Martin Prokop v Alsasku ve Francii šestý a ve Velké Británii již nepojede
Martin Prokop se ve Francii rozloučil s letošní sezonou S-WRC
Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem se při Francouzské rally rozloučili s letošní sezonou S-WRC. V Alsasku absolvovali poslední ze sedmi podniků, v nichž mohli získat body do šampionátu. Závěrečnou soutěž sezony ve Velké Británii proto nepojedou.
Czech Ford National Team nasadil do premiérové sezony šampionátu S-WRC, který byl vypsán pro vozy kategorie Super 2000 vůz Ford Fiesta S2000 a osvědčenou posádku
Martin Prokop - Jan Tománek. Úřadující juniorský mistr světa se mohl pochlubit výbornou bilancí, když v Mexiku, Německu a Japonsku obsadil druhé místo v hodnocení S-WRC, ve Švédsku a na Novém Zélandu byl třetí a ve Finsku čtvrtý. Před Francouzskou rally se tak se Španělem Ponsem dělil o vedení v tabulce šampionátu.
Účastníci S-WRC mohou bodovat pouze v sedmi z deseti podniků, které jsou zahrnuty v kalendáři šampionátu. Sedmičku soutěží, na kterých chtějí bojovat o body musí nominovat před sezonou. Martin Prokop zvolil trochu jinou strategii než jeho hlavní soupeři v boji o titul, proto pro něj byla Francie poslední nominovanou soutěží, zatímco ostatní se o rozhodující body poperou až při poslední rally sezony ve Walesu. Jihlavský závodník tak potřeboval ve Francii zvítězit, aby soupeřům bodově utekl. Bohužel už v úvodní etapě se u jeho Fordu porouchal posilovač řízení. Prokop tak většinu etapy absolvoval s tímto handicapem a s výraznou časovou ztrátou se propadl až na šesté místo. To mu nakonec patřilo i v cíli soutěže. Martin Prokop s Janem Tománkem tak přišli o možnost navázat na loňské vítězství v J-WRC triumfem v S-WRC, přesto hodnotí celou sezonu pozitivně.
Martin Prokop: „Bohužel i nedělní etapa se nesla ve stejném duchu jako předchozí průběh Francouzské rally. Opět to byl organizační chaos. Na startu předposlední erzety jsme dlouho čekali, kvůli neukázněným divákům byl test nakonec zrušen, takže jsme se přesunuli do Hagenau a tam čekali znovu. My jsme to dnes už jen odjeli a čekali, jestli se náhodou něco nestane před námi. I když na posledních čtyřech, resp. nakonec jen třech testech, už se toho moc stát nemohlo.“
„Francie pro nás byla poslední soutěží letošní sezony S-WRC. Do Británie už nepojedeme. I když sezona dopadla trochu jinak, než jsme si přáli, jsme s ní celkově spokojení. Až na
smůlu při poslední soutěži se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků a neustále jsme byli ve hře o mety nejvyšší. Šampionát S-WRC pro nás byl před sezonou jasnou volbou. Pro
nás byl jediným zajímavým šampionátem kvůli konkurenci, jaká se v něm sešla, i kvůli soutěžím, které do něj byly zařazené. Teď si potřebujeme trochu odpočinout, ale až přijde na řadu rozhodování o další sezoně, S-WRC určitě bude jednou z hlavních možností.“
„Spokojený jsem také s Fordem Fiesta S2000, na který jsme před sezonou vsadili. Bylo to opravdu špičkové auto a závodění s ním bylo neuvěřitelně zábavné. Jediné, co mě mrzí,
je to, že jsme neměli dostatek času na testování, hlavně na asfaltu. V tomto ohledu byla letošní sezona trochu zbrklá. Pokud bychom s Fiestou pokračovali i příští rok, určitě bych
chtěl mít víc času a klidu na přípravu. Pokud nemáte správné nastavení, nebo ho hledáte až během závodu, pak se nikdy nezávodí snadno. Celkově byla ale spolupráce s Fordem
velice příjemná a já děkuji všem, kteří nám v průběhu letošní sezony pomáhali.“
Půlhodinové sestřih závěrečné etapy Francouzské rally 2010 můžete sledovat v pondělí 4. října na televizním programu SPORT 5. Stejná televizní stanice přinese ve středu 6. října
hodinový sestřih celé soutěže a o týden později pak magazín Rally World, který se podrobněji věnuje kategorii S-WRC.
Výsledky Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC:
1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) 3:23:01.6 hod
2. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 1:56.0 min
3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 3:07.0 min
4. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 3:08.0 min
5. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) + 9:36.1 min
6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 10:02.1 min
7. SOUSA - DA SILVA (FORD FIESTA S2000) + + 19:45.5 min
8. MAURIN - THIMONNIER (FORD FIESTA S2000) + 36:56.6 min
9. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 46:59.6 min
Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 9 z 10 podniků:
1. X. PONS (SPA) 108 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 104, 3. J. KETOMAA (FIN) 101, 4. P.
SANDELL (SWE) 99, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 64, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 63, 7. N.
AL-ATTIYAH (QAT) 34, 8. B. SOUSA (POR) 32, 9. P.-G. ANDERSSON (SWE) 25, 10. J.
HANNINEN (FIN) 25...
PR
Konečné pořadí celkově :
Final positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 05min 49.3sec
2. D Sordo/D Vallejo ESP Citroen C4 3hr 06min 25.0sec
3. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 3hr 07min 06.1sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 07min 18.6sec
5. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 09min 33.1sec
6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3hr 17min 45.2sec
7. F Villagra/D Curletto ARG Ford Focus RS 3hr 20min 04.7sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 20min 16.2sec
9. H Solberg/S Prévot NOR Ford Fiesta S2000 3hr 22min 38.2sec
10 P Sandell/E Axelsson SWE Skoda Fabia S2000 3hr 23min 01.6sec
Drivers Manufacturers
1. S Loeb 226pts 1. Citroen Total 388pts
2. S Ogier 166pts 2. BP Ford Abu Dhabi 277pts
3. J-M Latvala 144pts 3. Citroen Junior 193pts
4. P Solberg 133pts 4. Stobart M-Sport Ford 140pts
5. D Sordo 125pts 5. Munchi's Ford 54pts
6. M Hirvonen 104pts
Stage Times
Stage 17: 1. P Solberg 3min 13.3sec; 2. Sordo + 0.7; 3. Latvala + 0.8; 4. Loeb + 1.3; 5. Ogier + 1.4; 6. Hirvonen + 1.8; 14. Al Qassimi + 12.3.
Overall: 1. Loeb 2hr 49min 53.8sec; 2. Sordo + 42.2; 3. P Solberg + 1:12.9; 4. Latvala + 1:33.7; 5. Hirvonen + 3:24.0; 6. Ogier + 11:14.2; 13. Al Qassimi + 18:38.0.
Stage 18: 1. Sordo 12min 34.4sec; 2= Latvala, Loeb + 4.4; 4. P Solberg + 11.0; 5. Hirvonen + 27.3; 6. Ogier + 48.1; 11. Al Qassimi + 1:10.3.
Overall: 1. Loeb 3hr 02min 32.6sec; 2. Sordo + 37.8; 3. P Solberg + 1:19.5; 4. Latvala + 1:33.7; 5. Hirvonen + 3:46.9; 6. Ogier + 11:57.9; 13. Al Qassimi + 18:38.0.
Stage 19: Cancelled
Stage 20: 1. Latvala 3min 12.3sec; 2. Hirvonen + 1.3; 4. P Solberg + 1.7; 4. Sordo + 2.3; 5. Ogier + 2.4; 6. Muller + 4.0; 9. Al Qassimi + 6.7.
Overall: 1. Loeb 3hr 05min 49.3sec; 2. Sordo + 35.7; 3. P Solberg + 1:16.8; 4. Latvala + 1:29.3; 5. Hirvonen + 3:43.8; 6. Ogier + 11:55.9; 13. Al Qassimi + 19:46.2.