Vyhledávání

Rok motoristických výstav na BVV. MOTOSALON, AUTOTEC i AUTOSALON 2010

Novinky v kalendáři veletrhů a výstav na brněnském výstavišti v roce 2010

Brněnské výstaviště přichystalo pro nadcházející veletržní sezonu řadu novinek. Společnost Veletrhy Brno vyšla vstříc požadavkům vystavovatelů a spojila tématicky blízké veletrhy do logicky souvisejících celků. Vystavovatelé i návštěvníci budou moci od příštího roku vidět v jednom termínu vše, co je zajímá. Pro vystavovatele se tak otvírá širší prostor pro uzavírání kontraktů.

"Chceme být stále o krok před konkurencí a nabízet našim zákazníkům to nejlepší," říká Mgr. David Pokorný, vedoucí komunikace a PR společnosti Veletrhy Brno, a dodává:

„Otevřením pavilonu P přibylo na brněnském výstavišti 15 000 m2 kryté výstavní plochy. To umožňuje vystavovatelům představit své exponáty v jednom termínu v rámci souběžně probíhajících veletrhů, které spolu oborově nebo zájmově souvisejí.“

Obaly společně s potravináři

Prvním příkladem takového sloučení je veletrh obalů EMBAX 2010 s potravinářskými veletrhy SALIMA, MBK, INTECO a VINEX, které proběhnou ve dnech 2. – 5. března 2010. Důvodem sloučení je skutečnost, že potravinářský průmysl patří k nejvýznamnějším odběratelům obalů. Výrobci obalů mají proto velký zájem setkat se s producenty potravin na jednom místě, předvést jim své produkty a uzavřít kontrakty. Přítomnost "obalářů" je důležitá i pro "potravináře", protože jak známo, obaly prodávají.

Veletrh pro zemědělce, lesníky, myslivce a sportovní rybáře

Od 21. – 25. března proběhne souběžně také 10. mezinárodní veletrh zemědělské techniky TECHAGRO s 10. mezinárodním lesnickým a mysliveckým veletrhem SILVA REGINA, 9. mezinárodním veterinárním veletrhem ANIMAL VETEX a nově výstavou rybářských potřeb Rybaření. Tyto veletrhy se uskuteční na ploše téměř 50.000 m2.

Rok motoristických výstav

Úplnou novinkou příštího roku je Mezinárodní veletrh motocyklů, příslušenství a oblečení MOTOSALON, který je naplánován na 10. – 14. března.

Naopak v již tradičním termínu 5. – 10. června se bude konat Mezinárodní veletrh užitkových a osobních automobilů, dílů a servisní techniky AUTOTEC a AUTOSALON BRNO.


Stavební veletrhy a nábytek

Logickým spojením, které přivede na výstaviště více vystavovatelů i návštěvníků, je spojení stavebních veletrhů IBF a SHK Brno s Mezinárodním veletrhem bydlení MOBITEX. Veletrhy se uskuteční ve dnech 13. – 17. dubna. Cílem projektu je vytvořit silný komplex veletrhů zaměřených na aktuální trendy ve stavebnictví a bydlení, na energetické úspory ve stavebnictví a v neposlední řadě i na kutilství a svépomoc.

Úplná nabídka řešení potřeb pro města a obce

Ve společném termínu od 25. do 27. května proběhnou v roce 2010 veletrhy URBIS a Watenvi. Na výstavišti se budou prezentovat firmy z oboru vodohospodářství, zpracování a likvidace odpadu, ochrany před povodněmi současně s řešeními potřeb pro města a obce - vybavením, technologiemi a komunální technikou, službami a financováním. Vzniká tak úplně nová koncepce veletrhu určeného hlavně odborníkům včetně zástupců obcí a měst.

Strojírenství a technologie

52. mezinárodní strojírenský veletrh bude stejně jako v předchozích letech patřit k vrcholům brněnského veletržního kalendáře. Příští rok proběhne MSV 13. – 17. září společně s mezinárodním veletrhem obráběcích a tvářecích strojů IMT, mezinárodním veletrhem plastů, pryže a kompozitů PLASTEX, mezinárodním veletrhem technologií pro povrchové úpravy PROFINTECH, mezinárodním veletrhem svařovací techniky WELDING, mezinárodním slévárenským veletrhem FOND-EX a mezinárodním veletrhem prostředků osobní ochrany, bezpečnosti práce a pracovního prostředí INTERPROTEC.

Fotografie, digitální zábava, sport a volný čas

K významným změnám příštího roku bude patřit také sloučení mezinárodního veletrhu spotřební elektroniky a digitální zábavy DIGITEX a mezinárodní výstavy fotografické techniky INTERKAMERA s veletrhy se zaměřením na trávení volného času SPORT Life, Bike Brno, Boat Brno a Caravaning Brno. Všechny tyto veletrhy se uskuteční od 7. – 10. října.

"Účast na veletrhu byla dříve pro firmy hlavně imageovou záležitostí, dnes se však posunula více ke svému původnímu účelu, to znamená k navazování obchodních kontaktů," vysvětluje Mgr. Pokorný a doplňuje: "Změna veletržního kalendáře je krokem, který má vystavovatelům umožnit, aby náklady spojené s účastí na veletrhu vynakládali co nejefektivněji."

 

Novinky pro GO a REGIONTOUR 2010

Mezinárodní veletrhy cestovního ruchu na brněnském výstavišti proběhnou v tradičním termínu od 14. do 17. ledna 2010, ale přinesou řadu novinek – od umístění v nových prostorách přes produktové členění a nová témata až po bohatší doprovodný program.
Přestože odvětví cestovního ruchu poznamenala ekonomická recese, zájem o veletrhy GO a REGIONTOUR zůstává stejně vysoký jako v minulých letech. Vystavovatelé chtějí svým obchodním partnerům i široké veřejnosti předvést to nejlepší ze své nabídky, chystají se zaujmout novými a vylepšenými službami a hlásí se i subjekty, které v Brně dosud nevystavovaly. Silnější orientaci na konečné zákazníky odpovídá nový návštěvnický režim: veletrhy GO a REGIONTOUR se poprvé otevřou pro širokou veřejnost již v pátek od 14 hodin.

REGIONTOUR poprvé s produktovým zaměřením
19. mezinárodní veletrh turistických možností v regionech se uskuteční v novém multifunkčním pavilonu P - největším a nejmodernějším prostoru brněnského výstaviště, vybaveném veškerou infrastrukturou a komfortním zázemím pro vystavovatele i návštěvníky. Největší plochu opět obsadí expozice jednotlivých turistických regionů, které spojují desítky spoluvystavovatelů z řad poskytovatelů služeb v cestovním ruchu. Orientaci návštěvníků usnadní nejen tradiční uspořádání podle mapy ČR, ale nově také produktové členění veletrhu. Expozice s nabídkou např. pro cykloturistiku, lázně, golf, vinařskou turistiku a další klíčové produkty cestovního ruchu ponesou speciální označení a díky „inteligentní navigaci“ si je snadno najde jejich cílová skupina.
REGIONTOUR 2010 bude bezkonkurenčně nejširší nabídkou pro trávení dovolené a volného času v tuzemských regionech. Vedle regionů mají v expozicích početné zastoupení přímí poskytovatelé ubytovacích a dalších služeb a incomingové agentury. Každý pátý vystavující subjekt veletrhu REGIONTOUR přijede ze zahraničí. K nováčkům patří například Statutární město Most nebo týdeník Dobrý den s Kurýrem s atraktivní turistickou nabídkou Slovácka. Poprvé se představí také mikroregion Kahan, který sdružuje obce Brněnska s bohatou hornickou historií, ale také romantickou krajinou Pohádky máje a řadou unikátních turistických cílů od protiatomového krytu až po Včelařské muzeum.
Zvýrazněným tématem ročníku je kulturní turistika a prezentace památek technického charakteru, což ovšem neubírá prezentační prostor dalším tradičně úspěšným tématům. O širokém záběru veletrhu REGIONTOUR svědčí i doprovodný program, který na pódiu pavilonu P poběží po celé čtyři dny. V hlavní roli už nebudou folklórní soubory, ale půjde o představení jednotlivých regionů dle nového produktového členění. Regiony budou prezentovány jako atraktivní přírodní lokality či vinařské oblasti, jako místa s bohatou nabídkou pro pěší turistiku, cykloturistiku a letní i zimní sportovní aktivity, ale také jako atraktivní kulturně historické cíle a ideální lokality pro zábavu a relaxaci. V neposlední řadě se návštěvníci mohou těšit na místní gastronomické speciality.
Součástí veletrhu bude odborný doprovodný program, který se soustředí rovněž do pavilonu P. Zatímco skladba konferencí a seminářů teprve nabývá konkrétní podobu, program tradičních soutěží je již znám a odstartuje dlouho před zahájením veletrhu. Soutěž o královnu regionů České a Slovenské republiky REGION REGINA 2010 na brněnském výstavišti proběhne již 19. listopadu, soutěže mladých talentů pro cestovní ruch PROFI GO 2010 a TOP GUIDE junior 2010 pak o čtyři dny později.

Ochutnávka zahraniční dovolené na GO
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu v roce 2010 završí druhé desetiletí své existence. Návštěvníkům slibuje nejen přehlídku aktuálních nabídek pro nadcházející turistickou sezonu, ale poprvé také pódiový doprovodný program s prezentacemi zahraničních destinací. Vystřídají se zde země Řecko, Kypr, Maďarsko a další, které vyčleněný časový prostor zaplní ukázkami typického folklóru, kultury, gastronomie apod. Cílem dvoudenního zábavného programu je posílit víkendovou návštěvnost a oživit atmosféru v pavilonu F podobným způsobem, jako se to dlouhodobě daří na veletrhu REGIONTOUR.
V průběhu čtvrtku a pátku bude pódium v pavilonu F k dispozici vystavovatelům veletrhu GO, kteří zde mohou uspořádat prezentace katalogů provizním prodejcům, workshopy s obchodními partnery apod. Širší účast odborné veřejnosti podpoří speciální benefit letošního ročníku: firemní pozvánky, které vystavovatelé rozesílají svým partnerům, již nejsou zpětně zpoplatněny, čili odborní návštěvníci s firemní pozvánkou mají po registraci vstup na výstaviště zcela zdarma.

Na přípravě veletrhu GO pořadatelé úzce spolupracují s oběma oborovými sdruženími cestovního ruchu – Asociací cestovních kanceláří ČR i Asociací českých cestovních kanceláří a agentur, jejichž expozice v pavilonu F zastřešují prezentace řady členských společností. Významné cestovní kanceláře se samozřejmě prezentují samostatnými stánky. Mezi přihlášenými nechybí například Blue Style, Firo Tour, Neckermann, Pressburg, Atis či America Tours, po letech se představí Autoturist. Celkem se návštěvníci seznámí s nabídkou více než dvou set cestovních kanceláří, jejichž zájezdy pokrývají přes sto zahraničních destinací.

Silná bude i přímá zahraniční účast. Po loňské premiéře se do Brna vrací turistická centrála z Kypru a nechybí ani tradiční maďarská turistická nabídka, tentokrát v podání specializované CK Erli Klimkovice. Ve spolupráci s CK Periscope poprvé vystavuje turistická centrála Irska. Podstatně se rozšíří zastoupení Polska a zejména jeho příhraničních regionů, které jsou častým výletním cílem českých a moravských návštěvníků. Turistickou nabídku nejbližších polských vojvodství doplní prezentace tamních podnikatelských subjektů, především hotelů a cestovních kanceláří. Polskou nabídku zviditelní i doprovodný program zahrnující B2B workshop s českými touroperátory.
Pomyslnou „třešničkou na dortu“ veletrhu cestování je tradiční festival GO Kamera pořádaný ve spolupráci s CK Livingstone. Také nadcházející třináctý ročník GO Kamery slibuje pestré pásmo besed a promítání, výstavu fotografií a především řadu nevšedních setkání s cestovateli a dobrodruhy.

Poslední ročník veletrhů GO a REGIONTOUR přivedl na brněnské výstaviště 32 737 návštěvníků.

PR - BVV

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu