Vyhledávání

Martin Semerád po prvním dnu v Portugalsku : Jedeme totální hyenu, nezávodíme, je to o dojetí

Martin Semerád po prvním dnu v Portugalsku : Jedeme totální hyenu, nezávodíme, je to o dojetí
Martin Semerád po prvním dnu Portugalské rally
Do první etapy Vodafone rally de Portugal dnes odstartovala posádka Martin Semerád – Michal Ernst, která boduje do mistrovství světa produkčních vozů PWRC. První měřené kilometry Portugalské rally posádky absolvovaly netradičně již ve čtvrtek odpoledne, kdy byla na pořadu krátká divácká rychlostní zkouška-prolog v ulicích Lisabonu. Na trati dlouhé necelé čtyři kilometry nešlo nic získat a většina soutěžních posádek tuto rychlostní zkoušku tak vzala jen jako nutnou prezentaci před diváky. Z centra soutěže u města Faro je to do portugalského hlavního města Lisabonu navíc skoro 300 kilometrů po dálnici a pro posádky tato rychlostní zkouška tak představovala ještě navíc dost únavný přesun.
Martin Semerád odstartoval do soutěže s týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX, na kterém ještě provedl poslední úpravy po testovací rychlostní zkoušce shakedownu, jenž se stala konečnou například pro Američana Blocka. Shakedown znám z předchozích let a je to hodně zrádný úsek. Projeli jsme si ho jen párkrát a naprosto v klidu, protože jsme nechtěli ublížit autu,“ říkal Martin Semerád ve čtvrtek.

V první-páteční etapě čekalo na posádky startující ve třetí soutěži sezony 2011 celkem šest  rychlostních zkoušek pokrytých hrubou šotolinou s množstvím kamenů. Soutěžní vozy a jejich pneumatiky na tomto povrchu nesmírně trpí, což se velmi výrazně projevilo i na pneumatikách Dmack, které Semerád s Ernstem v Portugalsku používají. Už po jedné odjeté rychlostní zkoušce jsou pneumatiky na předku vozu téměř zničené a do cíle už dojíždíme s úplně otrhanými. Po každé RZ přezouváme a měníme kola včetně dvou rezerv, které vezeme. Jinak to nejde a nedostali bychom se do cíle. Auto ale nemá vůbec žádný grip a je to velké trápení,říká smutný Martin Semerád, který se v průběhu první etapy nevyvaroval jedné jezdecké chyby, kdy jeho Mitsubishi lehce atakovalo svodidla v jedné zatáčce.

Na místě jsme ztratili nějaký čas, než se mi podařilo znovu nastartovat. Auto nebylo naštěstí moc poškozené. Jsem rád, že to dopadlo, jak to dopadlo a podržela nás svodidla,“ komentuje jeden krizový moment dne Martin Semerád.

V cíli první etapy Portugalské rally tak posádce Semerád Rally teamu patří až páté místo, což rozhodně není umístění, s nímž by byl Martin Semerád spokojený. Jeho vůz s totálně ojetými pneumatikami budil pozornost nejen novinářů, kteří oceňovali, že i s takto nevhodným obutím zajíždí časy, které jsou v kontaktu se širší špičkou PWRC. Výsledky teď nemá smysl sledovat. Jedeme totální hyenu, nezávodíme, je to teď o dojetí do cíle. Dodavatel pneumatik požádal o udělení výjimky kvůli bezpečnosti, protože tímto tempem spotřeby pneumatik bychom do konce závodu nevystačili. Každý dodavatel pneumatik může nominovat na závod jen jednu směs a nemá dovoleno ji během závodů změnit. To je právě ten problém, protože u nás byla zvolena ta nejtvrdší směs, která ale v daných podmínkách nefunguje a pneumatiky se trhají,“ odevzdaně dodává Martin Semerád. Do startu druhé etapy Portugalské rally vydá sbor sportovních komisařů stanovisko k žádosti dodavatele pneumatik o dodatečnou možnost použít jinou směs.

Portugalská rally pokračuje v sobotu druhou etapou a do cíle u stadionu v Algarve přijedou soutěžní posádky v neděli odpoledne.

 

Fotogalerie

Martin Semerád na Portugalské rallye 2011

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu