Přípravy seriálu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu v plném proudu!
Přípravy v plném proudu!
Již do třetího ročníku se 27. března rozběhne seriál Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. První podnik se odehraje, pro vrchaře poněkud nezvykle, v Mostě na autodromu. Již loni se ovšem ukázalo, že po zimní přestávce je trať okruhu vhodná pro rozjetí a bezpečné prověření formy jak jezdců samotných, tak jejich strojů. K závodu je přihlášeno 156 jezdců / maximum propustnosti/.
Promotér seriálu, sám dlouholetý závodník Eda Patera deklaruje: „ nabízíme v jedenácti závodních víkendech šanci na opravdové závodění nejen pro stálé a zkušené účastníky, ale i pro nováčky, kteří tak na každém závodě naplňují motto seriálu „ automobilového závodění pro každého“. Seriál je tak velkou šancí i pro ty, kteří si chtějí jen vyzkoušet opravdové závodění na profesionálně zabezpečené trati se vším všudy. Pokud někoho závodění chytí tak, jako mnoho jezdců v uplynulých dvou sezónách, dostane se do skvělé party soupeřů, kteří si na trati nedarují ani tisícinu vteřiny, ale v depu jsou opravdoví kamarádi. Takových se na jednotlivých závodech schází kolem stovky.“ Na nejoblíbenějších tratích musí pořadatel, s ohledem na propustnost tratě omezovat počet závodících na 140. Věková škála jezdeckého pole začíná u mladých, pro které je vypisován juniorský pohár a vrcholí seniorskou kategorií v Memoriálu V. Šlajchrta.
Cestu do seriálu si našlo dost vynikajících vrchařů, kteří své kvality již prokázali, startuje zde např. M. Adámek, J. Hák, T. Hank, a další. Na startu se objevují i jezdci jiných disciplín současní i z historie F. Fadrný, M. Kožmín, J. Srnský, P. Šofr a další. Účast je velmi zajímavá i z toho důvodu, byť se jedná o závody amatérské, tak po loňské sezóně i díky partnerům a sponzorům seriálu, byly pro nejlepší rozděleny ceny v hodnotě těsně atakující milionovou hranici!
Mistrovství je vypsáno pro vozy sériové a závodní, upravené podle technických předpisů mistrovství. Na závodech se schází pestrá paleta značek a typů nejrůznějších stupňů úprav. V obou nejsilnějších třídách probíhá známý japonský dvojboj Subaru versus Mitsubishi kořeněné účastí značek BMW, Lancia, Lotus, ale i ve slabších třídách probíhají napínavé boje pestrého spektra značek. Velkým magnetem seriálu je účast historických závodních vozů. Na startu se objevují opravdové klenoty Renault Alpine, Škody 130 RS, Mini Cooper, BMW 2002, Jaguar XJS a dokonce Ford RS 200. „Při přejímkách se hlavně soustřeďuji na předepsanou bezpečnostní výbavu a úroveň a stav aut z bezpečnostního hlediska, během závodu pak hlídám soulad jednotlivých strojů s technickými předpisy. Rozhodně nepustím do závodu auto, které by mohlo být nebezpečné svému řidiči, nebo okolí.“ říká rezolutně technický komisař seriálu Mirek Pažout.
O tom, že se jezdci na závodění v tomto seriálu těší, svědčí i fakt, že během pár dnů po otevření přihlašování, byla startovní listina prvního závodu zaplněna i s řadou náhradníků. Všichni, pořadatelé, jezdci i fanoušci Českého mistrovství v závodech do vrchu si přejí, aby nadcházející sezóna byla přinejlepším na stejné úrovni jako vloni, ale všichni dají vše pro to, aby byla ještě lepší.
Zájemci z řad jezdců i diváků najdou podrobné informace, sportovní i technické předpisy, kalendář s jednotlivými podniky a spoustou dalších zajímavostí na webových stránkách promotéra na www.edda.cz/mscrdovrchu . Po celou sezónu bude na každém závodě zdarma distribuován průvodce sezónou sloužící k lepší informovanosti diváků. Pořadatelé totiž zastávají názor, že poučený divák snižuje bezpečnostní riziko a bezpečnost všech zúčastněných musí být při pořádání automobilových závodů na prvním místě.
PR