Vyhledávání

U Malé Bystřice se závodilo na trati Valašský kopec

U Malé Bystřice se závodilo na trati Valašský kopec

Rovných 111 jezdců bojovalo v Malé Bystřici na trati Valašský kopec 
Jednostojedenáct jezdců, to je počet jezdců, který bojoval v Malé Bystřici u Vsetína na trati Valašský kopec v rámci KW Berg-Trophy International a Regional West 2008.

Velmi teplé počasí, nádherná příroda, místy uskákaná trať, množství oleje na trati a velká bitva o absolutní TOP 10. To jsou hlavní znaky tohoto vydařeného víkendu. Vítězství v obou dnech si odvezl Miloš Zmeškal (Dallara F3).

V sobotu si držel první místo před Michalem Novickým (Faster Ninja) s pětisekundovým náskokem a v neděli zase před Martinem Šípkem (BMW M3 VPT) s více jak šestisekundovým. Martin Šípek byl v sobotu třetí, když s velkým úsilím za sebou nechal Tomáše Beka (Renault Clio). V neděli si tento boj zopakoval o druhé místo a to před stále se lepšícím Pavlem Ulmanem (BMW M3). Rozdíl byl pouhé 0,059 sekundy! A nebyl to boj pouze o tři nejvyšší místa, ale i o umístění na dalších místech v absolutním pořadí. Špičkově připravené vozy a jezdci jsou doménou závodů v mezinárodní části seriálu a bylo tomu tak i ve Vsetíně.

V loňském závodě stačil na 10.místo v absolutním pořadí součtový čas na hranici 3:46 sekundy. Letos za tenhle čas brala Jarka Molnárová (Škoda Felicia) „až“ 28.místo! Ve třídách se bitva odehrála již tradičně ve třídě S+2000. V sobotu o dvě sekundy zvítězil Norbert Kováčik (BMW M3) před Norbertem Pothem (Subaru Impreza). V neděli si oba jezdci pořadí vyměnili a zvítězil Pothe s náskokem 1,3 sekundy.

Sobotní třetí místo držel velmi dobře jezdící Rostislav Dobeš (Ford Escort Cosworth), před nováčkem seriálu Martinem Hudcem (Mitsubishi Lancer Evo VIII). V neděli již Dobeš své místo neudržel a přepustil ho Hudcovi. Ve třídě E1-1600 se sešlo netradičně až 13 jezdců, kterým po oba dny vévodil Josef Dohnálek jr. (Citroen Saxo VTS).



V sobotu zvítězil o pouhé 0,035 sekundy před Jaroslavem Fikotou jr. (Honda CRX). V neděli již jeho náskok narostl na 3,8 sekundy. Třetí místo v sobotu získal Petr Krejza (Honda Civic), ale v neděli toto místo přepustil matadorovi Vojtěchu Mackovi (Škoda 1500 R). Ve skupině historických automobilů bylo na startu několik legendárních jezdců let minulých a bojovali jako za mlada.



Oba dny si první místo držel Josef Srnský (Škoda 110 R) a druhé Pavol Gallo (Fiat 128 SC): „Smekám, fantastické závody a seriál. Jsem velmi rád, že se můžu po letech opět věnovat tomuto sportu a že jsme zde“. V sobotu byl třetí vrbenský Leopold Pleva (Škoda 1000 MB) a v neděli Miroslav Nižnanský (Fiat Bertone). I když tyto vozy nedosahují časů těch nejrychlejších vozů, je radost se dívat na překrásně připravené historické „kousky“.



Celý víkend byl provázen velmi příjemnou atmosférou, kterou vylepšilo i sobotní večerní vystoupení rockové kapely. Kaňkou bylo hlavně sobotní neustálé uklízení tratě po oleji, které celý program řádně natáhlo.



Celý kolotoč KW Berg-Trophy International se přesune již tento víkend do jihomoravské obce Diváky, kde se uskuteční III.Seat Divácká 13.



Veškeré informace o závodu, ale i o celém seriálu, naleznete na www.berg-trophy.cz.



PR

 

Fotogalerie

Vrchařský KW v Pelhřimově 2008, foto pořadatelů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu