Martin Prokop po první etapě v čele SWRC velmi spokojen s průběžným vedením
Německo - Martin Prokop po první etapě v čele S-WRC
Czech Ford National Team vstoupil do Německé rally skvěle. Po první etapě patří Martinu Prokopovi a Janu Tománkovi s vozem Ford Fiesta S2000 první příčka průběžného hodnocení šampionátu S-WRC, který je vypsán pro vozy kategorie Super 2000.
V pátek dopoledne čekala na posádky trojice rychlostních zkoušek, které se po třicetiminutovém dopoledním servisu jely znovu. Celkem musely soutěžní vozy v rámci první etapy Německé rally 2010 absolvovat 134 měřených kilometrů na uskákaných a úzkých cestách ve vinicích v údolí řeky Mosely. Rychlejší úseky střídaly techničtější pasáže a vracáky, místy bylo na trati větší množství vytahaných nečistot. Jezdci museli pozorně vnímat proměny povrchu a s nimi i měnící se míru přilnavosti.
Martin Prokop s Jendou Tománkem do soutěže vstoupili výtečně. Na RZ 1 Ruwertal/Fell (24,01 km) dosáhli s Fiestou S2000 v barvách Czech Ford National Teamu devátého nejrychlejšího času absolutně a s více než čtyřsekundovým náskokem zvítězili v klasifikaci S-WRC. Na následující vložce Grafschaft Veldenz (23,04 km) byli sice až třetí nejrychlejší v hodnocení této kategorie, v celkovém pořadí přesto udrželi vedení, byť s minimálním náskokem 1,8 sekundy. Na třetí erzetě (Moselland; 19,92 km) ale Martin s Jendou znovu nenašli přemožitele a do dopoledního servisu v Trieru tak přijížděli jako vedoucí posádka S-WRC s náskokem 5,3 sekundy před Švédem Sandellem.
Úřadující juniorský mistr světa začal i odpoledne nejrychlejším časem na testu Ruwertal/Fell a svůj náskok na čele klasifikace S-WRC zvýšil už na více než 11 sekund. Za jeho záda se ale posunul další Švéd P.-G. Andersson, který v průběhu odpoledne zaútočil. Ale Martin Prokop dosáhl na RZ 5 a 6 shodně třetího nejrychlejšího času, což jihlavskému jezdci stačilo, aby se v průběžném pořadí udržel na čele kategorie S-WRC. Do druhé etapy půjde s náskokem 5,7 sekundy před Anderssonem. Z pohledu Czech Ford National Teamu je zajímavé také umístění Xaviera Ponse, který před Německem vedl šampionát S-WRC. Španěl figuruje po prvním dnu až páté pozici se ztrátou více než půldruhé minuty. To samozřejmě hraje Prokopovi s Tománkem do karet. Posádka Czech Ford National Teamu by se po Německu ráda na Španěla bodově dotáhla.
Martin Prokop: „Musím říct, že jsem podobný vývoj vlastně předpokládal. Ráno šlo hlavně o to, abychom co nejlépe projeli první erzetu, protože ta tady jezdci dodává nebo bere sebevědomí. A to se potvrdilo. Xevi Pons na tomto testu chyboval a pak už se to s ním vleklo celý den. Nám naopak úvodní erzeta vyšla a tím jsme se dostali do potřebné pohody. Dopoledne jsme se snažili jet svižně a udržovat konstantní rychlost, ale určitě jsme nejeli úplně na hraně. Vše proběhlo bez vážnějšího problému, i když na druhé vložce nás trochu neudržely gumy a ťukli jsme zadkem do svodidel. Naštěstí ale nešlo o nic vážného, protože rána nešla na kolo.“
„Odpoledne bylo jasné, že P-G Andersson hodně zrychlí. Na prvním testu po servisu jsme ho ještě dokázali porazit, pak ale bylo znát, že hodně riskuje a my byli za ním. Něco na nás najel, ale my jsme byli rádi, že jsme úvodní etapu přežili bez jakýchkoliv potíží.“
„Sobotní etapa bude určitě hodně náročná. Čekají nás dlouhé erzety, na kterých půjde hlavně o to, abychom udrželi co nejdéle koncentraci a abychom dokázali pošetřit auto a pneumatiky. Je jasné, že na nejdelší vložce soutěže odejdou gumy všem, ale komu vydrží nejdéle, kdo si je nejvíc pošetří, ten tam zajede nejlepší čas.“
„Rád bych také poděkoval všem českým fanouškům, kteří na soutěž dorazili. U tratí i v servisu vytváří fantastickou atmosféru, což nás žene dopředu a neuvěřitelně nám to pomáhá. Díky nim si soutěž opravdu užívám. Jsou skvělí!“
V sobotu 21. srpna pokračuje Německá rally 2010 druhou etapou, kterou tvoří 186 měřených kilometrů rozdělených do 8 rychlostních zkoušek na náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder. Na programu je taky erzeta Arena Panzerplatte, která je se svými osmačtyřiceti kilometry nejdelší vložkou dosavadního průběhu letošní sezony.
Průběžné pořadí Německé rally 2010 po 1. etapě (S-WRC):
1. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) 1:25:16,2 hod
2. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 5,7 s
3. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 17,8 s
4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 34,1 s
5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 1:31,7 min
6. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 5:48,9 min
7. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 8:57,1 min
8. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 9:05,6 min
PR
BPA
Průběžné pořadí celkově :
Leaderboard after Day 1
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 18min 52.5sec
2. D Sordo/ D Vallejo ESP Citroen C4 1hr 19min 02.0sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 19min 57.2sec
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 20min 03.4sec
5. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 20min 07.0sec
6. F Duval/D Giraudet BEL Ford Focus RS 1hr 22min 02.9sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 22min 07.6sec
8. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 1hr 22min 15.3sec
9. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 1hr 23min 40.2sec
10 K Block/A Gelsomino USA Ford Focus RS 1hr 24min 34.8sec
Stage Times - v pátečních RZ
Stage 1: 1. Loeb 13min 54.2sec; 2. Sordo + 5.4; 3= Hirvonen, Latvala + 7.1; 5. Ogier + 13.0; 6. Duval + 13.7; 77. Al Qassimi + 3:02.4.
Stage 2: 1. Loeb 13min 29.5sec; 2. Sordo + 1.3; 3. P Solberg + 6.3; 4. Hirvonen + 11.7; 5. Latvala + 13.5; 6. Ogier + 14.3; 11. Al Qassimi + 48.3.
Overall: 1. Loeb 27min 23.7sec; 2. Sordo + 6.7; 3. Hirvonen + 24.2; 4. Latvala + 26.0; 5. Ogier + 27.3; 6. Duval + 39.2; 34. Al Qassimi + 3:50.7.
Stage 3: 1. Loeb 12min 06.8sec; 2. Sordo + 1.5; 3. P Solberg + 3.6; 4. Latvala + 11.0; 5. Hirvonen + 16.4; 6. Ogier + 22.8; 9. Al Qassimi + 52.5.
Overall: 1. Loeb 39min 30.5sec; 2. Sordo + 8.2; 3. Latvala + 37.0; 4. Hirvonen + 40.6; 5. Ogier + 50.1; 6. Wilson + 1:40.5; 21. Al Qassimi + 4:43.2.
Stage 4: 1. P Solberg 13min 51.7sec; 2. Loeb + 1.8; 3. Sordo + 2.1; 4. Ogier + 5.5; 5. Latvala + 8.6; 6. Hirvonen + 12.2; 10. Al Qassimi + 53.9.
Overall: 1. Loeb 53min 24.0sec; 2. Sordo + 8.5; 3. Latvala + 43.8; 4. Hirvonen + 51.0; 5. Ogier + 53.8; 6. Wilson + 2:13.7; 18. Al Qassimi + 5:35.3.
Stage 5: 1. Loeb 13min 26.5sec; 2. Sordo + 1.7; 3. P Solberg + 7.0; 4. Ogier + 9.6; 5. Latvala + 9.9; 6. Hirvonen + 12.8; 10. Al Qassimi + 47.5.
Overall: 1. Loeb 1hr 06min 50.5sec; 2. Sordo + 10.2; 3. Latvala + 53.7; 4. Ogier + 1:03.4; 5. Hirvonen + 1:03.8; 6. Wilson + 2:45.0; 17. Al Qassimi + 6:22.8.
Stage 6: 1. Sordo 12min 01.3sec; 2. Loeb + 0.7; 3. Ogier + 8.2; 4. Hirvonen + 11.4; 5. Latvala + 11.7; 6. Duval + 23.0; 9. Al Qassimi + 50.0.
Overall: 1. Loeb 1hr 18min 52.5sec; 2. Sordo + 9.5; 3. Latvala + 1:04.7; 4. Ogier + 1:10.9; 5. Hirvonen + 1:14.5; 6. Duval + 3:10.4; 16. Al Qassimi + 7:12.1.