Blátivý páteční úvod Vyškova nejlépe sedl Flídrovi s Octávií WRC.
Účastníci vyškovské Böttcher rally mají za sebou úvodní dvě rychlostní zkoušky první etapy a do konce dne na ně čeká už jen noční sekce, složená ze druhých průjezdů stejných testů. Sílu čtyřkolek kategorie World Rally Car demonstroval náchodský Leoš Flídr, jenž se po dvou rychlostních zkouškách ujal vedení v soutěži.
S první sekcí první etapy si nejlépe poradili Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem (Škoda Octavia WRC), kteří vyhráli úvodní rychlostní test o více než čtyři sekundy a první příčku si udrželi i přes těsnou prohru na 2. RZ. Dvojka perfektně sedla Josefu Semerádovi a Bohuslavu Ceplechovi na nejrychlejším speciálu z plejády vozů značky Mitsubishi a díky cennému dílčímu prvenství si po úvodní sérii páteční etapy udrželi bojový kontakt s vedoucí dvojicí.
„Před startem jsme si chtěli otestovat auto a praskl nám diferenciál, takže jsme vůbec netestovali a vyjížděli jsme na trať po měsíci, aniž bychom se svezli. Do toho nám ještě odešel interkom, takže v nízkých otáčkách spolujezdce vůbec neslyším, ale s dosahovanými časy jsme hodně spokojeni,“ zhodnotil první část soutěže Flídr.
Jeho největší soupeř v boji o první místo – Josef Semerád – neskrýval spokojenost s dosavadním průběhem soutěže: „Jede se mi krásně, líbí se mi to. Mým největším cílem do této sekce bylo zajet rychlé časy, protože v noci, jelikož nejsem úplně nejmladší, počítám, že od mladých dostanu. Chtěl jsem si tedy udělat malý náskok, což se podařilo.“
S dvacetisekundovým mankem se usadil na třetím místě Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car) na nejrychlejším voze skupiny A. Hned za jeho zády po dvou zkouškách figuruje domácí Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) a to i přes počáteční obavy ze špatné volby pneumatik. „Trošku jsme měli strach z gum, protože jsme na jistotu zvolili mokré gumy a měli jsme obavy, že kluci, co pojedou na slickách, nám hodně odjedou. Ale není to tak špatné, hrozně mě to překvapilo, protože jsme zajeli dva konstantní čtvrté časy, takže jsme spokojení moc,“ řekl domácí jezdec.
Elitní pětici zatím uzavírá Tomáš Arazim s dalším mitsubishi, který drží za svými zády i favorizovaného Karla Trněného na Octavii WRC. „Na první rychlostní zkoušce jsme trefili nějaký obrubník, ohnuli jsme zadní rameno a udělali pneumatiku. Sice to byl pomalý defekt, takže jsme na vložce zas až tak neztratili, ale na té druhé vložce už se to nedalo udržet na silnici,“ vysvětlil příčiny ztráty meclovský pilot.
Z reprezentantů Hanáckého rally klubu Vyškov si vede nejlépe Eddy Schlager (Mitsubishi Lancer EVO VII), jemuž po první „rundě“ patří desáté místo celkově. Devatenáctý je Rakušan Alexander Tazreiter (Mitsubishi Lancer EVO VI) a třetí nejlepší ze zástupců klubu – Přemysl Šebesta (Ford Escort RS 2000) – se drží na 27. místě.
„Trať je rychlá, ale pěkná. Ta šotolina na trati druhé zkoušky se mi moc líbí, ale bohužel toho mám na podobném povrchu letos hodně málo odjeto,“ přiznal Schlager.
Nyní čekají na posádky noční průjezdy rychlostních zkoušek, konající se na totožných úsecích RZ Račická a Podivická.
První etapa kořistí Octavií WRC
Výborným výkonem na závěrečných dvou zkouškách první etapy stvrdil svůj páteční triumf Leoš Flídr, startující se Škodou Octavia WRC. Po potížích v úvodní fázi etapy výrazně zrychlil Karel Trněný, jenž se posunul ze šestého místa po druhém testu na průběžné stříbro a dokonal tak páteční double vozů specifikace World Rally Car.
Druhou sekci první etapy otevřela RZ Račická, na které si po sérii problémů hodně spravil chuť Karel Trněný. Meclovský jezdec třetí rychlostní test vyhrál a porazil dokonce i zrychlujícího Leoše Flídra. Na Podivické RZ ale zase bylo vše jinak a druhým vítězstvím dne si pojistil průběžnou první příčku vedoucí jezdec šampionátu – náchodský Leoš Flídr.
„Jsme hodně spokojení. Jelikož jsme netestovali, tak jsme nevěděli, jak bude auto nastavené, ale ukázalo se, že perfektně. Fungovalo vše kromě interkomu, který jsme ale teď už opravili,“ prozradil nejrychlejší muž dosavadní výsledkové listiny. Díky dalšímu rychlému času poposkočil do elitní trojky Karel Trněný, kterého nyní od první pozice dělí rozdíl 31,1 sekundy.
Další sekundu za Trněného zády se drží loňský vítěz Böttcher rally Josef Semerád, jenž zároveň s přehledem kraluje hodnocení skupiny N. „Na začátku jsme si vytvořili menší náskok, který se nám teď hodil. Sice jsme skoro nic neztratili, ale měli jsme nějaké menší krize,“ přiznal pražský pilot.
Mezi dvoukolkami je po čtyřech zkouškách nejrychlejší Jan Kopecký na čtvrté pozici absolutně, za nímž se drží s osmivteřinovou ztrátou Josef Peták. Až za obě nejlepší „áčka“ klesl po prvním dnu domácí Jiří Volf s mitsubishi, držící si průběžnou druhou pozici ve skupině N.
Mezi reprezentanty Hanáckého rally klubu Vyškov je na tom v absolutní klasifikaci nadále nejlépe Eddy Schlager na jedenácté pozici. „Jsem spokojený. Trať byla hodně kluzká, bylo na ní hodně nečistot, ale líbilo se mi to. Ztráta na špičku je minimální a na zítra máme dobrou výchozí pozici“, netajil se optimismem vilémovický soutěžák.
Po technických problémech Alexandera Tazreitera, jenž musel kvůli nefunkčnímu turbodmychadlu využít systému super rally, postoupil na druhé místo mezi reprezentanty vyškovského klubu druhý muž průběžného pořadí třídy A7 – Přemysl Šebesta. „Začali jsme celkem opatrně, první rundu jsme prodali, abychom zjistili, jak auto sedí. Ve druhé rundě se nám podařilo zrychlit, takže jsme spokojeni,“ řekl pilot Fordu Escort.
Kategorie historiků už na první rychlostní zkoušce přišla o favorizovaného Lubomíra Tenkla, kterého vyřadila technická závada jeho Opelu Kadett. První místo tak s přehledem zaujal vedoucí pilot tabulky šampionátu Emil Triner, který se svojí „stotřicítkou“ pronikl až na 24. místo absolutního pořadí. V soutěži pokračuje i domácí Ondřej Výmola (Škoda 1000 MB), jemuž patří třetí místo ve třídě B0.
„Půl poslední Podivické RZ jsme jeli bez světel, protože nám to bralo moc šťávy a motor nešel do otáček. Museli jsme proto pozhasínat rampu a jet jenom na hlavní světla, takže se jelo hodně na rozpis,“ poznamenal otaslavický dravec.
V sobotu jsou pro účastníky XVI. Böttcher rally Vyškov připraveny tři úseky rychlostních zkoušek, jedoucí se třikrát. Úvodní Litenčická RZ startuje v 9:00 hodin.
Jiří Dokulil, tiskový tajemník rally
Böttcher rally 2007 –TI č. 11 a 12