Tým MKR Technology odletěl na Dakar
Židovice/Praha - Konec legrace, zábava skončila, teď už půjde do tuhého. Severočeský tým MKR Technology se kompletně přesunul do dějiště nového ročníku Rally Dakar. Do Argentiny poslední parta odcestovala na Nový rok odpoledne. Nejtěžší a nejvěhlasnější dálkový závod na světě startuje už tento víkend.
"Letěli jsme rozděleni do několika skupin, takže většina z nás doma stihla přivítat i příchod nového roku. S ohledem na termín odletu jsme mohli na bujaré oslavy zapomenout. I tak bylo závěrečné balení dost náročné," usmála se na letišti jednatelka týmu MKR Technology Klára Kress. "To já se alkoholu na Silvestra ani nedotknul. No, ale bude to tím, že jsme fest oslavovali o den dříve, takže jsem včera už ani neměl chuť," rozesmál své kolegy elektroinženýr Václav Milichovský.
Na druhém terminálu Letiště Václava Havla v Praze tak atmosféra před odletem nebyla nijak nervózní. "Dřeli jsme celý rok. Teď jsme odpočatí, užili jsme si vánoční svátky. Po loňských zkušenostech už také víme, co nás zhruba čeká, takže není důvod být přehnaně ve stresu," vysvětlil hlavní konstruktér MKR Technology Mario Kress.
Zatímco jedna skupina odlétala z Prahy, další se do Argentiny vydala z Vídně. "Společně se potkáme v Paříži, odkud už přímo zamíříme do Buenos Aires," podotkla Klára Kress, když připomněla, že jediný, kdo do dějiště Dakaru zamířil už před Silvestrem, byl Daniel Kozlovský, jenž je přímou součástí posádky týmu Bonver Dakar Project. Palubní mechanik z Roudnice nad Labem sedí v kabině s Arturem Ardavičusem. Papírově se může řadit k adeptům na vytouženého beduína.
Zatímco v loňském roce připravila stáj MKR Technology motor pouze pro Aleše Lopraise, který byl následně na celkovém šestém místě nejlepším českým zástupcem, letos je situace zcela jiná. Severočeský tým připravil závodní agregáty do všech tří kamionů Tatra Jamal celku Bonver Dakar Project. S nimi jedou piloti Tomáš Vrátný, Artur Ardavičus a talentovaný polský závodník Robert Jan Szustkowski. Dva zcela nové závodní trambusové speciály Renault s pevnými nápravami pak MKR postavil pro holandský tým Mammoet Rallysport. Ty povedou zkušení piloti Martin van den Brink a Pascal de Baar. Oba týmy vytvořily unikátní alianci, která se bude vzájemně podporovat, a právě mechanici a vývojáři z MKR Technology se budou podílet na jejich kondici. "Jsme skvěle připraveni, ale bude to velmi těžké, takže úplně nejdůležitější je, abychom se všichni ve zdraví vrátili zpátky," je si vědom náročnosti Dakaru Mario Kress.
Slavná soutěž začíná sobotním slavnostním prologem. V neděli pak posádky z Buenos Aires odstartují zostra. Ti nejšťastnější se do hlavního města Argentiny vrátí v sobotu 17. ledna.
Bonver Dakar Project
#515 - Tatra - Artur Ardavičus (KAZ, pilot), Alexej Nikižev (KAZ, navigátor), Daniel Kozlovský (CZE, palubní mechanik)
#517 - Tatra - Tomáš Vrátný (CZE, pilot), Jaroslav Miškolci (SVK, navigátor), Milan Holáň (CZE, palubní mechanik)
#539 - Tatra - Robert Jan Szustkowski (POL, pilot), Jaroslaw Kazberuk (POL, navigátor), Filip Škrobánek (CZE, palubní mechanik)
Mammoet Rallysport
#513 - Renault Trucks - Martin van den Brink (NED, pilot), Peter Willemsen (BEL, navigátor), Richard Mouw (NED, palubní mechanik)
#519 - Renault Trucks - Pascal de Baar (NED, pilot), Wouted de Graaff (NED, navigátor), Martin Roesink (NED, palubní mechanik)