Martin Semerád před poslední etapou Portugalské rally v PWRC na slušném čtvrtém místě.
Semerád v Portugalsku prošel druhou etapou
Martin Semerád se probojoval do poslední etapy Portugalské rally a v kategorii PWRC mu aktuálně patří čtvrté místo.
Česká posádka Semerád Rally teamu o tomto víkendu soutěží o body do hodnocení mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Martin Semerád, který do Portugalské rally vstoupil v pozici leadera šampionátu, se v průběhu první etapy potýkal s extrémně nízkou životností speciálních šotolinových pneumatik, které ztrácely vzorek už po jedné rychlostní zkoušce. Dodavatel pneumatik Dmack si byl závažné situace vědom a již v průběhu první etapy Portugalské rally rozjel jednání se zástupci FIA a sportovními komisaři o udělení výjimky, která by dovolila změnit směs ještě v průběhu aktuální rally, což pravidla normálně nedovolují.
Sportovní komisaři vzhledem k situaci, ve které se nacházely týmy používající pneumatiky Dmack uznali žádost jako oprávněnou z hlediska bezpečnosti a nejen tým Martina Semeráda mohl v průběhu druhé etapy použít jinou směs pneumatik než v úvodu soutěže. „Dnes to bylo o poznání lepší než včera. Dostali jsme měkčí směs pneumatik, které už se nesjížděly tolik jako první den. Není to sice ještě úplně ono, ale mohl jsem se daleko víc soustředit na jízdu a nemusel jsem tolik na pneumatiky myslet. V první sekci dnešní etapy jsme se dostali až před Ketomäkiho, ale hned v další rychlostní zkoušce jsme měli pomalý defekt a naše auto v jednom z odbočení nezatočilo tolik, jak bych očekával a šli jsme mimo trať, kde jsme trefili kameny. Ztratili jsme tím nějaký čas a Ketomäki nám opět poodskočil. Aktuálně jsme na čtvrtém místě a s tím jsem za daných okolností spokojený. Zítra nás ještě čekají čtyři rychlostní zkoušky, stát se může cokoli, ale rád bych toto umístění udržel, “ přeje si Martin Semerád.
Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem tak před závěrečnou etapou Portugalské rally drží 4. místo v hodnocení PWRC což je díky situaci s pneumatikami momentálně možné maximum. „Jsem rád, že se podařilo vyjednat výjimku a kluci dnes mohli odstartovat s jinou směsí pneumatik. Oceňuji také snahu výrobce pneumatik Dmack, kteří si dobře uvědomují situaci, ale mají obrovskou snahu problém řešit. Chyba nebyla v pneumatice jako takové, ale ve zvolené, extrémně tvrdé směsi, která v daných podmínkách správně nefungovala. Se značkou Dmack budeme pokračovat i dalších závodech a měli bychom se účastnit testování pneumatik před danou soutěží a celkově zlepšit komunikaci, “ vysvětluje Josef Semerád, šéf týmu.
Nedělní a závěrečná etapa Vodafone Rally de Portugal je nejkratší etapou rally, obsahuje totiž jen čtyři rychlostní zkoušky. Tyto čtyři rychlostní zkoušky jsou ale velmi zrádné a bude složité udržet koncentraci i v závěrečných kilometrech. Připomínáme, že poslední rychlostní zkoušku tzv. „Power stage“ bude možné sledovat živě na satelitních televizních kanálech, v České republice na programu Sport 5.
Celkové pořadí po sobotě
Leaderboard after Day 2
1. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 2hr 59min 30.2sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3hr 00min 07.8sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3hr 03min 44.8sec
4. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 3hr 04min 57.0sec
5. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3hr 05min 02.7sec
6. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 3hr 07min 16.6sec
7. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 3hr 08min 25.4sec
8. F Villagra/J Diaz ARG Ford Fiesta RS 3hr 08min 40.2sec
9. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3hr 10min 57.3sec
10 D Kuipers/F Miclotte NLD Ford Fiesta RS 3hr 12min 38.1sec
Stage Times
Stage 8: 1. Loeb 16min 12.8sec; 2. Ogier + 0.8; 3. Hirvonen + 8.2; 4. Latvala + 9.9; 5. P Solberg + 20.3; 6. Østberg + 35.2; 13. Al Qassimi + 1:25.2.
Overall: 1. Latvala 1hr 39min 54.1sec; 2. Loeb + 3.8; 3. Ogier + 7.6; 4. Hirvonen + 9.8; 5. Wilson + 2:36.8; 6. H Solberg + 2:44.3; 10. Al Qassimi + 5:50.5.
Stage 9: 1. P Solberg 16min 25.9sec; 2. Ogier + 0.7; 3. Latvala + 2.7; 4. Østberg + 14.9; 5. Loeb + 31.4; 6. H Solberg + 31.9; 13. Al Qassimi + 1:09.8; 24. Hirvonen + 1:59.4.
Overall: 1. Latvala 1hr 56min 22.7sec; 2. Loeb + 3.8; 3. Ogier + 7.6; 4. Hirvonen + 9.8; 5. Wilson + 2:36.8; 6. H Solberg + 2:44.3; 10. Al Qassimi + 5:50.5.
Stage 10: 1. Ogier 15min 31.6sec; 2. Loeb + 3.8; 3. P Solberg + 3.9; 4. Latvala + 12.5; 5. Østberg + 14.9; 6. Hirvonen + 17.0; 13. Al Qassimi + 1:05.8.
Overall: 1. Ogier 2hr 11min 59.9sec; 2. Latvala + 6.9; 3. Loeb + 30.7; 4. Hirvonen + 2:17.9; 5. Wilson + 3:37.3; 6. H Solberg + 3:42.9; 10. Al Qassimi + 7:57.8.
Stage 11: 1. Ogier 15min 59.6sec; 2. Loeb + 3.6; 3. Latvala + 4.3; 4. Hirvonen + 8.1; 5. P Solberg + 11.4; 6. H Solberg + 30.4.
Overall: 1. Ogier 2hr 27min 59.5sec; 2. Latvala + 11.2; 3. Loeb + 34.3; 4. Hirvonen + 2:26.0; 5. Wilson + 4:12.2; 6. H Solberg + 4:13.3.
Stage 12: 1. P Solberg 16min 11.2sec; 2. Loeb + 0.6; 3. Ogier + 2.6; 4. Hirvonen + 6.3; 5. Latvala + 30.9; 6. Raikkonen + 35.5.
Overall: 1. Ogier 2hr 44min 13.3sec; 2. Loeb + 32.3; 3. Latvala + 39.5; 4. Hirvonen + 2:29.7; 5. Wilson + 4:50.1; 6. H Solberg + 7:21.3.
Stage 13: 1. P Solberg 15min 13.6sec; 2. Ogier + 3.3; 3. Loeb + 8.6; 4. H Solberg + 28.4; 5. Raikkonen + 36.4; 6. Wilson + 40.0; 28. Hirvonen + 3:06.1; 33. Latvala + 3:38.4.
Overall: 1. Ogier 2hr 59min 30.2sec; 2. Loeb + 37.6; 3. Latvala + 4:14.6; 4. Wilson + 5:26.8; 5. Hirvonen + 5:32.5; 6. H Solberg + 7:46.4.