Vyhledávání

Velké finále KW Berg-Trophy se jelo na Jankóvě Vŕšku

Velké finále KW Berg-Trophy  se jelo na Jankóvě Vŕšku

Na tomto kopci se rozpoutala obrovská bitva při opravdu velkém finále mezinárodního seriálu KW Berg-Trophy 2007. Celý víkend zde o poslední body soupeřilo přes 130 jezdců ze čtyř zemí. Nutno připomenout rekordní zápis polské "družiny", na startu bylo připraveneno 11reprezentantů této země.

Nejlepším a nejaktivnějším z nich po celou sezónu byl Krzysztof Kogut (Fiat Cinquecento Sporting):"Závody byly pěkné, trať jedna z nejlepších, technická a těžká. Těším se z toho, že přijelo tolik jezdců z Polska a naznačuje to, že v roce 2008 nás bude ještě více. Mám radost z celkového vítězství ve třídě E1-1150. Po problémovém začátku na Mátra Bergu jsem s pomocí Rafala Pochlopieňa zapracoval na autě a technice jízdy."   

O absolutní vítězství v tomto závodě a zároveň o 3.místo v konečném hodnocení seriálu, si to oba dva dny rozdávali Martin Šípek (BMW M3 VPT) a Jaroslav Čermák (Škoda Octavia). V sobotu byl rychlejší o 1,5 sekundy M.Šípek, ale v neděli mu to J.Čermák vrátil s náskokem necelé sekundy. V sobotu s velkým odstupem byl třetí jediný jezdec na formulovém voze Karel Moural (Ralt F3), kterého zle proháněl junior Dominik Opatřil (VW Golf VR6)  a v neděli překvapivě Filip Zelenský (Suzuki Swift Kit Car).

Ten byl po nedělním vystoupení velmi spokojen: "Závod byl perfektně zorganizován a bylo to důstojné finále letošní sezóny. Se svým výsledkem jsem maximálně spokojený. Nedělní vítězství a nový traťový rekord v E1-1400, k tomu i  třetí místo v absolutní klasifikaci, to je pro mě obrovská satisfakce za trápení s motory, co jsem letos měl. Letošní KW Berg-Trophy International ukázal obrovský nárůst v kvalitě startujících, ať už po stránce vyježděnosti jezdců, tak i po stránce technické připravenosti závodních strojů.

Vyrovnané souboje v jednotlivých kategoriích a vylepšené traťové rekordy jsou toho jasným důkazem. Nelze však opomenout i stránku organizační, kdy jednotlivé závody měly velmi vysokou úroveň a KW BT se stal rovnocenou alternativou oficiálním mistrovstvím v  závodech automobilů do vrchu.

V jednotlivých třídách na sebe upoutaly nejvíce pozornost souboje v té nejslabší Fiat 126, kde rekordních 12 "maluchů" bojovalo o každou sekundy. Všechny místa na stupních vítězů si pro sebe rezervovali polští jezdci, v sobotu v pořadí 1.L.Tadla, 2.D.Bednarowski, 3.M.Duda a v neděli v pořadí 1.M.Duda, 2.D.Bednarowski, 3.T.Szewczyk. Ve třídě ST-2000 překvapil vítězstvími v obou dnech Jan Čermák, který nově startoval s vozem Renault Clio. V sobotu zanechal za sebou o 1,5 sekundy druhé T.Beka (Renault Clio) a třetího A.Ryše (Opel Kadett). V neděli zvítězil ještě výrazněji a to o 3,8 sekundy před suverénem této třídy A.Danielem (Honda Civic Type R) a 7,8 sekundy před třetím T.Bekem. Nejvíce obsazenou třídou při tomto závodě byla E1-1400, kde startovalo 19 jezdců.

V sobotu zvítězil D.Lupač (Škoda Felicia) před F.Zelenským (Suzuki Swift) a to rozdílem 2,1 sekundy. V neděli se pořadí obrátilo a F.Zelenský vyhrál o pouhých 0,14 sekundy. V sobotu byl třetí s větším odstupem R.Mach (Suzuki Swift) a v neděli s ještě větší ztrátou R.Firtl (Škoda Felicia Pick Up). Velmi zajímavý souboj v sobotu o třetí a v neděli o druhé místo se odehrál ve třídě E1+2000 mezi Ivo Klestilem a Janosem Farkasem (oba Subaru Impreza WRX Sti). V prvním dnu zanechal Klestil za sebou maďarského jezdce Farkase o 0,55 sekundy a ve druhém dnu dokonce o pouhých 0,04 sekundy!

Velmi dobře organizovaný a zabezpečený závod byl svědkem několika velmi nepříjemných havárií, které způsobily zejména vysoké obrubníky podél tratě. Na to doplatili zejména P.Vaverka (Škoda Fabia RS), S.Firtl II (Suzuki Swift) a D.Opatřil (VW Golf VR6), kteří své vozy na závěr sezóny velmi zle poničily. Nejhůře dopadl P.Melichárek, který téměř zničil své velmi rychlé BMW M3 po kolizi se sloupem.

Jezdci tohoto velmi kvalitního seriálu se naposledy setkají 17.11. při slavnostním vyhlášení vítězů, které se uskuteční tradičně v Násedlovicích. Při této příležitosti budou odměněni nejlepší jezdci v absolutním pořadí, skupinách, třídách, trofejích a cupech za celou sezónu 2007.

StFi

Pořad z tohoto závodu bude mimochodem k vidění v televizním MotorTipu, stejně  jako všechny ostatní letošní  závody. V nejnovějším  dílu ale půjde o  předchozí závody v Následovicích.

 

Fotogalerie

KW Berg Trophy 2007 Diváky, foto archiv pořadatelů

foto archiv pořadatelů KW

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu