Martin Prokop vybojoval v Německu po velkém boji stříbro !!
Martin Prokop vybojoval v Německu druhé místo
Posádka Czech Ford National Teamu ve složení Martin Prokop - Jan Tománek vybojovala při Německé rally druhé místo v hodnocení účastníků šampionátu S-WRC. V tabulce mistrovství tak Prokop zůstává třetí, snížil však odstup na vedoucí dvojici.
Závěrečná etapa Německé rally byla nejkratší z celé soutěže. Na posádky čekalo jen 85 měřených kilometrů rozdělených do čtyř klasických rychlostních zkoušek a jedné městské superspeciálky. Prokop s Tománkem a s Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu startovali do posledního dne soutěže ze třetího místa v hodnocení S-WRC, ovšem s minimální ztrátou na dvojici vedoucích Švédů. Od prvního Anderssona dělilo úřadujícího juniorského mistra světa v neděli ráno jen 5,8 sekundy, na druhého Sandella ztrácel 1,2 s. Bylo jasné, že se o vítězství rozpoutá tvrdá bitva, ve která pojedou všichni zcela naplno. Stát se mohlo cokoliv.
A velké věci se děly už na prvním testu dne. Andersson tvrdě dopadl za jedním z horizontů a poškodil ráfek kola svého vozu. Švéd musel zastavit, vyměnit kolo, ztratil přibližně tři minuty a vypadl z boje o vítězství. O to nadále bojoval Prokop se Sandellem. Na druhé nedělní rychlostní zkoušce ale Martin Prokop chyboval v jedné ze zatáček a musel couvat. Tím ztratil přibližně čtyři sekundy a jeho ztráta na vedoucího Sandella narostla na rovných pět sekund. Následující erzetu Prokop s Tománkem vyhráli a na poslední klasické vložce byli jen o desetinu sekundy pomalejší než Švéd, takže před superspeciálkou v centru Trieru na Sandella ztráceli jen 3,3 sekundy. Ovšem na čtyřkilometrovém testu byl i toto nepřekonatelný rozdíl a Czech Ford National Team se musel v Německu smířit s druhým místem.
Martin Prokop: „Druhé místo samozřejmě není špatný výsledek, ale já jsem zklamaný. Do Německa jsme jeli vyhrát a to se nám nepodařilo. Před nedělní etapou bylo jasné, že do toho všichni tři půjdeme naplno a stát se mohlo cokoliv. P-G Andersson z nás měl největší smůlu a vypadl z boje hned na první erzetě. Na následujícím testu jsme trochu chybovali my, ztratili jsme přibližně čtyři sekundy a to rozhodlo, protože Sandell nechyboval.“
„Sice jsme částečně splnili cíl, protože jsme porazili Ponse, ale chtěli jsme vyhrát, abychom získali ještě více bodů. Do konce sezony ale stále ještě zbývá několik závodů a my svůj boj o titul nevzdáváme. Naše situace rozhodně stále není beznadějná.“
Šampionát S-WRC pokračuje osmým podnikem 10. až 12. září v Japonsku. Tuto soutěž ovšem Czech Ford National Team vynechává. Do seriálu se vrátí při následující Francouzské rally na počátku října.
Sestřih třetí etapy Německé rally 2010 můžete sledovat v pondělí 23. srpna na televizní stanici SPORT 5. Ve středu 25. srpna nabídne stejný kanál hodinový sestřih celé soutěže a o týden později magazín Rally World, který kromě jiného mapuje podrobně dění v S-WRC.
Konečné výsledky Německé rally 2010 v kategorii S-WRC:
1. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA Fabia S2000) 4:17:37.1 hod
2. PROKOP - TOMÁNEK (FORD Fiesta S2000) + 4.7 s
3. ANDERSSON - FREDERIKSSON (ŠKODA Fabia S2000) + 3:12.6 min
4. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA Fabia S2000) + 3:15.2 min
5. PONS - HARO (FORD Fiesta S2000) + 6:00.1 min
6. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA Fabia S2000) + 23:11.7 min
7. SOUSA - DA SILVA (FORD Fiesta S2000) + 24:29.0 min
8. LLOVERA - ROZADA (FIAT Grande Punto S2000) + 29:40.8 min
Průběžné pořadí S-WRC po 7 z 10 podniků:
1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. P.-G. ANDERSSON (SWE) 83, 3. M. PROKOP (CZE) 78, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. J. KETOMAA (FIN) 58, 6. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 7. M. KOSCIUSZKO (POL) 48, 8. N. AL-ATTIYAH (QAT) 34, 9. J. TUOHINO (FIN) 30, 10. B. SOUSA (POR) 26...
PR
BPA
inal positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 59min 38.3sec
2. D Sordo/ D Vallejo ESP Citroen C4 4hr 00min 29.6sec
3. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 4hr 01min 51.6sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 4hr 02min 12.2sec
5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 4hr 06min 26.0sec
6. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 4hr 08min 25.0sec
7. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 4hr 08min 28.8sec
8. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 4hr 17min 14.8sec
9. M Van Eldik/R Buysmans NLD Subaru Impreza 4hr 17min 31.3sec
10 P Sandell/E Axelsson SWE Skoda Fabia 4hr 17min 37.1sec
Drivers Manufacturers
1. S Loeb 191pts 1. Citroen Total 308pts
2. S Ogier 133pts 2. BP Ford Abu Dhabi 222pts
3. J-M Latvala 117pts 3. Citroen Junior 168pts
4. P Solberg 100pts 4. Stobart M-Sport Ford 118pts
5. D Sordo 95pts 5. Munchi's Ford 40pts
6. M Hirvonen 86pts
Stage Times
Stage 15: 1. P Solberg 14min 44.2sec; 2. Loeb + 1.5; 3. Ogier + 3.5; 4. Latvala + 3.7; 5. Hirvonen + 6.4; 6. Sordo + 10.5; 9. Al Qassimi + 53.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 20min 07.3sec; 2. Sordo + 44.7; 3. Ogier + 2:09.1; 4. Latvala + 2:25.9; 5. P Solberg + 5:14.5; 6. Wilson + 7:58.8; 9. Al Qassimi + 15:10.1.
Stage 16: 1. Loeb 10min 50.7sec; 2. P Solberg + 0.2; 3. Ogier + 1.7; 4. Sordo + 3.3; 5. Latvala + 4.2; 6. Wilson + 17.0; 8. Al Qassimi + 46.9; 59. Hirvonen + 4:26.8.
Overall: 1. Loeb 3hr 30min 58.0sec; 2. Sordo + 48.0; 3. Ogier + 2:10.8; 4. Latvala + 2:30.1; 5. P Solberg + 5:14.7; 6. Wilson + 8:15.8; 8. Al Qassimi + 15:57.0; 12. Hirvonen + 16:59.1.
Stage 17: 1. P Solberg 14min 36.9sec; 2. Loeb + 0.2; 3. Latvala + 0.8; 4. Sordo + 1.1; 5. Ogier + 2.2; 6. Raikkonen + 18.0; 8. Al Qassimi + 48.5.
Overall: 1. Loeb 3hr 45min 35.1sec; 2. Sordo + 48.9; 3. Ogier + 2:12.8; 4. Latvala + 2:30.7; 5. P Solberg + 5:14.5; 6. Wilson + 8:35.2; 8. Al Qassimi + 16:45.3.
Stage 18: 1. Loeb 10min 44.0sec; 2. Sordo + 1.7; 3. Ogier + 2.9; 4. Latvala + 5.1; 5. P Solberg + 8.3; 6. Wilson + 15.0; 11. Al Qassimi + 47.5.
Overall: 1. Loeb 3hr 56min 19.1sec; 2. Sordo + 50.6; 3. Ogier + 2:15.7; 4. Latvala + 2:35.8; 5. P Solberg + 5:22.8; 6. Wilson + 8:50.2; 8. Al Qassimi + 17:32.8.
Stage 19: 1. Räikkönen 3min 13.9sec; 2. Wilson + 1.8; 3. Ogier + 2.9; 4. Latvala + 3.4; 5. Loeb + 5.3; 6. Sordo + 6.0; 9. Al Qassimi + 9.0.
Overall: 1. Loeb 3hr 59min 38.3sec; 2. Sordo + 51.3; 3. Ogier + 2:13.3; 4. Latvala + 2:33.9; 5. P Solberg + 6:47.7; 6. Wilson + 8:46.7; 8. Al Qassimi + 17:36.5.