Erzetka u Karlštejna se nemůže jet. Míří do Lážovic
Erzetka Mořina padla, ať žije Erzetka Lážovice!
Nedá se nic dělat, někde prostě rallye nechtějí. Naštěstí existují místa, kde mají pro nejnavštěvovanější motoristickou disciplínu pochopení a vyjdou pořadatelům vstříc.
Je řeč o změně lokality druhé soutěže nového poháru s názvem Rallye Cup 2008. Původně zamýšlená Erzetka Mořina měla být pestrou rychlostní zkouškou vedoucí na samé hranici CHKO Český Kras, kolem známých dolů Amerika, a končící pár stovek metrů od gotického hradu Karlštejn! Člověk míní - život mění, a proto se v této lokalitě nepojede.
„Erzetka Mořina byla zrušena kvůli neočekávanému zásahu samotných obyvatel obce Kozolupy, a to i přes souhlas obecního zastupitelstva obce Vysoký Újezd, pod který Kozolupy spadají. Bohužel se nám tuto podpásovku nepodařilo zvrátit ani nabídkou k zvelebení místního parku,“ objasňuje důvod absence rallye ředitel pořádající WMR Rokycany Robert Valečko. Takže nic…
Všechno zlé je k něčemu dobré, a pořadatel měl v záloze opravdu plnohodnotnou náhradu – Erzetku Všeradice. Navýšení ostrých kilometrů, rozdělení soutěže do tří sekcí a dvě různé tratě měly býti velmi kvalitní omluvou. Jenže… …i tady Robert Valečko opět narazil do neprostupné zdi místních úřadů.
„Přiznám se, že je mi velmi divné, kdy ještě včera (pozn. 26.5.2008) dopoledne bylo vše v pořádku, starosta oba průjezdy potvrdil a v šest hodin odpoledne byl najednou absolutní zákaz odůvodněný pro mě nepochopitelnými a absurdními argumenty. Myslím si tedy (a je to můj názor), že podnět pochází odněkud zvenčí,“ vysvětluje šéf pořadatelů. Takže zase nic…
Na řadu přichází třetí varianta podoby trati na druhý podnik Rallye Cupu 2008 s názvem Erzetka Lážovice. Trať o délce necelých 7 kilometrů se pojede, podobně jako v dubnu při prvním závodu RC08, třikrát v jednom směru a třikrát v opačném. Ale je tato podoba definitivní?
„Ano, mohu s radostí říci, že se nám podařilo zajistit (a dnes – 27.5.2008 - již i písemně) právě tuto třetí variantu. Doufám, že posádky nezklameme, a i přes mírný pokles ostrých kilometrů, můžeme nabídnout opět velmi pěkné adrenalinové svezení,“ oznamuje nadšeně Robert Valečko. Zvláštní ustanovení bylo upraveno dle skutečnosti ještě ten den, kdy byla trať písemně schválena. Detailní informace budou, dle původního plánu, zveřejněny v pondělí 9. června 2008 (mapy, přejezdy, příjezdy od dálnice, on-boardy, divácká místa, harmonogram atd.).
Pohled do přihlášených posádek potěší. V nejsilnější kategorii soudobých vozidel chybí oproti dubnovému závodu pouze Petr Koutný, kterému v Hořovicích selhal motor. Pakliže technika podrží, zvítězit se pokusí Jiří Svoboda nebo Robert Bezouška – nejlepší z Erzetky Tmaň. Polák Rafal Kosicki přijel opravit svůj výsledek a sebou vzal i krajana Krystiana Kuklise s Fordem Sierra.
Ve skupině A3 bude k aspirantům na vítězství patřit rodinná posádka Kopelentů zkoušíc štěstí opět s ex-Fišerovým VW Golf. Rychlá bude i dámské posádka Vykydalová – Vyštejnová na Renaultu Clio Sport či další. Na prvním závodě do celkového pořadí promluvili i posádky ze tříd A2 a A1 – Aleš Moravec, Jaroslav Macek, Šmidlíkové či posádka Nováček – Nováček. Kit Car přiveze do Lážovic Miloš Neumann a počítat se musí i s Josefem Šebkem na Felicii, který pojede se silnějším motorem než v prvním závodě RC08.
V historických vozidlech je největším favoritem Miroslav Janota na Opelu Ascona. Určitě se bude snažit promluvit i do celkové pořadí. Petr Šimurda a Škoda 130 LA – to je dvojice, která k sobě patří a je příjemné se na ně dívat. Rychlí budou určitě i Kašpar (Austin Mini Cooper), Tejkal (Škoda 110 L) a Kysela (VW Golf). Václav Kopáček sen. bude patrně patřit k nejrychlejším ve skupině H2, v H1 vyčnívá ze sedmi ostrých trabantů jeden – s německým pilotem Mikem Gollem.
Tento Trabant se totiž jako tovární zúčastnil Rallye Acropolis! Uvidíme jak se se svým kolegou popasují s českou trabantí ekipou. V pravidelnosti je do soutěže přihlášeno 14 posádek.
14. června 2008 se tedy diváci mohou těšit na sportovní akci nedaleko obce Hostomice uprostřed cest mezi Příbramí a Berounem. Nenechte si ujít tento podnik a pakliže nebudete na trati, přijďte se kouknout alespoň k trati. Bude se na co koukat…
PR