Jen málokterá soutěž se může pochlubit tak věrným generálním partnerem, jako má Rally Bohemia
Rally Bohemia a Škoda Auto
Mladá Boleslav, 27. února 2010
Jen málokterá automobilová soutěž se může pochlubit tak věrným generálním partnerem, jako má Rally Bohemia, jejíž XXXVII. ročník se letos v Mladé Boleslavi uskuteční ve dnech 2. až 4. července. Od prvního ročníku v roce 1974 je pořádání soutě-že možné, až na malé výjimky, jen díky spojení se značkou Škoda, která je generálním partnerem.
Jde o celkem logické spojení, protože Škoda a automobilový sport patří k sobě od nepaměti. Respektive ještě déle. Už značka Laurin&Klement se na počátku minulého století účastnila motocyklových a automobilových podniků po celé Evropě. Zde stojí za zmínku, že Václav Vondřich se čtyřdobým dvouválcovým motocyklem Laurin&Klement (813 cm³, 3,7 kW) vyhrál v roce 1905 slavný Coupe International na dourdanském okruhu, považovaný ve své době za neoficiální mistrovství světa. V témže roce opustila brány stejného závodu Voituretta, aby o rok později zvítězila v závodu do vrchu na rakouském Semmeringu.
Vozy Škoda továrního týmu stály na startu téměř všech ročníků Rally Bohemia, při-čemž jezdci Václav Blahna, Jiří Šedivý, Emil Triner, Roman Kresta, John Haugland nebo Juho Hänninen tuto rally celkem desetkrát vyhráli. Takovou tradicí se může pochlubit jen málokterá značka. V současné době je společnost Škoda Auto v podstatě jedinou automobilkou, která tak velkou měrou podporuje automobilovou soutěž, navíc ve městě, kde se automobily vyrábějí déle než sto let.
Bez vydatné pomoci společnosti Škoda Auto by nebylo možné v současné době uspořádat tak velký motoristický podnik, jakým Rally Bohemia bezpochyby je. A pro-tože se jedná o cílenou spolupráci i pro další roky, dochází letos také ke změně loga, které bude oficiálně představené v příštích dnech a které má v podstatě zahájit no-vou cestu vzájemné spolupráce mezi Škoda Auto a Autoklubem Bohemia.
A co by to bylo za rally, kdyby na ní chyběly škodovky. Diváci se mohou těšit jak na účast úspěšných továrních automobilů Škoda Fabia S2000, ale v rámci mezinárodní Rally Bohemia Historic Show se představí na rychlostních zkouškách prakticky všechny typy, které se v minulosti této rally zúčastnily – od typu 100, 110, 110 RC, 130 RS, 130 LR až po Favorit. Závěrem si připomeňme, že první posádkou, která se v roce 1974 vydala na trať Rallye Škoda, byla kvasinská dvojice František Udlínek a Jiří Pavlovský se Škodou 110 R Coupé. S číslem jedna na kapotě dojeli do cíle na 10. místě.
Z jezdců, kteří stáli na startu prvního ročníku a ještě dnes aktivně závodí v nejrůznějších veteránských soutěžích, jmenujme Josefa Srnského, Tomáše Hanka, Zdeňka Ponce, Františka Udlínka nebo Zdeňka Válka.
Když už jsme u vzpomínání, tak bychom neměli zapomenout na pana Jaroslava Mansfelda, stavitele tratí mnoha ročníků, včetně toho úplně prvního. Dlouhá léta pat-řil neodmyslitelně k mladoboleslavské rally. K němu se v pozdějších letech přidal syn ing. Jaroslav Mansfeld, jenž pak převzal jeho štafetu a dodnes je jedním z členů or-ganizačního výboru Rally Bohemia.
Další informace aktuálně na www.rallybohemia.cz
Organizační tým RB 2010
Jindřich Lasík
tiskový mluvčí
XXXVII. RALLY BOHEMIA
e-mail: press@rallybohemia.cz
web: www.rallybohemia.cz