Vyhledávání

Krkonoše byly pro juniora Martina Semeráda skvělým testem před víkendovou Barumkou

Krkonoše byly pro Semeráda skvělým testem před Barumkou

 

Dva vozy Sherlog Racing v cíli Rally Krkonoše a oba v první desítce. Pro Martina Semeráda ideální test před Barumkou.

 

Trať Rally Krkonoše se svými rychlými, zamotanými a uskákanými úseky se ukázala jako velmi vhodný test před nadcházející Barum Rally Zlín. Na start v Trutnově se postavily dva bílomodré, či v případě Martina Semeráda stříbrnomodré vozy Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu. Zkušenější posádka Josef Semerád s Romanem Niemetzem odstartovali do soutěže v uvolněné atmosféře, když nemuseli myslet na případný zisk bodů v této soutěži. „ Jelo se nám od začátku docela dobře, ale cítil jsem na sobě, že si nejsem úplně jistý rozpisem a svým výkonem, a bylo prostě znát, že sedím v autě v poslední době jen hodně málo. Ve sprintech se jede od začátku velmi rychle, což se i v Krkonoších ukázalo na velkém množství havárií, ale my jsme se snažili jet v klidu. Na RZ 2 jsme v jedné ze zatáček vytáhli nějaké betonové kostky a uštípli o ně ráfek. Auto pak dost vibrovalo, ale víc mě mrzí, že beton nikdo z trati v diváckém místě neodstranil. Hned po nás ho trefil i Máca, a jak jsem zjistil po závodě, tak i další auta. Mám radost z toho, že jsme se s Mácou celou soutěž přetahovali o vteřinky, a že nás nakonec přeci jen vykostil. V předposlední vložce jsem zkoušel ještě tahat, ale když jsem viděl, že nám i přesto všechno dal zase dvě vteřiny, tak jsem říkal, že poslední RZ už vypustíme. Venca Pech byl za námi daleko, a tak jsme dost zvolnili. I to byl možná důvod menšího soustředění a byla z toho nakonec trochu krizička. Kromě vyplašených diváků a fotografů to poznamenalo asi jen plot u jednoho stavení a nějaké plechy na našem Mitsubishi. Určitě to bylo pro přihlížející diváky zpestření a současně poučení, že při závodech je třeba být ve střehu. Plot nikoho neochrání a každý by měl přemýšlet nad tím, kam si stoupá. Po závodech jsem na videu viděl, že ve stejném místě pěl podobný problém Venca Pech, Máca i Tomáš Enge, ale na klucích je vidět, že jejich reakce jsou asi přece jen o něco rychlejší a situaci všichni vyřešili líp než já,“ dodává Josef Semerád.

 

Na první rychlostní zkoušce Rally Krkonoše bohužel havarovali Josef Peták s Liborem Joskou a Josef Semerád s Romanem Niemetzem byli pořadatelem zastaveni v místě nehody. Pepa Semerád k tomu říká: „Pepíkovo Peugeot nevypadal po nárazu vůbec pěkně a je dobře že to dopadlo jak to dopadlo. Liborovi i Pepovi držíme všichni palce, aby se jejich šrámy zahojily co nejdřív, a jak známe Pepíka Petáka, tak ten se jen tak nevzdá a bude nás zase brzo trápit svojí rychlou a přesnou jízdou na nějakém sprintu.“

 

Sherlog junior Martin Semerád se spolujezdcem Bohoušem Ceplechou se po dlouhé době opět vrátili ze světových šotolinových tratí na domácí uskákaný asfalt. Protože bilance Martina Semeráda v předchozích domácích závodech nebyla moc dobrá, a na kontě dojetých soutěží v tomto roce zela velká nula, bylo vše podřízeno dojetí a přípravě na další a náročnější asfaltové soutěže v pořadí Barum Rally a španělské Rally Catalunya. „Krkonoše jsme brali jako ostrý test. Musel jsem sám sebe přesvědčit o tom, že jsem schopný také soutěž dojet, a ne jen předvést pár rychlých časů na začátku. Dá se říci, že už jsem poznal chování pneumatik Pirelli, které mají přeci jen jiné vlastnosti než na co jsem byl loni na asfaltu zvyklý. V první sekci v Krkonoších jsme nasadili opravdu tempo na velkou jistotu a chvílemi jsem si připadal, že jedu strašně pomalu. Bylo ale kam zrychlovat a mě těší, že jsem autu neublížil a postupně jsme přidávali. Jako test to tedy bylo naprosto ideální,“ říká nejrychlejší z juniorů v Krkonoších a bronzový v kategorii N4 Martin Semerád.

 

Před Martinem s Bohoušem je už nyní ale dvojice velmi náročných a slavných asfaltových soutěží Barum Rally ve Zlíně a Rally Catalunya ve Španělsku. Ve Zlíně se v tomto roce sjede skvělá sestava jezdců s nebývale početnou skupinou vozů N4, kam samozřejmě patří i speciály S2000. Barum Rally byla v loňském roce Martinovou druhou soutěží za volantem silné čtyřkolky. Jak na tento zážitek Martin s ročním odstupem vzpomíná? „Barumka je nesmírně náročnou soutěží a některé rychlostní zkoušky, nebo jejich části mi přišly doslova hrozivé. Vůbec jsem si nedokázal představit, že se v takových místech dá jet rychle. Loni jsem se ještě s autem sžíval a spíš se ho učil řídit, ale i tak jsem si užil té jedinečné atmosféry, která ve Zlíně je. Rychlostní zkoušky jsou obsypány davy fanoušků a skutečným zážitkem je superspeciálka ve Zlíně. To nikde jinde neuvidíte.“

 

Martin Semerád má i na Barum Rally zdánlivě jednoduchý úkol. Najet co nejvíce ostrých kilometrů a dál se sžívat s produkčním Mitsubishi na asfaltu. V nabité konkurenci sice určitě bude pokukovat po časech svých soupeřů, ale cíl pro Martina je dojet další asfaltovou soutěž. „Celkový výsledek na Barum Rally pro nás není podstatný. Asi ještě nikdy, a tím myslím, že ani ve světě, jsme nejeli v naší kategorii v takové konkurenci. Bude to určitě velká mela a já počítám, že se pojede opravdu rychle. Navíc to vypadá, že by mohlo i zapršet a to pak může být v lesních úsecích Barumky opravdu těžké. Chce to jet od začátku hlavou a s rozvahou, a pokud se budeme pohybovat výsledkově někde kolem první třicítky, tak to pro nás bude výhra. Rozhodně se ale těším na skvělou atmosféru a na hodně těžkou asfaltovou soutěž,“ říká před startem Barum Rally Zlín junior Martin Semerád.

 

To pravé rallyové peklo začne ve Zlíně již za několik desítek hodin v pátek ve 21:00 a atmosféra rally je cítit doslova na každém kroku. Přijeďte i vy podpořit Sherlog Racing Team na Barum Rally, rozhodně se bude na co dívat.

 
 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu