Jan Sýkora – Martina Škardová ve Vyškově těsně za desítkou, ale s kyticí
Poháry i nádherná kytice pro Martinu
Talentovaná posádka Jan Sýkora – Martina Škardová má v této fázi letošní sezóny opravdu bohatý program. Během sbírání zkušeností na náročné trati Barum rally Zlín ji provázela řada obtíží, ale hned vzápětí přineslo zlepšení nálady jedenácté místo a vítězství mezi smíšenými posádkami v cíli Böttcher Rally Vyškov.
Během dvou týdnů si Honza s Martinou vyzkoušeli dvě zcela odlišné koncepce soutěžních vozů. „Ve Zlíně jsme se představili se Škodou Fabia RS TDi v barvách našeho hlavního sponzora Auta 24, s podporou společnosti Autocentrum Dojáček Praha a Lakovací boxy Blažek. Tímto jim chci moc poděkovat za to, že nám umožnili účast na této prestižní soutěži. S fabií je pěkné svezení už v sériovém provedení a na dlouhou barumku jsem se moc těšil.
Bohužel se nám tentokrát nedařilo. V úvodu jsme měli problémy z brzdami, pátou erzetu jsme dojížděli se zlomenou spojovačkou řízení a nevydařila se nám ani volba pneumatik. Příval smůly završila havárie při druhém průjezdu obtížnou Pindulou. Jsem z toho moc smutný. Zpětně si uvědomuji, že situace si vedle naší snahy o udržení v soutěži vyžadovala také trochu taktizování. Místo provizorní opravy spojovačky kurtou z rezervy bylo asi rozumnější auto odstavit, v servisu důkladně opravit a nastoupit do neděle v rámci SupeRally,“ vrací se Honza k vystoupení na Barum rally Zlín.
Ve Vyškově se už mladí Západočeši představili opět s vozem Mitsubishi Lancer, tentokrát osmé evoluce. „Vyškov pro nás byl úplně novou soutěží. Těšil jsem se na ni, ale zároveň jsem se jí obával. Potřebovali jsme opravdu závodit a bojovat o výsledek, ale přitom dojet v pořádku do cíle. Výbornou přípravou auta nám k tomu dopomohl tým Racing Activities Mládek a já za to všem jeho členům děkuji.
Zablácený povrch tamních zkoušek nabídl při jízdě se čtyřkolkou krásné svezení. Věřil jsem si už na večerní erzety, protože za tmy se nám v předchozích soutěžích vždy dařilo. Bohužel, na poslední páteční zkoušce jsme při výjezdu z areálu zemědělského družstva udělali dvojnásobný defekt na přední nápravě. Stalo se to zřejmě při průjezdu vodní jímkou. Během tréninku byla schována velikou kaluží a tím nám zůstala utajena její ostrá hrana.
Skutečnost, že v tomto místě je nutné jet jedním kolem po obrubníku, jsme bohužel zjistili až v hotelu od Jirky Vlčka. Do cíle vložky chyběly tři kilometry bez jediného osvětleného místa vhodného k výměně kol a tak jsme s téměř neřiditelným autem pomalu dojeli až do cíle. Nakonec jsem byl rád za pouhá prázdná kola. Očekával jsem přinejmenším ulomené loukotě. V sobotu jsme se hezky svezli a snažili se zrychlovat. Celkové jedenácté místo mě moc netěší, ale další dokončená soutěž už ano.
Samozřejmě bychom nemohli závodit bez našich přátel a reklamních partnerů. Děkuji tímto firmám Thermica Plus Liberec, Auta 24 Liberec, Santander Consumer Finance, AD Barták Praha, Mirku Pavlíčkovi, Jardovi Houbovi a mému tátovi,“ hodnotí Honza svoji vyškovskou premiéru.
A jak viděla Böttcher Rally Martina ? „Páteční etapa pro nás nebyla jednoduchá. Po nehodě na Barumce jsme byli nervóznější než obvykle a to se odráželo i na dosažených časech. Když jsme se konečně dostávali do tempa, přibrzdil nás dvojnásobný defekt. Za cílem erzety Honza přehodil jednu gumu zezadu místo prázdné přední, a na druhou přední nasadil rezervu.
Takhle jsme dojeli do servisu. Bohužel s dvouminutovým zpožděním, což znamenalo dvacet vteřin penalizace. Už předtím jsme na vložce jízdou po prázdných předních pneumatikách „chytli“ zhruba dvě minuty. Propadli jsme se na šestnácté místo a měli do soboty jasný cíl – zatáhnout a prokousat se pořadím co nejvýše. Přes maximální snahu jsme ale s časy nebyli úplně spokojeni. V desáté erzetě Honza díky svým neodpustitelným smykům „přepískl“ prudkou levou zatáčku. Znamenalo to jízdu příkopem a několik vteřin ztráty. Navíc se nám kola ucpala hlínou a zbytek erzety jsme jeli s vibrujícím autem.
Obávali jsme se, že máme vylomené kolo a tak Honza v rychlých pasážích jel s větší rezervou. Dokončení soutěže nás nakonec potěšilo a dočkali jsme se i pohárů pro první smíšenou posádku. Já navíc dostala krásnou kytici, což se mi dosud na žádné předchozí soutěži nepoštěstilo. Chtěla bych poděkovat mechanikům z týmu R.A.M. za perfektní servis, ochotu a super atmosféru a Jardovi Houbovi za podporu a fandění, i když ne vždy mu dáváme důvod k radosti. Dále děkuji týmu Jirky Bryndy za zapůjčení helmy na celé dva dny. U té mojí odešel interkom a přišli jsme na to deset minut před startem. Samozřejmě děkuji sponzorům, bez kterých by naše závodění nebylo možné.
A také musím poděkovat vyškovským za skvělou soutěž. Byla jsem zde poprvé a potěšilo mě, že vše bylo organizačně parádně zvládnuto. Atmosféra byla vynikající a doufám, že se zde příští rok představíme znovu. Hned po Hradci bych označila Vyškov za svoji nejoblíbenější soutěž,“ nešetří Martina chválou.
Ani na jedné soutěži nemohl samozřejmě chybět patron mladé posádky, majitel firmy Auta 24 Liberec, Jaroslav Houba. „Barumka byla velmi smolnou soutěží. Honza jí chtěl pojmout spíše jako trénink a sbírání zkušeností. Místo toho přišla havárie. Nedá se nic dělat, jednou to přijít muselo. Děkuji za velikou pomoc se zajištěním startu ve Zlíně kamarádovi a výbornému manažerovi Mirkovi Pavlíčkovi a firmě Autocentrum Dojáček. Vyškov začali Honza s Martinou opatrně, což jsem vzhledem k havárii na barumce chápal. Velká škoda těch defektů v pátek večer.
V sobotu ráno se ztratily další vteřiny špatnou volbou pneumatik. Důležité bylo, že technika fungovala parádně a Sykyho průjezdy jistě potěšily přítomné diváky. Se šestým místem ve třídě N4 a předvedeným výkonem jsme spokojeni. Chtěl bych poděkovat mechanikům týmu R.A.M, dále Mirkovi Pavlíčkovi, který začal spolupracovat na našem projektu, společnostem AD Barták a Santander Consumer a panu Tomešovi, který by měl usednout vedle Sykyho na sedadlo spolujezdce při Pražském rallysprintu.
Dalším plánovaným podnikem Honzy a Martiny je AZ Pneu Rally Jeseníky, kde se představí s lancerem EVO IX.“
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
PR
Tisková zpráva posádky Jan Sýkora – Martina Škardová