Vyhledávání

Hustopečský díl Matador Cupu pro Vl. Barvíka

Hustopečský  díl Matador Cupu pro Vl.  Barvíka
Matador Cup v automobilových soutěžích pokračoval druhým závod při Agrotec rallye Hustopeče. Na start soutěže se postavily posádky Vladimír Barvík-Petra Mynářová (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jiří Volf-František Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jan Jelínek-Miroslav Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX), David Spisar-Viktor Hausknotz (Subaru Impreza), Karel Pohner-Jan Husák (Honda Civic Type R) a Radek Majer-Michal Pohořelý (Škoda Felicia).
 
Ve startovní listině nakonec chyběl přihlášený Tomáš Marek, který po havárii ve Valašské rally nestihl připravit vůz Honda Civic VTi. Ani tentokrát se příznivci automobilových soutěží nedočkali startu Pavla Červenky, jehož tým stále připravuje nový vůz Mitsubishi Lancer EVO IX.
První vůz sjel ze startovní rampy v půl desáté večer a úvodní dvě rychlostní zkoušky soutěže zahalila tma. Výborně si s večerními rychlostními testy poradil Vladimír Barvík, který na úvodním testu dosáhl druhého nejrychlejšího času absolutně za vozem specifikace WRC. Po druhém testu mu zaslouženě patřila třetí příčka absolutně, průběžné vedení mezi produkčními vozy a také nejlepší výchozí pozice v Matador Cupu.
 
 
Velmi dobře si rovněž vedl Jiří Volf, který si držel stříbrnou pozici v Matador Cupu, druhou mezi produkčními vozy a pátou v absolutním hodnocení. Jan Jelínek sice vstoupil do soutěže překvapivě až šestnáctým časem, neboť krátce opustil trať, ale ve druhé erzetě zajel pátý čas absolutně, posunul se již na osmou pozici a udržoval si bronzovou příčku v Matador Cupu po pátečních rychlostních testech. Karel Pohner s vozem Honda Civic Type R přenocoval na stříbrné pozici ve třídě „A7“ a na čtvrté příčce v Matador Cupu.
 
David Spisar s Viktorem Hausknotzem obsadili po úvodních dvou erzetách průběžnou 44.příčku a v Matador Cupu uzavírali první pětici. Radek Majer bohužel nespatřil cíl ani úvodního rychlostního testu, neboť během rychlostní zkoušky vypověděl službu motor jeho vozu Škoda Felicia. Ačkoliv tým před soutěží provedl kontrolu i test vozu, nepodařilo se přesto odhalit technickou závadu před startem rallye.
 
Do slunného sobotního rána se nejlépe vyspal Vladimír Barvík, který zcela jednoznačně kraloval nejenom pilotům Matador Cupu, ale rovněž i jezdcům všech produkčních vozů. Útokem hned v úvodní sobotní rychlostní zkoušce zahájil i Jan Jelínek, mohutně stahující ztrátu z první rychlostní zkoušky soutěže. Po třetí erzetě již Jelínkovi patřila šestá pozice absolutně a posunul se před Jiřího Volfa na stříbrnou pozici v Matador Cupu.
Skvělý souboj mezi Janem Jelínkem a Jiřím Volfem pokračoval i na dalších rychlostních zkouškách. Jiří Volf se vrátil zpět  na stříbrný stupeň v Matador Cupu hned v následujícím testu. Třem nejrychlejším pilotům produkčních vozů obouvající sportovní pneumatiky Matador dokázal sekundovat s produkčním vozem na konkurenčních pláštích pouze Josef Semerád na průběžné druhé pozici mezi produkčními vozy.
 
V sedmé rychlostní zkoušce ukončil fantastický souboj mezi Volfem a Jelínkem, po šesti erzetách byl rozdíl mezi jezdci pouze 1,2 vteřiny ve prospěch Jiřího Volfa, defekt dvou pneumatik na voze Jana Jelínka. Tím se dostal na průběžnou bronzovou pozici v Matador Cupu Karel Pohner a čtvrtý byl David Spisar. V sedmé rychlostní zkoušce mohlo dojít k výraznější změně v pořadí Matador Cupu, neboť velmi rychle jedoucí Vladimír Barvík zboural se svým Mitsubishi plot, měl však velkou dávku štěstí a v soutěži mohl pokračovat.
 
 
Jak již bylo uvedeno, štěstí naopak opět nepřálo Jelínkovi, kterého zastavil dvojitý defekt. Nejprve razantní jízdou prorazil jednu pneumatiku a později si hřebík na trati nalezl druhou Jelínkovu pneumatiku. V osmé rychlostní zkoušce svoji pouť ukončilo kvůli poruše převodovky i Subaru Davida Spisara.
 
Posádka Vladimír Barvík-Petra Mynářová jednoznačně kralovala hodnocení Matador Cupu i produkčních vozů od úvodní rychlostní zkoušky a po odstoupení Karla Trněného s vozem specifikace WRC bojovala o stříbrnou pozici absolutního hodnocení s posádkou Jan Kopecký-Filip Schovánek, která startovala s vozem Škoda Fabia Kit Car.
 
V osmé rychlostní zkoušce Jan Kopecký výrazně ztratil z důvodu nefunkčního posilovače řízení a zdálo se, že druhé místo nemůže Vladimíru Barvíkovi uniknout. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem v závěrečných dvou rychlostních testech podali mimořádný výkon, dokázali sedmnáctivteřinové manko smazat a v cíli Agrotec rallye Hustopeče předstihli posádku Vladimíra Barvíka s Petrou Mynářovou o pouhou desetinu vteřiny!
 
Bronzová příčka v  hodnocení Mistrovství České republiky v rallye však znamená pro Barvíka s Mynářovou maximální bodový zisk v hodnocení Matador Cupu i mezi produkčními vozy.
 
Druhou pozici v Matador Cupu obsadila posádka Jiří Volf-František Rajnoha a bronz patří posádce Karel Pohner-Jan Husák.
 
 Průběžné pořadí Matador Cupu – Mistrovství České republiky v rallye:
Jiří Volf                   18 bodů
Karel Pohner         14 bodů
David Spisar          10 bodů
Vladimír Barvík       10 bodů
Jan Jelínek               5 bodů
 
Matador Cup pokračuje první májový víkend v Českém Krumlově, kde bude 4.května odstartována třetí soutěž Mezinárodního Mistrovství České republiky v rallye. Rallye Český Krumlov je úvodní soutěží započítávanou do seriálu Matador Cup – Mezinárodní Mistrovství České republiky v rallye.
 

PR
 

Fotogalerie

Hustopeče 2007, foto Jaroslav Šašinka

foto Jaroslav Šašinka

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu