Martin Prokop ve Švédsku do cíle nedorazil
Technické problémy, které provázely Martina Prokopa v průběhu Švédské rallye, bohužel vyvrcholily jeho odstoupením ze soutěže před závěrečnou dvacátou rychlostní zkouškou.
Na soutěži, které dominovali severští jezdci, OMV Bixxol Rally Teamu CZ při svém premiérovém startu na světové body nedosáhl. Do výsledkové listiny se Martin Prokop zapsal sice několika kvalitními časy, ale úsilí směrem k úspěšnému celkovému umístění mařila technika. Svůj díl ale přiznal Martin na vrub i sobě: „Technické problémy s převodovkou z úvodu soutěže jsem si zavinil asi já sám. Určitě to je ale i daň za nové auto. Sobota byla bohužel totožná, přes obrovskou ztrátu jsme se našli a šli do toho na plno, ale ve druhé sobotní RZ nám praskl disk. To se nám bohužel ve Švédsku nestalo poprvé. Když ale vše fungovalo tak jak má, byl jsem nadšený, prostředím i tím jak produkční Mitsubishi fungovalo.“
Svou roli sehrálo i to, že skandinávské soutěže jsou svým prostředím specifické a pro dobrý výsledek je potřeba mít i dostatek zkušeností s tímto povrchem: „Na sněhu se u nás netestuje. Abychom mohli jet opravdu nadoraz, jsou potřeba zkušenosti a příprava,“ vyčetl další příčiny jihlavský pilot.
Po úvodní soutěži v kategorii MS produkčních vozů, pak stálý účastník juniorského šampionátu mohl srovnávat a odhadnout své možnosti mezi jezdci startujícími v kategorii P-WRC: „Pro úspěch, to chce maximální přípravu, obdobně jako v J-WRC. Být stoprocentně připravený možná i více než v juniorském šampionátu, pak věřím že se dá jet do první pětky.“
Martin Prokop registroval také podporu od fanoušků, kteří se na sever Evropy vydali: „Nějaké české fanoušky jsem viděl, poznával jsem je na přejezdech. Velkou podporu jsem dostával také od Brouka.“ Z nadcházejícího programu, který posádku v nejbližším čase očekává pak prozradil: „V pondělí budeme testovat s produkčním vozem, potom se přesouváme na Norskou rallye. Poletím také podpořit Brouka do Mexika a obhlédnout tratě do budoucna a potom následuje opět kolotoč seriálu J-WRC.“