Vyhledávání

Ženeva 2009: Zcela nový Chevrolet Spark. Ostře řezaný design vnáší styl do segmentu mini

Ostře řezaný design vnáší styl do segmentu mini
• Mladistvý vzhled interiéru s originálními přístroji a´la motocykly
• Nejlepší prostor ve třídě vpředu i vzadu
• Úsporné motory 1,0 l a 1,2 l s emisemi CO2 pod 120 g/km
Zcela nový Chevrolet Spark, který na autosalonu v Ženevě absolvuje svoji světovou premiéru, je malým automobilem přinášejícím velké poselství. Je velký svým stylem, je velký svojí hospodárností a jako všechny produkty, nesoucí typické logo „zlatého motýlku" automobilky Chevrolet, je velký nabízenými hodnotami.

Výrazný, ostře řezaný design vyzařuje energii a osobitost. Spark je mini-automobilem, se kterým je ale radost jezdit a který šetří peněženku svého majitele.

S podporou vitálních zážehových čtyřválců o objemech 1,0 l a 1,2 l a pětidveřové karoserie, která garantuje překvapivý vnitřní prostor, hodlá nový Spark vnést výrazný impulz do evropského segmentu „mini".

Nový Chevrolet Spark, který na automobilový trh vyrazí už začátkem příštího roku, je produkční verzí studie Beat, jedné ze třech studií automobilky Chevrolet, které oběhly všechny významné autosalony v roce 2007. Jednoznačná většina z asi 1,9 milionu účastníků internetové ankety označila jako nejzdařilejší právě koncept Beat, který se tedy v podobě nového Sparku chystá za běžnými zákazníky.

„Spark osvěží sílící segment mini-automobilů v Evropě," říká Wayne Brannon, výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe. „Nabízí totiž nízkou spotřebu paliva, stoprocentní funkčnost a podmanivý design, to vše v kombinaci s tradičně vysokými užitnými hodnotami."

Na velikosti záleží

Je roztomilý, ale zároveň suverénní - a to jsou právě ty důvody, proč se za novým Chevroletem Spark budou lidé otáčet. Jeho ostře řezaný styling láme obvyklé formy designu městských automobilů, protože se vůbec netváří jako malé autíčko. Spark zkrátka pokračuje v desénové revoluci značky Chevrolet a přináší vzrušující design i do segmentu levnějších vozů.

Ostré linie jednoprostorové karoserie vytvářejí klínovitý profil, s masivním prosklením vyváženým výraznými bočnými křivkami karoserie, vyklenutými blatníky a štíhlými, kapkovitými tělesy hlavních světlometů. Je zajímavé, že atraktivní design nového Sparku nepotřebuje podporu žádných lišt či jiných exteriérových doplňků.

Výrazná, dvojitá maska vozu sahá až k zajímavě tvarované kapotě motoru nad hlavními světlomety. Pod maskou zvýrazňují dojem pohybu linie prohlubní světel do mlhy a otvor pro vstup vzduchu k motoru. Muskulaturní oblouky zadních blatníků, vyplněné 13-, 14- nebo 15-palcovými koly, propůjčují vozu image sprintera, zakleknutého ve startovacích blocích.

Dalšími charakteristickými designerskými prvky jsou např. kliky zadních dveří maskované tak, aby zachovaly stylisticky čistý vzhled poběhů zadních kol, integrovaný spojler pátých dveří nebo pro Chevrolet typická koncová světla.

Plně funkční a na vše připravený Chevrolet Spark je moderním městským automobilem, který je hrdý na svoji velikost a má jasný vlastní názor.

Nápaditý interiér

Progresivní design překvapivě prostorné kabiny Chevroletu Spark koresponduje s vnějším vzhledem vozu. Použití kvalitních materiálů a jejich hodnotné zpracování bylo klíčovou podmínkou při tvorbě interiéru - Spark dokazuje, že i malá auta dokážou přinášet vysoké hodnoty a nemusí přitom v interiéru působit stroze a lacině.

Světlý a vzdušný interiér je evolucí pro Chevrolet typického „duálního kokpitu". Dekorativní oblouky palubní desky přecházejí po obou stranách kabiny plynule do výplní bočních dveří, což umocňuje prostoru, který jakoby popíralo malé rozměry Sparku.

Barvy exteriéru karosérie přecházejí i do dolní části přístrojového panelu a výplní dveří. Hlavní ovládací prvky jsou zvýrazněné pro Chevrolet příznačnou ledově modrou barvou, která přispívá k mladistvému image interiéru.

Originální přístrojový panel, inspirovaný motocyklovou branží, obsahuje velký otáčkoměr a displej digitálního tachometru. Displeje audiosystému, topení a ventilace a navigace jsou elegantně včleněné v integrované středové konzoli. Malý panel u podlahy obsahuje dvojitý držák nápojů, velké kubické odkládací prostory a základnu řadicí páky s hliníkovým povrchem, který koresponduje s dekorem příček volantu.

Spark dostal velkorysý rozvor 2375 mm, což při délce 3640 mm umožnilo vytvořit nejprostornější interiér v této třídě - Spark nemá konkurenta v nabídce místa pro nohy pasažérů vzadu i vpředu. Sedadla jsou čalouněná jasnými, kontrastními textiliemi, v nejvyšších stupních výbavy je čalounění provedené s tzv. francouzským švem.

I přes jen minimální převisy karoserie vpředu i vzadu (což usnadňuje parkování) nabízí Spark nadprůměrný zavazadlový prostor o objemu 170 litrů, který lze jednoduše zvětšit až na 994 l pouhým sklopením zadního sedadla, děleného v poměru 60/40. Kapsy ve všech čtyřech dveřích jsou dostatečně objemné, aby se do nich vešly všechny drobnosti potřebné na palubě. Přizpůsobivost Sparku lze ještě vylepšit střešními ližinami, což je v tomto segmentu je málokdy nabízená alternativa.

Dlouhý seznam výbavy zahrnuje mj. výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant, elektricky ovládaná přední okna, vyhřívaná přední sedadla, ovládání audiosystému na volantu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač a stěrače s ochranou proti přimrznutí.

V pohybu

Nově vyvinuté celohliníkové zážehové motory o objemu 1,0 l a 1,2 l o výkonu 49 kW/66k a 58 kW/78 k mají kombinovanou spotřebu pod 5,0 l/100 km, přičemž jejich emise CO2 činí méně než 120 g/km.

Oba 16-ventilové agregáty splňující normu Euro 5 jsou propojené s 5-stupňovou manuálními převodovkami. Přepokládané zrychlení z 0 na 100 km/h modelu Spark 1.2 má činit 12,4 s.

S Chevroletem Spark nemusí řidič příliš často zastavovat u čerpacích stanic. Kromě toho Spark přináší též novou úroveň komfortu jízdy, co se týká nízkých vibrací, hluku a pazvuků - v tomto ohledu se nový Spark vyrovná vozům vyšších tříd. Třístupňový program potlačení hluku se zaměřil na účinnou izolaci podlahy, motorové příčky a vnitřních panelů dveří.

Podvozek využívá vpředu kombinované vzpěry McPherson, vzadu je prostorově úsporná náprava s torzní příčkou. Elektronický stabilizační systém ESC se bude dodávat na přání.

Mezi standardně montované bezpečnostní prvky patří např. čelní, boční i hlavové airbagy. Přední bezpečnostní pásy jsou vybavené přepínači, na zadních sedadlech jsou tři tříbodové bezpečnostní pásy. Očekává se, že Spark dosáhne velmi dobrého hodnocení i v bariérových testech EuroNCAP.

Pokračovatel úspěšné značky

Během uplynulých třech let vzrostl v Evropě prodej minivozů z jednoho milionu na bezmála 1,4 milionu ročně. Od Chevroletu Spark, podpořeného dobrým povědomím o hodnotách přinášených značkou se zlatým motýlkem ve znaku, se očekává, že významně přispěje k rasantnímu průniku značky Chevrolet do tohoto segmentu, a to především na západoevropských trzích.

Spark vnáší novou energii do nabídky mini-modelů značky Chevrolet a je dalším krokem programu vývoje nových vozů, započatým novým kompaktním sedanem Cruze, který na trh přijde už na jaře tohoto roku. Oba tyto modely jsou reprezentanty nového, expresivnějšího designerského jazyka značky. V příštím roce je doplní zcela nový kompaktní MPV model, vycházející z vloni představené studie Orlando.

Chevrolet zůstává nejrychleji sílící evropskou značkou ze všech velkosériových producentů automobilů. I přes náročné podmínky druhé poloviny roku 2008 vzrostl roční prodej vozů Chevrolet o bezmála 11 procent, přičemž vloni se poprvé v Evropě prodalo více než 500 000 Chevroletů.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu