Martin Prokop a úvod jeho letošního startu ve Francii
Soupeři chybují, Martin Prokop s Janem Tománkem drží třetí místo v SWRC
Nacvičené chorály oslavující očekávané vítězství Sebastiena Loeba francouzští diváci po poruše motoru jeho Citroenu sice neuplatní, přesto však tisíce Renaultů, Citroenů a Peugeotů naložených fanoušky,bagetami, sýry a bateriemi červeného vína vyrazily ke tratím rychlostních zkoušek. Na těch o body do klasifikace SWRC bojuje i posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Jan Tománek.
9 RZ o celkové délce 148 km. To byla dnešní porce závodu pro účastníky Rally de France. Martin Prokop vstupoval po rozpačité páteční etapě do druhého dne soutěže na třetí pozici v SWRC s mankem 8,8 sekundy na druhého Nora Brynildsena.
„Včera jsme nebyli úplně bezradní. Jen jsme si vůbec nevěděli rady,“ komentuje sarkasticky páteční etapu a skutečnost, že český tým bohužel nebyl schopen nalézt optimální nastavení Fordu Fiesta S2000. „Začínali jsme s autem tvrdým jako na okruhy, končili bezmála se šotolinovým nastavením. Přesto jsme Tanakovi zdaleka nestačili.“
První testy sobotní etapy bohužel nevěstily rapidní zlepšení. Česká dvojice nadále bojovala spíše s nastavením vozu a nevhodně zvolenými pneumatikami než se svými soupeři. V klasifikaci SWRC ji dokonce předstihnul i Fin Hanninen dotahující svou ztrátu po pátečním defektu. Na čtvrtém testu však chyboval a urazil kolo tovární Fabie S2000.
„Juho Hanninen nám nabízí jednu šanci za druhou na zkomplikování šampionátu. Bohužel stejně jako on nejsme schopni držet krok s vynikajícím Tanakem. Útočíme sice na druhou pozici, ale Juho se zítra vrátí v rámci superrally a vzhledem k množství odpadlých posádek si nejspíš přiveze slušné množství bodů. Naše pozice by tak pro španělské finále nic neřešila,“ uvažoval v poledním remote servisu Martin Prokop.
Druhá sobotní sekce byla ve znamení souboje o stříbrnou pozici mezi českým jezdcem a Brynildsenem, který se již „oklepal“ ze své spektakulární havárie na finské rally, při níž v kotrmelcích řádně ublížil své Fábii. O jeho vyrovnanosti svědčí fakt, že rozdíl, který na startu etapy činil 8,8 sekund byl na jejím konci 9,8. Jinými slovy – na 148 km rychlostních zkoušek je dělila jediná sekunda.
„Zítra máme už jen 41 ostrých kilometrů na vybojování druhého místa. Snad se Martin s Jendou dostanou v závěru do pořádného závodního rytmu“ doufá manažer týmu Quirin Muller před rozhodující krátkou nedělní etapou.
PR