visual Boost a navigačním systémem jsou k dispozici také funkce z programu MINI Connected.

Nová rodina MINI.
MINI, MINI Clubman,
MINI Cabrio.
Svěží modifikace designu, nabídka zdokonalených motorů a nejmodernější výbava přinášejí rodině vozů MINI další náboj k tomu, aby mohla otevřít novou kapitolu své úspěšné existence. Nové MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio se začnou prodávat 18. září 2010 a ve svém segmentu poskytnou neporovnatelně širokou nabídku různých provedení, ale také velmi osobitý styl a charakter. Zcela nové vznětové motory jsou zárukou pověstného zátahu, avšak při nižší spotřebě paliva. Nový MINI Cooper D a MINI One D dosahují kombinované spotřeby jen 3,8 l/100 km, plní emisní standardy EU5 a vyprodukují pouze 99 g/km CO2.

Nové vznětové jednotky doplňují stávající, již důkladně omlazené zážehové motory. Jejich nabídka začíná modelem MINI One s výkonem 55 kW/75 k a je završena modelem MINI Cooper S nabízejícím 135 kW/184 k. Rodinu vozů MINI rozšiřuje dvojice nových provedení: MINI One D Clubman a MINI Cooper D Cabrio.
Jemné změny vzhledu provedení na MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio posilují sportovní, ale současně také prémiový charakter těchto vozů. Zvýrazněn byl například otvor pro chladicí vzduch ve spodní části předního nárazníku, který je u modelů MINI Cooper S akcentován samostatnými otvory pro vstup vzduchu k brzdám. Nové provedení mají také zadní LED světla, stejně tak jako zvýrazněné boční směrovky, které podtrhují celkovou nadčasovou eleganci.
Exkluzivní a moderní interiér všech modelů MINI je výsledkem spojení mimořádně kvalitních materiálů a velmi harmonických barevných kombinací. Novinkou jsou nyní ergonomicky optimalizované ovladače audiosystému a klimatizace, stejně tak jako nové možnosti pro individualizaci. Sladění různých barev a materiálů usnadňuje i nabídka trojice různých designérských edicí Rally, Classic a Scene, které se zkušenostmi designérů MINI automobil jako celek naladí do určitého směru, který samozřejmě lze dále doplňovat a měnit podle vlastního vkusu.
Pokrokovost rodiny vozů MINI dokazuje i rozšířená nabídka výbavy na přání. Do ní patří například adaptivní světlomety, které mohou být doplněné rovněž xenonovými světly. Součástí audiosystémů, případně navigace může být také pokrokový balíček funkcí MINI Connected, jež otevírají zcela nové možnosti. Jedná se například o plnou integraci telefonu Apple iPhone do systému vozu, jehož většinu funkcí lze obsluhovat prostřednictvím automobilu, tedy konkrétně tlačítky na volantu nebo joystickem na přístrojové desce. V obchodě s aplikacemi Apple App Store je pro stažení připraven program, který umožní například zprávy z Facebooku nebo Twitteru zobrazovat přímo na hlavním displeji v automobilu a případně si je nechat nahlas přečíst (s na přání dodávanou funkcí hlasového výstupu). Součástí aplikace je také možnost přehrávání internetových rádií, příjem novinek pomocí funkce RSS a rovněž vyhledávání pomocí Google a mnoho dalších služeb.

Nové vznětové motory: zvýšená síla, emise CO2 jen 99 g/km.
Nová generace vznětových motorů umožňuje, aby se vybrané modely rodiny MINI postavily do pozice jedněch z nejúspornějších vozů vůbec. Čtyřválec 1,6 litru byl vyvinut s využitím nejnovějších technologií a dlouhodobých zkušeností BMW Group. Poměr vrtání a zdvihu těchto motorů je stejný jako u větších čtyřválců 2,0 l používaných ve vozech BMW a speciálně byl pro ně navržen také tvar spalovacích prostorů a hlava válců. Samozřejmostí je přímé vstřikování common-rail spojené s turbodmychadlem vybaveným variabilními rozváděcími lopatkami, které společně zajišťují plynulý nárůst výkonu v celém spektru využitelných otáček. Motory samozřejmě přicházejí se všemi zdokonaleními, jimiž se vyznačovala předchozí generace těchto jednotek, nicméně hlavními cíli bylo zrychlení reakcí a snížení spotřeby paliva. Hliníková konstrukce je zárukou příkladně nízké hmotnosti a nové motory tvoří naprostý vrchol svého segmentu v otázkách akustiky. Samozřejmostí je plnění emisních norem EU5.

Potenciál nového turbodieselu modelu MINI Cooper D je impozantní. Nejvyšší výkon činí 82 kW/112 k při 4000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 270 Nm v rozpětí 1750 až 2250 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h u tohoto vozu proběhne za 9,7 s (MINI Cooper D Clubman 10,2 s) a nejvyšší rychlost činí 197 km/h. Kombinovaná spotřeba v evropském kombinovaném cyklu přitom činí jen 3,8 l/100 km (MINI Cooper D Clubman 3,9 l/100 km), což odpovídá produkci CO2 ve výši 99 g/km (MINI Cooper D Clubman 103 g/km).
V rodině nových modelů MINI se nyní díky kultivovanosti a minimální hlučnosti vznětový motor poprvé dostává také do otevřené karosářské verze. Přináší tak unikátní spojení emocí z jízdy s otevřenou střechou a minimální spotřeby paliva. Základní parametry MINI Cooper D Cabrio jsou následující: 0–100 km/h 10,3 s, nejvyšší rychlost 194 km/h, kombinovaná spotřeba podle EU 4,0 l/100 km a produkce CO2 104 g/km.
MINI One D: nový motor ve dvou modelech.
Základní vznětový model nabídky značky MINI se opírá především o impozantní sílu v nízkých otáčkách a velmi nízkou spotřebu paliva. Nový turbodiesel modelu MINI One D disponuje nejvyšším výkonem 66 kW/90 k při 4000 min-1 a točivým momentem 215 Nm, který je k dispozici mezi 1750 a 2500 min-1. MINI One D je připraveno z klidu na 100 km/h zrychlit během 11,4 s (MINI One D Clubman 11,8 s) a dosáhnout nejvyšší rychlosti 184 km/h (MINI One D Clubman 182 km/h). Všechny tyto parametry překonávají jeho předchůdce, což platí také o spotřebě 3,8 l/100 km a produkci CO2 jen 99 g/km (MINI One D Clubman 3,9 l/100 km, 103 g/km).

Na účinném snížení spotřeby má kromě moderních motorů podíl také aplikace technologického balíčku MINIMALISM. V závislosti na konkrétním modelu se jedná především o systém rekuperace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel optimálního řazení, elektromechanický posilovač řízení (EPS) a parametricky řízené příslušenství motoru. Samozřejmostí je u všech modelů také dále optimalizovaná šestistupňová manuální převodovka.

Sportovní schopnosti, úspornost a rozmanitost: nabídka zážehových motorů pro rodinu nových MINI.
Zážehové motory s objemem 1,6 litru se vyznačují nejmodernějšími dostupnými technologiemi, které byly vyvinuty na základě dlouhodobých zkušeností BMW Group v této oblasti. Na jaře 2010 bylo portfolio zážehových motorů vozů MINI kompletně vyměněno a je tvořeno trojicí modelů: MINI One s výkony 55 kW/75 k a 72 kW/98 k, MINI Cooper s 90 kW/122 k a MINI Cooper S, pod jehož kapotou pracuje přeplňovaný motor s výkonem 135 kW/184 k.
Všechny zážehové motory jsou vybaveny plně variabilním ventilovým rozvodem odpovídajícím technologii VALVETRONIC, jež se používá v motorech BMW. Přínosem tohoto řešení je nízká produkce škodlivin a minimalizovaná spotřeba. V modelech MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman a MINI Cooper S Cabrio se plně variabilní rozvod kombinuje s přímým vstřikováním paliva a dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll. Jedná se tak o nejúspornější motor své výkonové třídy. MINI Cooper S dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za 7,0 s při kombinované spotřebě jen 5,8 l/100 km (CO2 136 g/km).

MINI One MINIMALIST se vyznačuje minimalizovanou spotřebou paliva (jen 5,1 l/100 km a 119 g/km CO2) a dodává se s dvojicí motorů o výkonech 55 kW/75 k a 72 kW/98 k. Součástí technologií MINIMALISM je nejen systém rekuperace kinetické energie, ale rovněž elektromechanický posilovač řízení, funkce Auto Start/Stop, ukazatel optimálního řazení i novinka v podobě tepelné izolace motoru.

Toto nové řešení zpomaluje chladnutí motoru, takže se po opětovném nastartování rychleji dostane na pracovní teplotu, při níž má minimální třecí ztráty. Spotřeba paliva je díky zapouzdření motoru a zejména díky jeho rychlejšímu zahřívání v úvodních fázích výrazně menší. Zapouzdření spočívá v utěsnění motorového prostoru svrchu pomocí kapoty, na bocích, ale také v příčce oddělující motor a prostor pro posádku. Tepelné utěsnění motoru má přínos také v lepší aerodynamice, s níž souvisí snížení spotřeby paliva. Toto řešení zvyšuje také komfort, protože zejména při nižších teplotách je rychleji zahřátý motor schopen dříve vytápět interiér.
Upravený design: Jasné směřování ke spojení sportovního stylu a elegance.

Změny vzhledu provedení na MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio mají za úkol zvýraznit sportovní potenciál těchto vozů. Kromě toho ale nový tvar předního nárazníku minimalizuje riziko poranění chodce nebo cyklisty při srážce. Změny ve spodní části předního nárazníku jsou výraznější. Ohraničení hlavních i mlhových světel je nyní markantnější, což platí také o nasávacím otvoru ve spodní části nárazníku. Modely MINI a MINI Cooper opticky rozšiřuje černá horizontální příčka tohoto otvoru. Modely MINI Cooper S mají na stranách tohoto charakteristického optického prvku otvory pro přívod chladicího vzduchu k brzdám, které mohou být na přání zvýrazněné chromem. Specifické je také provedení světlometů, jež mohou nyní mít černé vnitřní části, poprvé použité na speciálním modelu MINI 50 Camden.

Při pohledu z boku na modernizované modely MINI nelze přehlédnout nově navržené ozdobné prvky v okolí bočních směrovek. Struktura jejich krycího skla je nyní tvořena soustřednými kruhy. Na modelech MINI One a MINI Cooper se na těchto dekoračních prvcích kombinuje hodnotně působící matná a lesklá černá barva.
Všechna nová provedení rodiny vozů MINI přicházejí se zadními diodovými světly. Kromě technologie LED jsou vybaveny také dynamickým brzdovým světlem, které přejde při velmi intenzivním brzdění do blikání. Mlhová a couvací světla jsou nyní integrována ve spodní části zadního nárazníku a automobil tím opticky rozšiřují.
Atraktivitu nových modelů rodiny MINI dále zvětšuje i doplněná nabídka barev karoserie, stejně tak jako nové designy kol. Novými barvami, dostupnými již od uvedení nových modelů, je například zelená British Racing Green, oranžová Spice Orange a pro MINI Cooper S také šedá Eclipse Grey. Později bude v nabídce i modrá barva Ice Blue.
Extrémní sportovnost, exkluzivní design: MINI John Cooper Works.

Pro zvýraznění individuality mohou být nyní modely MINI John Cooper Works vybaveny střechou a kryty vnějších zpětných zrcátek v červené barvě Chili Red. Tato barva činí s bílou barvou Pepper White, stříbrnou Pure Silver, černou Midnight Black, zelenou British Racing Green a šedou Eclipse Grey velmi vzrušující a výraznou kombinaci. Pro zvýšení tohoto efektu lze bez přípatku získat také černé lakování 17palcových litých kol designu Cross Spoke Challenge.
Interiér tohoto extrémně sportovního modelu, poháněného čtyřválcem o výkonu 155 kW/211 k, se vyznačuje specifickými černými sedadly s kontrastním červeným prošíváním (také na volantu, hlavici řadicí páky a madlu ruční brzdy) a dekoračními prvky v červené barvě Chili Red.


Designérské linie přispívají k individualizaci.
Nové modely rodiny MINI přicházejí s výrazně rozšířenými možnostmi v otázkách individualizace. K dispozici je nyní více možností čalounění, barev interiéru, dekoračních výplní, ale samozřejmě také známý program Colour Line. Nové je například látkovo-kožené čalounění Cross Check nebo béžová barva interiéru Polar Beige.
Novinkou, která pomůže s vkusnou a citlivou individualizací každého MINI, jsou designérské edice Rally, Classi a Scene, jež jsou k dispozici pro všechna provedení nové rodiny vozů MINI. Každá z těchto edicí obsahuje pečlivě sladěnou barvu karoserie a barvu střechy, design kol, barvu interiéru, druh čalounění, dekorační lišty, odpovídající Colour Line a některé další doplňky. Vždy se jedná o celek, na jehož sladění pracovali designéři značky MINI tak, aby vždy trefně vystihoval různý styl. Jednotlivé designérské edice je samozřejmě možné podle libosti dále doplňovat, takže možnosti individualizace vozů MINI jsou takřka nekonečné.

Samozřejmostí omlazené rodiny vozů MINI je také bohatší a hodnotnější výbava interiéru. Zaujme především použití velmi luxusních materiálů. Všechna tlačítka i přepínače na středovém panelu jsou nyní černá, ovladače klimatizace jsou lemovány pochromovanou linkou. Stejný prvek je patrný také na volantu. Tlačítka umístěná na přání na volantu se také vyznačují černou barvou.
Premiéra v MINI: Adaptivní světla.
Všechny modely MINI je možné doplnit různou výbavou zvyšující komfort, bezpečnost či typickou osobitost. Jednou z novinek jsou adaptivní natáčecí světlomety, které mohou být spojeny s na přání dodávanými xenonovými světly. Při objednání samozatmavitelného vnitřního zrcátka, omezujícího riziko oslnění od vzadu jedoucího automobilu, jsou nyní o tuto funkci doplněna i obě vnější zpětná zrcátka.
Na přání je k dispozici také nepřímé osvětlení tvořené světelnými diodami, které dokáže vnitřní prostor osvítit jedním z 756 barevných odstínů, což je širší barevné spektrum než v minulosti. MINI Clubman přichází s novým typem navíjecího krytu zavazadlového prostoru.
Prvotřídní zábavní a komunikační systémy.
Nové audiosystémy a navigace mohou být vybaveny zcela novou platformou pro možnost integrace hudebních přehrávačů a mobilních telefonů. Všechny audiosystémy jsou vybaveny CD/MP3 přehrávačem, stejně tak jako vstupem AUX IN. Již standardní hudební aparatura MINI disponuje šesti reproduktory. Výše postavené rádio MINI Boost CD se vyznačuje nově navrženými ovladači.

Dalším stupněm v nabídce audiosystémů je MINI Visual Boost a také navigační systém MINI, které jsou vybavené 6,5palcovým barevným displejem s vysokým rozlišením, integrovaným do centrálně umístěného rychloměru. Jejich součástí je také Bluetooth hands-free, stejně tak jako USB port. Mapové podklady pro navigační systém jsou uložené na flash-disku a lze je aktualizovat prostřednictvím USB. Na displeji je po zastavení automobilu možné přehrávat i videa uložená například v přehrávači Apple iPod.
Současně s Bluetooth hands-free a rozhraním USB je součástí výbavy dok pro mobilní telefon, který jej dobíjí, stejně tak jako externí anténa. Systémy MINI Visual Bost i navigační systém MINI dokáží mobilní telefon nebo přehrávač velmi účinně integrovat do systému automobilu. Přes Bluetooth je například možné přehrávat hudbu (audio streaming), zobrazovat úvodní stranu alba na displeji automobilu a využívat další kancelářské funkce. Na displeji je možné například zobrazovat vizitky nebo další informace související s kontakty v telefonu. V případě, že je automobil vybaven hlasovým výstupem, dokáže také číst různé záznamy, jako například naplánované schůzky v kalendáři.
MINI Connected: Budoucnost zábavy v automobilu.

MINI Visual Boost a MINI navigační systém umožňují majitelům telefonu Apple iPhone přístup ke službám MINI Connected. Tyto systémy jsou totiž navrženy tak, aby zajistily maximální možné propojení tohoto telefonu se systémem vozu. K dispozici je totiž speciální aplikace, jež umožní telefon obsluhovat hlavním ovládacím joystickem vozu nebo tlačítky na volantu. Ovládání má přitom logiku MINI.

Tato výjimečná možnost integrace telefonu Apple iPhone do systému vozu je velmi flexibilní a umožňuje aktualizaci a rozšiřování o další funkce. Repertoár nabízených funkcí proto může být zvětšen pomocí distribuce aplikací v App Store společnosti Apple, který je přístupný každému majiteli telefonu Apple iPhone.

Aplikace MINI Connected bude k dispozici od čtvrtého čtvrtletí 2010 a bude obsahovat například funkci internetového rádia, využívat služeb Google Search či Google Send. Pro různé funkce je možné využít také na přání dodávaný hlasový výstup, který je schopen některé informace z displeje číst. Integrovány jsou také funkce Facebook a Twitter, u nichž lze též používat hlasový výstup. Prostřednictvím ovladačů vozu MINI lze posílat například také SMS zprávy, což je další unikátní funkce v daném segmentu.

Další inovací MINI, integrovanou v aplikaci pro Apple iPhone, je funkce Dynamic Music, která dokáže pouštět hudbu, jež svým rytmem odpovídá aktuálnímu jízdnímu stylu řidiče. To znamená, že řidič MINI může používat plynový pedál a volant k ovlivnění toho, jakou muziku mu automobil zahraje. Díky tomu si typické potěšení z jízdy, připomínající svezení na motokáře, každý řidič užije ještě intenzivněji.


Kateřina Cmuntová, PR & Event, BMW Group CZ,

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu