Po třech vrchařských vítězstvích se dostal do čela celého seriálu David Komárek
LM Beg Cup - Po třech vítězstvích se dostal do čela David Komárek
V rozmezí dvou týdnů se uskutečnily další dva dvojzávody letošní seriálu Liqui Moly Berg Cup 2010. Oba se jely za velmi těžkých klimatických podmínek. Zatímco 12. AV Auto Slovácký vrch v Násedlovích přivítal jezdce tropickým vedrem, Valašský kopec – Memoriál M. Fajkuse ve Vsetíně – Bystřičce citelným chladnem a deštěm.
V obou závodech přesvědčil David Komárek, že loňský mistrovský vůz, Mitsubishi Colt EVO 550+ s nímž získal titul absolutního vítěze Marek Rybníček, je skvěle připraven na jakékoliv počasí ale také i trať. Druhé místo v prvním závodě v Násedlovicích a vítězství ve druhém a dvě prvá místa ze Vsetína, posunuly Davida Komárka na vedoucí pozici celého seriálu a suvereně vede ve třídě E1 nad 2000 ccm. . V absolutním pořadí má náskok pouhý jeden bod před libereckým jezdcem Alešem Mlejnkem, startujícím s formulovým vozem Opel Lotus.
Třetí a čtvrté místo patří prozatím dalším dvěma jezdcům Liqui Moly Komvet Racing Teamu, Jiřímu Špalkovi (Mitsubishi Lancer WRC 05) a Martinu Zemanovi (Mitsubishi Lancer EVO VI). V sobotním vsetínském závodě doplnili ke Komárkovi stupně vítězů za druhé a třetí místo. Patří jim druhé a třetí místo ve třídě E1 nad 2000 ccm.
V Násedlovích dvakrát desátý, ve Vsetíně jednou čtvrtý a podruhé po boku Komárka na druhém místě, to jsou výsledky Marka Rybníčka. Tento jezdec startuje s vozem patřící do třídy S1 nad 2000 ccm, Mitsubishi Lancer EVO X. Markovi se daří stále zrychlovat a jak je patrné z výsledků, daří se mu zvláště na vodou smáčené trati. Za tyto výsledky se posunul v průběžném absolutním pořadí na šesté místo. Ve třídě je druhý, když stáhl náskok na vedoucího Drahoslava Šuberta na 25 bodů.
Ve třídě E1 do 2000 ccm je po vsetínském klání celkem vyrovnaná čtveřice jezdců. V ní startuje Milan Boháč (Renault Clio Sport), který na vedoucího jezdce ze čtvrtého místa ztrácí pouhých 19 bodů. V absolutním pořadí mu pak patří devatenáctá příčka.
Vedoucí pozici uhájil po těchto dvou dvojzávodech Vojtěch Staněk, jezdící s Peugeotem 106 ve třídě E1 do 1600 ccm. Zle na něj dotírá Roman Štilec s Hondou Civic VTi, který na Staňka ztrácí pouhých 5 bodů. Staněk také boduje v absolutním pořadí, kde mu patří třiatřicáté místo.
Z tohoto přehledu je patrné, že jezdcům Liqui Moly Komvet Racing Teamu se letos daří a patříli téměř na všech odjetých závodech k nejlepším. Věříme, že budou ve svých výkonech pokračovat za necelý měsíc, 21. a 22. srpna na trati pezinské Baby nedaleko Bratislavy.
Pořadí po šesti dvojzávodech
Absolutní pořadí: 1. Komárek 408 b., 2. Mlejnek 407 b., 3. Špalek 337 b., 4. Zeman 296 b.,5. Šubert (Mitsubishi Lancer EVO IX) 276 b., 6. Rybníček 251 b., ..19. Boháč 59 b., .33. Staněk 19 b.
Třída E1 nad 2000 ccm: 1. Komárek 230 b., 2. Špalek 169 b., 3. Zeman 132 b.
Třída E1 do 2000 ccm: 1. Vitver (WR 9/2 Lotus) 140 b., 2. Beck (Renault Clio Sport) 140 b., 3. Firt Stanislav jun. (Škoda Octavia TDi) 133 b., 4. Boháč 129 b.
Třída E1 do 1600 ccm: 1. Staněk 168 b., 2. Štilec 165 b., 3. Dohnálek jun.(Citroen C2 VTS) 147 b. Třída S1 nad 2000 ccm: 1. Šubert 215 b., 2. Rybníček 190 b., 3. Vahančík (Mitsubishi Lancer EVO VIII) 124 b.
Zpracoval: Jaromír Navrkal
PR