Vyhledávání

Ani na třetí pokus Mirek Levora cíl Barumky nespatřil

Barum rally – Mirek Levora opět cíl nespatřil
 
Ani napotřetí se Mirkovi Levorovi nepodařilo dojet se svojí Fabií až do cíle. Pokaždé byla důvodem stávkující technika a tak se největší závod roku u nás stává pro mladého jezdce malým prokletím.
 
V roce 2005, na druhém průjezdu Pindulou, zastávkovala převodovka. „Tehdy to byl první závod v ČR, kdy se mohlo uplatnit pravidlo SupeRally. Druhý den jsme tedy nastoupili do dalších bojů se sériovou převodovkou a  do cíle prvního testu dne RZ Halenkovice jsme dojížděli s výraznými kouřovými signály. Lidé ve stopce ustupovali a jedna fajn blonďatá slečna nás informovala, že nám nějak moc ´kouří auto´…,“ vzpomíná Mirek.
 
O rok později, na prvním průjezdu RZ Pindula, pro změnu opět odstoupení kvůli poruše převodovky. Druhý den opět využití možnosti SupeRally. Na první vložce dne RZ Halenkovice odstupuje posádka kvůli totální destrukci motoru. 
 
Přesto letos tým odjížděl do Zlína s optimismem, převodovka se namontovala úplně nová a mohlo se vyrazit na start. „Městská divácká RZ byla OK. Uvítal jsem prodloužení této zkoušky, protože pro mne nejzajímavější pasáž kolem kruhového objezdu se jela oproti loňsku třikrát. Sice jsme ztratili několik vteřin za pomalu jedoucím autem před námi, ale celkově jsme byli spokojeni.“ 
 
„Druhý den ráno se začíná RZ Slušovice. Retardéry kolem závodiště a průjezd diváckým místem u umělého skoku jsou z mého pohledu jen nechtěnou povinností. Alespoň konec zkoušky je hodně rychlý a technický. Na Pindule necháme zapomenout nezdarům z minulosti a test projíždíme ve velmi slušném čase, přestože jsme jeli s respektem a jistou rezervou.“ 
 
Po servisu čekala na posádku z minulosti prokletá RZ Halenkovice. „Úsek, kde jsme loni udělali motor a předloni převodovku, jsme projeli v pohodě. Další RZ Kudlovice nám moc nesedla, určitě jsme tam kvůli špatnému rozpisu nechali dost času.“
 
Přišel ale druhý průjezd Pindulou. „Od začátku jsem jel, co to šlo. Vše šlapalo naprosto super až do 13. kilometru, kde jsme začali mít problémy s řízením. Zprvu jsem myslel, že se bude jednat o defekt. Snažil jsem se analyzovat, o co přesně se jedná, ale za chvíli už to bylo v kabině jak na diskotéce - problikávalo dobíjení, kontrolka teploty vody a servo na řízení nereagovalo.“
 
Bylo jasné, že defektem to nebude. Po zastavení a otevření kapoty jsem zjistil, že byl totálně zničen klínový řemen. Vidina dobrého výsledku byla rázem pryč a já začal myslet především na to, jak dostat auto do servisu. Otevřel jsem brašnu s nářadím, vytáhl náhradní řemen a pustil se do výměny. Výměna se protáhla asi na deset minut, ovšem horší bylo, že jsem si ošklivě opařil ruku, když ´vystřelila´ hadice od přepadu… Bohužel, ztratili jsme také vodu v chladiči, nakonec byl problém dojet i do cíle RZ. Nějakým způsobem jsme se dostali až do servisu, kde, jak se ukázalo, jsme museli ze soutěže odtoupit. Ale jinak mohu říci, že tratě byly hezké a náročné. Jen škoda, že jsem se nedostal až na RZ Troják, na kterou jsem se tak těšil,“ uzavírá svoje povídání z Barumky Mirek.
 
Zároveň žádá diváky, kteří jakýmkoliv způsobem zdokumentovali výměnu řemene, zda by laskavě zaslali fotografie či video na e-mail: redakce@rally-mania.cz.
 
Pokud se jedná o další start, motor by měl být do té doby opraven a Mirek Levora bude v Příbrami bojovat o poslední letošní body v rámci MMČR. „Láďa Kopelent si dojel svým čtvrtým místem pro titul v A5 – tímto bych mu chtěl na dálku pogratulovat. Souboj o druhé a třetí místo je otevřený, spolu se mnou o tyto příčky mohou bojovat Petr Brynda a Mr. Cimbu, takže to bude určitě zajímavý závod.“ 
 
Závěrem by chtěl Mirek Levora jménem celého týmu Auto Power vyslovit hlubokou lítost nad tragickou událostí v sobotní etapě a rodině Luďka Kocmana vyjádřit upřímnou soustrast.
 
Miloš Rybář
 
 
 
Tisková informace Mirka Levory, 29. srpna 2007
 

Fotogalerie

Barum Rallye Zlín 2007 objektivem Jirky Rohleny

foto Jirka Rohlena

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu