Ministr dopravy Pavel Dobeš a primátor Prahy Bohuslav Svoboda jednali o škrtech.
tisková zpráva ministerstva dopravy o dnešní mimořádné schůzce ministra dopravy Pavla Dobeše a primátora Prahy Bohuslava Svobody.
Šéf resortu dopravy Pavel Dobeš se na primátora obrátil osobním dopisem již v průběhu července. „Vysvětli jsem v něm možné dopady pro českou ekonomiku, Prahu i resort dopravy jako takový, pokud by mělo dojít ke schválení navrhovaných škrtů“ nastínil obsah sdělení ministr Dobeš. „Považoval jsem za nezbytné pana primátora s tímto stavem seznámit, aby toto mohl zohlednit při plánování aktivit na příští rok,“ dodal.
Nyní se oba politici sešli i osobně, aby spolu projednali možnosti Prahy na získání příspěvku SFDI na výstavbu a obnovu dopravní infrastruktury. Reálně totiž hrozí, že hlavnímu městu budou omezeny finance na údržbu a rozvoj komunikací provizorně nahrazujících Pražský okruh, které od resortu dopravy dostává.
„S panem ministrem jsme celou věc důkladně probrali – vysvětlil jsem mu, jak citelně by se na komunikacích v majetku hlavního města projevilo nedodržení závazků ze strany SFDI: došlo by ke snížení běžné údržby a omezení stavebních prací na komunikacích, které nahrazují části dosud nevybudovaného vnějšího okruhu, kdy tyto práce jsme již zahájili na základě dohody se SFDI,“ řekl primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.Praha je podle něj v obtížném postavení: ministr financí chce totiž ve stejné době v rámci rozdělení daňových příjmů Praze sebrat 2,2 mld. Kč ročně.
Praha má historicky specifické postavení, když financuje aktivity nadregionálního a často i celostátního významu, například buduje infrastrukturu využívanou celou republikou. “Výstavba Severozápadní části městského okruhu znamená 35 – 37 miliard Kč, prodloužení trasy metra A cca 21 miliard Kč a výstavba nové trasy metra D potom 35 miliard Kč. Budeme dále jednat a věřím, že výsledek bude přínosný nejen pro Pražany, ale také všechny obyvatele, kteří využívají pražských komunikací,“ dodal k tomu Bohuslav Svoboda.