Jaroslav Orsák tráví i červenec za volantem, ale má problémy s technikou
Když si Štěstěna vybírá prázdniny
Jaroslav Orsák netráví červencové víkendy u vody, nýbrž za volantem soutěžního vozu. Týden po Rally Bohemia startoval na Slovensku na mistrovské Rally Lubenik. V obou případech ho bohužel vyřadila technická závada. Nyní má na programu další díl rallysprintového seriálu Rally Vysočina, kde figuruje v průběžné tabulce na druhé příčce za Romanem Krestou.
V Mladé Boleslavi čekala účastníky i diváky druhé nejvýznamnější české automobilové soutěže vyšperkovaná startovní listina, kterou obohatil juniorský mistr světa Prokop, tovární jezdec Škody Motorsport Hänninen i řada špičkových polských jezdců. Náročná třídenní soutěž se konala v největších letních vedrech a vyžadovala rozumnou jezdeckou taktiku. Bylo jasné, že se bude rozhodovat teprve v poslední nedělní etapě a sílami je potřeba rozumně hospodařit.
Na divácké vložce v Sosnové zajela posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s osvědčeným Mistubishi Lancer Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing třináctý čas a také v sobotu se pohybovala ve druhé desítce. Stabilní výkon pomalu, ale jistě přinášel své ovoce a odpoledne už byla desátá příčka v průběžné klasifikaci na dohled. Dalšímu postupu vpřed bohužel zabránila technika.
„Motor začal vynechávat, auto neodjíždělo ze zatáček a začali jsme výrazně ztrácet,“ posteskl si Orsák. Problémy se v poslední sekci prohlubovaly a vyvrcholily na závěrečné vložce sobotní etapy RZ Vinec. „Lancer dojel až do servisní zóny a mechanici byli připraveni řešit problémy s elektronikou. Po stažení dat z řídicí jednotky však nebylo možné závadu jasně specifikovat. Po analýze neradostné situace jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit a pošetřit vůz na nadcházející Rally Lubenik.“
Na Slovensku se závodilo jen jeden den na třech měřených úsecích. Ani u našich východních sousedů není o těžké soupeře nouze, vozy skupiny Super 2000 navíc doplňují speciály kategorie WRC. Přesto Jarek Orsák se svým produkčním mitsubishi netajil ambice na bitvu o stupně vítězů. Výsledné časy jeho roli potvrzovaly. Seděla mu zejména vložka Chvalová (12,25 km), která se jela třikrát. Pětadvacetiletý mladík zajel dvakrát třetí čas a při posledním průjezdu se dokonce ještě o jednu příčku zlepšil. „Jednalo se o krásnou „srdcovou“ technickou vložku se skákacími horizonty do zatáček a vyházenými nečistotami na krajích silnice. Byla těžší než Pindula se Semetínem dohromady a pro mě to byl sportovní zážitek,“ rozplýval se v cíli Jarin.
V průběžné klasifikaci mu patřilo čtvrté místo necelých osm sekund za Melichárkem jedoucím také s mitsubishi, ovšem v mnohem silnější verzi WRC05. Do cíle předposlední zkoušky bohužel Orsák nedojel. Stejně jako v Hustopečích vyřadila jeho vůz porucha zadního diferenciálu. „S podobným problémem se potýkají všichni jezdci. S větším restriktorem narostl výkon a sériové diferenciály jsou enormně namáhány. Došlo k únavě materiálu a ulámaly se zuby na hrušce. Mechanici K.I.T. racingu vůz jako vždy pečlivě připravili, ale měli jsme zkrátka smůlu…“
ZW
PR