Vyhledávání

Po Africe, Asii a Austrálii začne čtvrtá část cesty expedičníTatry 805 po kontinentech. Do Ameriky

Po Africe, Asii a Austrálii začne čtvrtá část cesty expedičníTatry 805 po kontinentech. Do Ameriky

Pět otázek pro Petra Kopečného, duši projektu 4x AAAA

1. Necelý měsíc zůstává do naložení Tatry 805 do kontejneru, který ji dopraví do Jižní Ameriky . Po Africe z roku 1989, Asii z roku 2003 a Austrálii 2005 tak začne čtvrtá část cesty po kontinentech.
Každá cesta měla nějaký motiv. Jaký bude zde?

Na všech cestách nás doprovázely knihy předchůdců cestovatelů... Na první cestě to byla kniha Dr.Uličné – "Do Afriky v dubnu nejezděte". Při druhé cestě nás doprovázela kniha Dr.Pouchy "13 000 km Mongolskem "a na australské cestě kniha Dr. Bauma "Cesta kolem světa". Na této cestě je těch knih několik, Hanzelka - Zikmund – "Přes Korddilery", Víťa Dostál "Šťastná planeta" díl 2.
Chtěli by jsme projet místa , kde zanechali stopu Čechoslováci. Navštívit památky, národní parky a v neposlední řadě podpořit naše účastníky jihoamerického Dakaru.

2. Expedička před každou cestou prochází repasí. Co bylo největší úpravou před touto cestou?

Naše trasa vede přes vysokohorská sedla (4500 m/n m) a tak bylo hlavním cílem zabudovat silnější spolehlivý motor. Získali jsme jeden z prototypových motorů Tatra 613 6V 1x OHC. Ten jsme zabudovali místo původního T 603 H , zrepasovali podvozek , převodovku a kabinu. Na každou cestu samozřejmě montujeme nové pneumatiky, protože jejich zatížení a životnost je právě na hranici 20 000 km. Upravili jsme vybavení kabiny. Jedná se vždy o doplnění drobných věcí a to je tak asi vše. Tatra těch oprav po cestě moc nepotřebuje..

3. Projel jsi autem 3 kontinenty, která trasa se ti jevila jako nejnáročnější?

Každý z kontinentů má svá specifika. Afrika - písek a kamení, Asie - rozlehlé stepi znamenající prach a bláto nebo nadmořské výšky Kyrgystánu a velmi tvrdé vnitrozemí nabízí Austrálie. Nejde jednoznačně říct který kontinent je nejnáročnější. Vždy se připravujeme co nejsvědomitěji, ale stejně nás něco zaskočí. Třeba kvalita benzínu . Ta nás dostala prakticky při každé cestě.

4. Jak těžké je v dnešní době najít posádku?
Zatím co první posádku tvořili brněnští rogalisté, kteří zároveň auto stavěli, aby mohli na cestu vyrazit, tak další posádky se skládaly z lidí pohybujících se kolem veteránů a offroad závodů. Zatímco dříve nebyl problém sehnat posádku, ale bylo těžké vycestovat, tak v současné době, kdy je možno bezstarostně cestovat, jsou povinnosti kolem Tatry pro mnoho lidí překážkou, která odrazuje.

5. Co bude následovat po čtvrtém světadílu?
Věřím, že se s Tatrou ještě vypravíme na kratší cestu třeba jen po Evropě.

seznámení s expedičkou
Tatra 805 Expediční je postaven na podvozku valníku. Vůz byl upraven v roce 1989 pro potřeby rogalistické expedice do severní Afriky. Posádka jezdí ve složení 2+3 na horní palubě. V zadní části horní paluby jsou potom závěsné lůžka a skřínky na výbavu. .S 560 litry benzínu a 240 litry vody je posádka schopna několik dní operovat v nehostinných a liduprázných končinách země.

K výbavě vozu patří nezávislé topení a elektrický naviják. Od standardního valníku se liší jen změněným silničním převodem v redukční převodovce a osazeným kompresorem. Původní motor T 603 H byl letos nahrazen motorem Tatra 613 6V 1x OHC.

 

Fotogalerie

Vzpomínky na Expedici Australie 2005 Tatrou 805, foto účastníků

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu