Ve Švýcarsku v St. Ursane to byl prostě mazec, říká vrchař Milan Svoboda
Tak nějak ve stručnosti charakterizoval pelhřimovský jezdec Milan Svoboda odpověď na otázku, jaký byl další evropský závod ve Švýcarsku v St. Ursane. Je to jeden z absolutně nejrychlejších závodů v celém seriálu ME.
„Již o tréninku jsem v nejrychlejších místech hodně překračoval rychlost 200 km/h. Domácí jezdec Eric Berguerand s formulí 3000, přemotivovaný tím, že porazil v první jízdě Francouze Lionela Regala o neuvěřitelné 4 sekundy, přehnal průjezd lesem v poslední tréninkové jízdě a vylétl ze silnice v rychlosti přes 200 km/h. Jeho auto bylo po nárazu do stromu silně poškozeno a jezdec musel opustit závodiště v helikoptéře s těžkými zraněními nohou,“ líčí komplikaci z úvodu klání Milan Svoboda. Tréninky byly přerušeny a všichni se doslova modlili, aby domácí jezdec havárii přežil.
I ve Švýcarsku, podobně jako na minulém závodě ve Francii, se na Milana připravili domácí jezdci na skvělých dvoulitrových formulích Renault TATTUS. „O tréninku za mnou přišli, že znají moje loňské časy a kolik prý si myslím, že tu pojedu časy letos. Když jsem jim řekl, že bych rád jel o 4 sekundy rychleji, jak loni – tedy cca 1:58 - podívali se na sebe trochu nevěřícně,“ říkal dále úspěšný český reprezentant. Potom jim Milan prozradil, že jede letos s novým a výkonnějším motorem a svůj předpokládaný čas skutečně dokázal v závodě zajet. „Mohlo to být ještě cca o sekundu lepší, ale v místě, kde v sobotu havaroval Eric, jsem podvědomě sundal nohu z plynu,“ doplnil Milan.
Zní to jako kolovrátek, ale Svoboda ve Švýcarsku opět vyhrál třídu dvoulitrových formulí, i když domácí mu skvěle sekundovali a toto vítězství rozhodně nepatřilo mezi „automatické“. Opět byl na evropském kopci nejrychlejším Čechem. V hodnocení ME si připsal body za 6. místo, což je po Ecce Homo ( 5. místo ) jeho druhý letošní nejlepší výsledek.
Paradoxně ale již nyní Milan Svoboda řeší dilema, jakou techniku pro závody v ME použije v příštím roce. Jenom vyhrávání mezi dvoulitry jeho ambice totiž příliš neuspokojuje.
„Hodně v poslední době přemýšlím, co dál. Dvoulitrová formulová třída nemá samostatné bodování do ME, je hodnocena pouze skupina do 3000 ccm. Za současných váhových předpisů není zřejmě reálné bojovat v ME o příčky nejvyšší, protože bych musel pravidelně porážet většinu třílitrových formulí - a to je nereálné. Máme sice nejrychlejší dvoulitrovou formuli, ale i s takovouto technikou je velice obtížné obsazovat medailové pozice v absolutním pořadí,“ uvažuje nahlas pelhřimovský jezdec a úřadující mistr republiky.
Podle evropského předpisu musí vážit dvoulitrová formule minimálně 510 kg, což u speciálu Milana Svobody představuje cca 40 kg závaží na podlaze vozu.
Před závodním týmem z Pelhřimova jsou letos již jen dva poslední bodované závody – hned první víkend v září zkusí Milan Svoboda vybojovat titul vicemistra České republiky na oblíbeném vrchu Laudon u Lanškrouna a v polovině září absolvuje poslední Evropský bodovaný závod v Chorvatském Buzetu.
Tam bude mimochodem obhajovat absolutní prvenství, když na zmoklé trati vloni deklasoval všechny soupeře rozdílem třídy. „Letos ještě žádný závod nepršelo tolik, aby obě závodní jízdy proběhly na mokru…,“ dodal ještě Milan.
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Pelhřimově 26. srpna 2007
Tým : JSC racing Pelhřimov
Jezdci : Milan Svoboda, Jozef Tóth, Edita Prášková, Jaroslav Prášek
Mechanici : Milan Šustr, Libor Linhart, Miloslav Vašíček, Miloš Svoboda, Jaroslav Vojna
Propagace : JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek a MotorTip
Technická podpora : ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
Partneři : Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov,
Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/
Milan Svoboda – jezdec
Datum narození: 25. 3. 1964
Národnost: česká
Stav: ženatý
Bydliště: Pelhřimov
Povolání: podnikatel v oboru hydraulika
Hobby: motorismus
Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem
Oblíbený nápoj: dobrá slivovice
Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI
Oblíbená muzika: Kabát, Argema
Šťastné číslo: 13
První start: 1979 - motocyklové soutěže
Start formule: 1999 - formule Škoda
2006 – zisk titulu absolutního mistra Česka v závodech do vrchu
Další fotografie 1 2