Hyundai Motorsport před Rallye Turecko
Tým Hyundai Motorsport je připraven na svou historicky první účast v Rallye Turecko, desátém podniku Mistrovství světa v rallye 2018 (FIA WRC)
Cílem týmu před soutěží na zcela nové trase, která bude neznámá pro všechny účastníky soutěže, je udržet si vedení vhodnocení konstruktérů
Hyundai Shell Mobis World Rally Team nastoupí do této soutěže se třemi posádkami, včetně Haydena Paddona, který doplní jezdce Andrease Mikkelsena a Thierryho Neuvillea.
Hyundai Motorsport zamíří příští týden na nové území. Desátý podnik letošního mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) se poprvé od roku 2010 uskuteční na šotolinových cestách vTurecku.
Rallye Turecko byla již v minulosti součástí kalendáře WRC, ale letošní soutěž se uskuteční vprovincii Muğla na jihozápadě Turecka, takže bude zcela novou výzvou pro všechny účastníky. Servisní zázemí bude vAsparanu, nedaleko přístavu Marmaris.
Turecko lze považovat za rodiště modelu i20. Tento osobní automobil, zněhož vychází soutěžní vůz WRC týmu Hyundai Motorsport, je totiž vyráběn v závodě Hyundai Assan Izmit, nedaleko Istanbulu. Výrobní závod smaximální roční kapacitou 245000 vozů produkuje v současnosti modely i10 a i20 a společně s českým závodem vNošovicích představuje pro společnost Hyundai Motor Company bránu do Evropy.
Hyundai Motorsport se při své premiéře v Turecku postaví na start se třemi vozy Hyundai i20 Coupe WRC, řízenými posádkami Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (#4), Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#5), kteří stojí včele průběžného pořadí mistrovství světa, a Hayden Paddon/Seb Marshall (#6).
Vzhledem k tomu, že v Turecku nebylo povoleno žádné testování, absolvovaly všechny posádky testy na šotolině na jihu Francie, aby se připravily na nadcházející podnik. Avšak skutečnou výzvou pro ně bude až průzkum tratí před soutěží, během něhož si musí vytvořit od základu nové rozpisy (poznámky o průběhu trati).
Itinerář zahrnuje 17 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 312 km, které slibují jezdcům a spolujezdcům intenzivní získávání nových zkušeností. Posádky i technika budou za vysokých teplot a na kamenitých cestách vystaveny nejnáročnějším zkouškám. Nepředvídatelný charakter tohoto podniku bude mít pravděpodobně za následek soutěž plnou akčních a překvapivých okamžiků, čímž bude ještě více umocněn napínavý závěr sezony 2018.
Pouhé čtyři soutěže před koncem sezony má Hyundai Motorsport těsný 13bodový náskok ve vedení průběžného pořadímistrovství světa v hodnocení konstruktérů. V čele průběžného pořadí jezdců stojí Neuville s23 body před Sébastienem Ogierem, za nímž následuje smalým odstupem na třetím místě Ott Tanak. To znamená, že belgický jezdec bude mít čest – a pravděpodobně i hendikep – vyjíždět na trať zcela nové Rallye Turecko jako první.
Poznámky posádky WRC: Mikkelsen/Jæger (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)
Naposledy se zúčastnili soutěže v Turecku v roce 2008
Po Rallye Německo se posunuli mezi nejlepší pětici jezdců v průběžném žebříčku mistrovství světa
Mikkelsen řekl: „Rallye Turecko jsem se zúčastnil v roce 2008. Tehdy se konala ve zcela odlišné části této země, než v jaké pojedeme rallye během příštího víkendu. Pro všechny účastníky to bude zcela nová zkušenost, která bezpochyby přinese nějaká překvapení. Ztoho, co jsme zatím viděli, vyplývá, že pojedeme po hodně kamenitých cestách a ve velkém horku, což bude náročné pro posádky, vozy, pneumatiky i brzdy. Celkově to bude krásná nová výzva, na kterou se těším.“
Poznámky posádky WRC: Neuville/Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)
Vedoucí muž průběžného hodnocení mistrovství světa mezi jezdci s náskokem 23 bodů
V roce 2010 absolvoval rychlostní zkoušky Rallye Turecko na severu země
Neuville řekl: „Rallye Turecko bude pro každého krokem do neznáma. O rychlostních zkouškách toho nevíme mnoho, ale měli jsme možnost vidět nějaká videa. Vypadá to, že cesty budou hodně kamenité. Znašeho pohledu první posádky na trati očekávám ošidný víkend. Mám rád nové soutěže a výzvy; zvyšuje to atraktivitu mistrovství a pro týmy a posádky to představuje něco zcela nového, sčím se musejí vypořádat. Mým hlavním cílem je si tuto rallye užít a samozřejmě udělat všechno, co bude v našich sílách, abychom si udrželi postavení včele mistrovství.“
Poznámky posádky WRC: Paddon/Marshall (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)
Rallye Turecko se zúčastnil v roce 2010 na silnicích nedaleko Istanbulu
Vrací se do svého pátého podniku WRC vletošní sezoně
Paddon řekl: „Nemohu se dočkat, až budu zase zpět v akci ve WRC; mám pocit, že od Rallye Finsko uběhla celá věčnost! Vypadá to, že Turecko bude pro všechny nepředvídatelnou soutěží. Jel jsem tam soutěž v roce 2010, ale v odlišné části země, takže tuto zkušenost nelze porovnávat stím, co nás čeká příští týden. Vypadá to, že rychlostní zkoušky budou plné zatáček, cesty kamenité a teploty velmi vysoké. Připomíná mi to bývalou rallye na Kypru. Stejně jako u každé nové soutěže je zde mnoho neznámých, ale my jsme maximálně připraveni. Rozhodně ze sebe vydáme všechno.“
Šéf týmu Michel Nandan před Rallye Turecko uvedl: „Už je to docela dlouhá doba, co se podnik WRC konal na novém místě, takže všichni nadšeně očekáváme, co Turecko nabídne. Jaké výzvy tam na nás čekají skutečně zjistíme, až se poprvé vydáme na tratě rychlostních zkoušek. Pravidla nám neumožňují, abychom tam předem testovali, ale naše posádky měly příležitost připravovat se na jihu Francie. Protože se jedná o zcela novou rallye, budou mít všichni naprosto stejné výchozí podmínky. Týmy budou neustále vylepšovat nastavení svých vozů, zatímco posádky čeká náročný úkol vytvářet si a aktualizovat nové rozpisy pro všech 17 rychlostních zkoušek. Tuto soutěž budeme muset absolvovat se zaměřením na jednu rychlostní zkoušku za druhou; bitva o vítězství se může vyvinout jakýmkoli směrem.“
Zajímavosti o Rallye Turecko
17 rychlostních zkoušek o celkové délce 312 km, první rychlostní zkouška se pojede ve čtvrtek večer v ulicích Marmarisu
Pátek bude nejdelším dnem soutěže s celkem 145 km rychlostních zkoušek na severovýchod od servisního zázemí vAsparanu; tři rychlostní zkoušky se pojedou opakovaně
Sobota bude mít podobný program, ale vzápadní části regionu, stéměř 131 km měřených úseků rychlostních zkoušek
Čtyři rychlostní zkoušky v neděli dopoledne budou zahrnovat dva průjezdy Marmarisem, z nichž druhý bude zároveň Power Stage na závěr rallye, s cílem vservisním zázemí.
Informace o posádkách týmu Hyundai Motorsport
Hyundai i20 Coupe WRC #4
Číslo podvozku: 012
Andreas Mikkelsen Anders Jæger
Datum narození 22. června 1989 29. července 1989
První rallye WRC 2006, Rallye Velká Británie 2014, Rallye Španělsko
Počet startů ve WRC 96 40
Počet umístění na stupních vítězů ve WRC 22 8
Počet vítězství ve WRC 3 2
Počet startů v Rallye Turecko 1 -
Nejlepší výsledek vRallye Turecko 19. místo (12. třída A8) -
Dosavadní výsledky vRallye Turecko 2008: 19. místo (12. třída A8) -
Hyundai i20 Coupe WRC #5
Číslo podvozku: 010
Thierry Neuville Nicolas Gilsoul
Datum narození 16. června 1988 5. února 1982
První rallye WRC 2009, Rallye Katalánsko 2007, Rallye Monte-Carlo
Počet startů ve WRC 94 89
Počet umístění na stupních vítězů ve WRC 33 33
Počet vítězství ve WRC 9 9
Počet startů v Rallye Turecko 1 -
Nejlepší výsledek vRallye Turecko - -
Dosavadní výsledky vRallye Turecko 2010: nedojel -
Hyundai i20 Coupe WRC #6
Číslo podvozku: 011
Hayden Paddon Seb Marshall
Datum narození 20. dubna 1987 29. května 1988
První rallye WRC 2007, Rallye Nový Zéland 2008, Rallye Německo
Počet startů ve WRC 76 44
Počet umístění na stupních vítězů ve WRC 6 2
Počet vítězství ve WRC 1 -
Počet startů v Rallye Turecko 1 1
Nejlepší výsledek vRallye Turecko 26. místo (8. třída N4) 18. místo (5. JWRC)
Dosavadní výsledky vRallye Turecko 2010: 26. místo (8. třída N4) 2010: 18. místo (5. JWRC)