Vyhledávání

Martin Rada : Od Monte Carla 2009 až po Prahu ( a po Monte Carlo 2010 )

Martin Rada : Od Monte Carla 2009 až po Prahu ( a po Monte Carlo 2010 )
Sezóna 2009 přinesla pro Agrotec racing team Hustopeče několik novinek. Tou největší se určitě stalo rozhodnutí startovat na legendární, tentokrát již 77. Rallye Monte Carlo 2009. Rozhodnutí padlo v polovině listopadu roku 2008 a od té doby team vše podřídil přípravě na tento zahraniční start. Vše se nakonec podařilo a v lednu se tým vydal do Monte Carla. Tato slavná soutěž ve verzi 2009 znamenala 1620 km a 365 km rychlostních zkoušek.
 
„Úspěšné dokončení této rallye, která byla úvodním podnikem IRC 2009, a výsledné umístění na druhé pozici ve třídě N3 a celkově 21 místo bylo pro celý team odměnou za úsilí a čas, věnovaný tomuto startu v zahraničí,“ s potěšením podotýká Ing. Martin Rada a pokračuje: „Plánem pro rok 2009 byl pro team start v kompletním šampionátu MMČR v rally. Celé mistrovství pro tento rok zahrnovalo 7 podniků. Cílem bylo získat co nejlepší umístění ve třídě N3, ve které startujeme s naší Alfou Romeo 147 2.0 TS již třetí sezónu.“
 
Posádka zůstala nezměněna ve složení Martin Rada a Roman Petr, servisní team pro tuto sezónu také pokračoval v osvědčeném složení Luboš Horáček, Broňa Dofek, Lukáš Křivinka a Ruda Kadlec.
 
První soutěží po Monte se stala Cetelem Valašská rally na konci března. „První závod jsme začali rozpačitě a penalizací za pozdní příjezd na první časovou kontrolu před RZ 1. V konečném účtování této soutěže to však znamenalo ztrátu jedné příčky, když jsme skončil na třetím místě se ztrátou 7,6 s. na druhého Pepu Čermáka. Jinak tato soutěž začala ve špatném počasí a večerní etapa za hustého deště a větru prověřila jak posádky, tak techniku.
Druhý den začal tragicky a po nehodě, kde došlo k úmrtí diváků byla soutěž ukončena. Kvůli této události nás třetí místo ve třídě moc netěšilo.,“ vzpomíná Martin Rada.
 
Druhou soutěží šampionátu byla Mogul Šumava rally v Klatovech v polovině dubna. Nový harmonogram této soutěže znamenal tři dny závodění na západě Čech . „V této soutěži jsme se trápili s defekty kol a způsobem přidělování časů za zrušené RZ jsme postupně nabrali několik minut zdržení. Konečné druhé místo ve třídě N3 nakonec byl dobrou odměnou za vytrvalost, s jakou jsme tento závod absolvovali a technické problém našich soupeřů nám k tomu dopomohly. Toto umístění v Klatovech nás vyneslo na první místo průběžného pořadí v N3,“ říká navigátor Roman Petr.
 
Třetím závodem sezóny byla Rallye Český Krumlov o třetí květnovém víkendu. „Tato krásná soutěž na jihu Čech patří k mým oblíbeným a rádi se s celým teamem na jih vracíme. Dobře rozjetou soutěž pokazil kámen na Kohoutu, který pro nás jako v loňském roce znamenal defekt a výměnu kola na RZ. V noční etapě jsme trošku zrychlili a maličko snížili naši ztrátu. Druhý den se nesl ve znamení technických problémů a zdržení v servisu znamenalo penalizaci 120 s. Problémy ale postihly i naše soupeře a tak druhé místo v N3 v  konečném pořadí bylo krásným výsledkem a udrželi jsme se ve vedení průběžného pořadí v N3,“ pokračuje Martin Rada, který je zároveň také pořadatelem.
 
Čtvrtým závodem byla domácí soutěž - Agrotec Mogul rally Hustopeče v půlce června, která letos pro domácí posádku znamenala předčasné odstoupení. „Bohužel ani tento rok jsme neprolomili smůlu a ani po čtvrté jsme doma s Alfou neviděli cíl. Špatné počasí, silný vítr a bouřky doprovázely páteční etapu a v noci ještě zesílily, tratě se staly doslova peklem pro posádky a o výlet mimo trať nebyla nouze. I přes tyto podmínky jsme dokončili pátek na druhém místě a v sobotu jsme potvrzovali naši pozici až do RZ 12, kde nás opět v obci Diváky technická porucha vyřadila ze hry. Tato obec je pro nás začarovaná, již třikrát jsme odstoupili v této obci. Byla to pro nás ztráta, ale protože Egon Smékal také soutěž nedokončil, zůstali jsme nadále ve vedení N3 v průběžném pořadí,“ upřesňuje Rada, který mohl být spokojen alespoň se zdárným dokončením soutěže z hlediska organizace, kterou počasí opravdu výrazně komplikovalo a ztížilo.
 
Pátou soutěží byla pro posádku oblíbená Barum rally Zlín tradičně v termínu na konci srpna. „Jako testování po opravě vozu nám posloužila Horácká rallye v Třebíči. Tady jsme poprvé a naposledy vstoupili do seriálu sprintů a krásně jsme si zasoutěžili v dobře obsazené třídě N3 a vyzkoušeli auto. Ale zpět na Barumku, tady se nám podařilo zdárně soutěž dokončit a to na krásném třetím místě v N3. Vítězství Egona ale pro nás znamenalo ztrátu průběžného vedení v N3, ale naděje na celkové vítězství v šampionátu ještě žila,“ zavzpomínal na druhý start sezóny v podniku IRC Roman Petr.
 
Šestým tuzemským podnikem, kde Agrotec racing team startoval v loňském roce, byla Sevenoaks rally Příbram v polovině září. Tento podnik se posádce vůbec nevydařil a již v RZ 2 došlo k propálení pístu na motoru Alfy a tedy i k předčasnému ukončení vystoupení posádky na této soutěži. Soutěž s přehledem vyhrál Egon Smékal a definitivně tak potvrdil své vítězství ve třídě N3 pro rok 2009. Zatímco další pořadí zůstalo otevřené.
 
Sedmou, závěrečnou soutěží šampionátu pak byla netypicky Bohemia rally v posunutém termínu na polovinu října, konaná v okolí Mladé Boleslavi. Z důvodů zaneprázdnění Romana se na startu tohoto podniku na místě spolujezdce objevila Klára Šillerová. „Startem v soutěži bylo nutné potvrdit naše druhé místo v celkovém pořadí v N3 MMČR. Počasí připravilo posádkám a pořadatelům překvapení v podobě sněhové nadílky, ale také bohužel z důvodu kalamity došlo k výraznému zkrácení celé soutěže. Z počátku se nám dařilo odolávat Petru Křížkovi a jeho Hondě Type R, nakonec jsme ale podlehli jeho útoku a skončili na druhém místě v N3. Potvrdili jsme si tak ale konečné celkové umístění,“ popisuje poslední start v MMČR Martin Rada.
 
Stříbrná posádka si dlouhou sezónu prodloužila ještě dalším startem, takže nakonec závodila od ledna do prosince. Na závěr roku se totiž v úvodu prosince premiérově vydala na legendární pražskou show – VX.Pražský rallysprint. „Naše účast byla takovou malou tečkou za celou sezónou, jenže v tom, abychom si to užívali, nám zabránila technická závada na elektroinstalaci, která způsobila vynechávání motoru a my jsme se tento závod spíše trápili, i když nakonec jsme cílovou rampou projeli. Tento sprint měl být hlavně malým testem před Monte 2010 a nakonec z toho byl závod s časem s cílem odhalit skrytou závadu a připravit naši Alfu na tak náročný závod, jakým je Monte Carlo,“ doplňuje na závěr Martin Rada a své vzpomínání zakončuje poděkováním: „Sezóna dopadla a je třeba poděkovat mechanikům, našim rodinám i všem sponzorům, za to že nám umožnili celou sezónu absolvovat. Nyní celý team se již připravuje na novou sezónu 2010, kterou opět zahájíme Monte Carlem a následně budeme absolvovat celý seriál MMČR 2010.“
     
 
Pavel Jelínek
Mediaservis, TV Motormix
10. ledna 2009
 
Související odkazy:
 
 
 
 
 
Kalendáře 2010:
 
Mezinárodní mistrovství České republiky 2010
 
26.– 27. 3. Valašská Rallye 
15.– 17. 4. Mogul Šumava Rallye Klatovy 
20.– 22. 5. 38.Rallye Český Krumlov 
11.– 12. 6. Agrotec Rally Hustopeče 
02.– 04. 7. Rally Bohemia 
27.-29.08. Barum Rally Zlín 
24.– 25. 9. Sevenoaks Rally Příbram 
 
 
Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010
 
02.-03.04. 21. Horácká Rally Trebíc 
30.04.-01.05. Rally Lužické hory  
28.-29.05. Impromat Rallysprint Kopná 
18.-19.06. Rally Krkonoše 
16.-17.07. Rally Vysocina  
07.-08.08. XXXI. Rally Agropa Pacejov 
10.-11.09. Admiral Rally Vyškov 
08.-09.10. AZ Pneu Rally Jeseníky 
22.-23.10 Würth Partr Rally Vsetín 
 
IRC 2010 - Intercontinental Rally Challenge 2010
 
19 -23.1. Rallye Automobile Monte-Carlo Asphalt
04-06.3   Rally Internacional de Curitiba Gravel
19-21.4. Rally Argentina Gravel
04-06.6. Rally d'Italia Sardegna Gravel
24-26.6. Geko Ypres Rally Asphalt
15-17.7. Sata Rally Acores Gravel
05-07.8. Rali Vinho Madeira Asphalt
27-29.8. Barum Czech Rally Zlín Asphalt
09-11.9. Rally Principe de Asturias Asphalt
23-25.9. Rallye Sanremo Asphalt/Gravel
14-16.10. RAC MSA Rally of Scotland Gravel
04-06.11. FxPro Cyprus Rally Asphalt/Gravel
 

Fotogalerie

Martin Rada stříbrný na Rallye Monte Carlo 2009, foto Roman Kašpárek

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu