Vyhledávání

Martin Prokop si ve Finské rally polepšil na 2.místo v SWRC

Martin Prokop si ve Finské rally polepšil na 2.místo v SWRC

Martin Prokop a Jan Tománek postoupili ve Finské rally na 2.místo klasifikace SWRC

Finsko je na nohou. Lesy okolo proslulých rychlostních testů se změnily v největší skandinávské kempy. Desetitisíce fanoušků si hledají místečka pro své karavany, stany nebo jen spacáky, aby viděli své jezdecké modly z těch nejlepších míst.
Na cestách vnitrozemím středního Finska, na křižovatkách uprostřed ničeho vznikají dopravní zácpy, jaké neznají ani Helsinky v největší špičce. Od rána se finské lesy rozezněly tisíci nejrůznějších rádií, na kterých fanoušci ladili stanici přenášející aktuální informace. Z něj velmi často zaznívala i dvě česká jména – Martin Prokop a Jan Tománek.

Česká dvojice po včerejším krátkém dnu figurovala na třetím místě SWRC za Estoncem Tanakem a Finem Hanninenem, mezi kterými hořel boj o prvenství. „V dopoledních rychlostních zkouškách jsem si našel pěkný rytmus a časy mi dělaly radost. Ale upřímně řečeno, ačkoli se nám dařilo držet krok s Tanakem a Hanninenem, k chybě už bylo poměrně blízko. V poslední RZ před servisem se nám navíc poškodil interkom a neslyšet při tomto tempu Jendův diktát, to můžu před autem rovnou tlouct slepeckou holí.....,“ říká český jezdec o dojmech z prvních testů pátečního dne.

„Martin se ve srovnání s loňským rokem poměrně značně zrychlil. Snažit se ale po celou soutěž držet tempo s Juhou nebylo možné bez velkého rizika. A my chceme ve Finsku získat maximum možného, takže jsme se rozhodli trochu zvolnit a čekat na šanci,“ komentuje další průběh manažer týmu Quirin Muller. Brzy se ukázalo, že tempo v boji o vítězství se skutečně nedá bez rizika ustát – Estonec Tanak chyboval, při kuriózním výletu mimo trať se mu ucpal výfuk hlínou, ztratil 3 minuty a česká posádka byla rázem na druhém místě za finským jezdcem s továrním vozem Škoda.

Možná slova o zvolnění nezní moc libozvučně, ale i přesto je tempo stále obrovské. Po houbách a borůvkách opravdu koukat nestíháme. Koneckonců jsme po dvou dnech na třináctém místě absolutně,“ dodává „přibržděný“ Martin Prokop. „ Nejhorší moment dneška mě ale čekal na poslední RZ, v poslední odbočce za horizontem, který jsme přeletěli zhruba stosedmdesátikilometrovou rychlostí – přes trať přecházeli diváci! Všichni se rozutekli, jen malá holčička na chvilku „zamrzla“. V posledním okamžiku ji někdo strhnul, já už neměl auto kam nasměrovat....,“ líčí Martin nepříjemný moment.

Zítra čeká posádku porce 140 km náročných erzet. Každá rally končí až na cílové rampě. Boj o finský úspěch a cenné body zdaleka nekončí!

 

PR

celkové pořadí po druhé etapě

Leaderboard after Day 2
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 1hr 29min 01.3sec
2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 1hr 29min 02.8sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 1hr 29min 03.9sec
4. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 1hr 29min 30.5sec
5. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 1hr 30min 01.4sec
6. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 1hr 30min 30.0sec
7. D Sordo/C Del Barrio ESP Mini John Cooper 1hr 30min 37.5sec
8. K Meeke/P Nagle GBR Mini John Cooper 1hr 30min 52.3sec
9. J Hanninen/M Markkula FIN Skoda Fabia S2000 1hr 31min 05.3sec
10 H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 1hr 31min 07.4sec


Stage Times

Stage 4: 1. Hirvonen 11min 14.3sec; 2. Ogier + 10.9; 3. Loeb + 11.0; 4. Latvala + 13.6; 5. P Solberg + 15.5; 6. Østberg + 19.6; 24. Al Qassimi 58.2.
Overall: 1. Loeb 31min 42.8sec; 2. Ogier + 2.7; 3. Latvala + 7.0; 4. P Solberg + 17.1; 5. Ketomaa + 23.6; 6. Østberg + 27.2; 20. Hirvonen + 1:51.7; 25. Al Qassimi + 2:18.9.

Stage 5: 1. Hirvonen 4min 59.0sec; 2. Loeb + 0.2; 3. Ogier + 2.4; 4. Latvala + 4.5; 5. P Solberg + 5.0; 6. Meeke + 8.0; 20. Al Qassimi 19.8.
Overall: 1. Loeb 36min 42.0sec; 2. Ogier + 4.9; 3. Latvala + 11.3; 4. P Solberg + 21.9; 5. Ketomaa + 32.9; 6. Østberg + 35.7; 17. Hirvonen + 1:51.5; 24. Al Qassimi + 2:38.5.

Stage 6: 1. Hirvonen 14min 09.8sec; 2. Ogier + 3.2; 3. Latvala + 3.4; 4. Loeb + 5.3; 5. P Solberg + 10.8; 6. Ketomaa + 16.9; 26. Al Qassimi + 2:00.5.
Overall: 1. Loeb 50min 57.1sec; 2. Ogier + 2.8; 3. Latvala + 9.4; 4. P Solberg + 27.4; 5. Ketomaa + 44.5; 6. Østberg + 54.0; 15. Hirvonen + 1:46.2; 24. Al Qassimi + 4:33.7.

Stage 7: 1. Latvala 7min 09.8sec; 2. Hirvonen + 0.2; 3. Ogier + 1.3; 4. Loeb + 2.3; 5. Østberg + 2.5; 6. P Solberg + 2.8; 24. Al Qassimi + 22.6.
Overall: 1. Loeb 58min 09.2sec; 2. Ogier + 1.8; 3. Latvala + 7.1; 4. P Solberg + 27.9; 5. Ketomaa + 47.2; 6. Østberg + 54.2; 12. Hirvonen + 1:44.1; 24. Al Qassimi + 3:54.0.

Stage 8: 1. Hirvonen 9min 19.3sec; 2. Latvala + 3.0; 3. Ogier + 4.0; 4. Loeb + 5.1; 5. Østberg + 6.6; 6. P Solberg + 6.9; 18. Al Qassimi + 33.2.
Overall: 1. Loeb 1hr 07min 33.6sec; 2. Ogier + 0.7; 3. Latvala + 5.0; 4. P Solberg + 29.7; 5. Østberg + 55.7; 6. Sordo + 1:16.8; 9. Hirvonen + 1:39.0; 17. Al Qassimi + 4:22.1.

Stage 9: 1. Hirvonen 13min 53.3sec; 2. Ogier + 1.0; 3. Loeb + 2.1; 4. Latvala + 3.9; 5. P Solberg + 4.4; 6. Østberg + 11.9; 17. Al Qassimi + 47.5.
Overall: 1. Ogier 1hr 21min 28.6sec; 2. Loeb + 0.4; 3. Latvala + 7.2; 4. P Solberg + 32.4; 5. Østberg + 1:05.9; 6. Sordo + 1:29.2; 7. Hirvonen + 1:37.3; 17. Al Qassimi + 5:07.9.

Stage 10: 1. Ogier 1min 33.4sec; 2. Latvala + 1.2; 3. Sordo + 1.3; 4. P Solberg + 1.4; 5. Loeb + 1.5; 6. Raikkonen + 1.9; 9. Hirvonen + 2.9; 12. Al Qassimi + 3.5.
Overall: 1. Ogier 1hr 23min 02.0sec; 2. Loeb + 1.9; 3. Latvala + 8.4; 4. P Solberg + 33.8; 5. Østberg + 1:08.3; 6. Sordo + 1:30.5; 7. Hirvonen + 1:40.2; 17. Al Qassimi + 5:11.4.

Stage 11: 1. Loeb 5min 47.4sec; 2. Hirvonen + 0.4; 3. Østberg + 3.7; 4. Latvala + 6.1; 5. Meeke + 7.1; 6. P Solberg + 7.3; 21. Al Qassimi + 30.2.
Overall: 1. Loeb 1hr 29min 01.3sec; 2. Ogier + 1.5; 3. Latvala + 2.6; 4. P Solberg + 29.2; 5. Østberg + 1:00.1; 6. Hirvonen + 1:28.7; 17. Al Qassimi + 5:29.7.

 

Fotogalerie

Sardinie 2011 a naši Martin Prokop i Jan Černý

foto týmů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu