Vyhledávání

Martin Semerád s Michalem Ernstem vyrazili na Rally Bohemia tak nějak nad plán

Martin Semerád s Michalem Ernstem vyrazili na Rally Bohemia tak nějak nad plán
Černá a bílá Rally Bohemia Martina Semeráda
 
Nic na světě není ani černé ani bílé, říká jedno staré pořekadlo. Dokonale to platí na Rally Bohemia v podání posádky Semerád – Ernst.
 
Martin Semerád s Michalem Ernstem letos vyrazili na Rally Bohemia tak nějak nad plán. V rámci testování na asfaltové soutěže MS si vybrali tuto soutěž, která je svým technickým charakterem alespoň v náznacích podobná soutěži ve Španělsku, kam Semerád s Ernstem na sklonku léta vyrazí bojovat o další světové body. I na Bohemii tedy odstartovali jen s lehce sjetými pneumatikami, aby se přiblížili podmínkám v MS, a se sto oktanovým benzínem. Závodní vůz na něj nemá plný výkon a kroutící moment. Ambice na výsledek před startem nebyly žádné, šlo jen o to najet další kilometry na asfaltu, kde Martin Semerád více jak rok pořádně nezávodil, a zajet pokud možno soutěž s co nejmenšími náklady. Výsledek byl nakonec jiný. Posádka Semerád – Ernst se svým Mitsubishi bojovala o čelní pozice, avšak o „beznákladové“ soutěži se bohužel moc mluvit nedá…Pojďme ale pěkně od začátku.
 
Martin Semerád s Michalem Ernstem se v první etapě pomalu a nenápadně začali posouvat výsledkovou listinou dopředu, k čemuž jim pomáhaly časy v první desítce absolutního pořadí. V dané konkurenci a za daných podmínek to nebylo vůbec špatné. Bílomodré Mitsubishi Lancer EVO IX svádělo hlavně souboje s velmi pěkně rozjetým Subaru Daniela Běhálka a Petra Černohorského, což byla na v MMČR dlouho absentující posádku na úvod velmi dobrá vizitka. „Neměli jsme se kam hnát, přijeli jsme hlavně testovat. Bohužel počasí si s námi dost zašpásovalo a z testu nakonec nebylo nic. Snažil jsem si jet to své tempo a hlavně v klidu bez chyb. To se v první etapě dařilo a my jsme se na konci dne hodně těsně dostali před Dana Běhálka, kterého jsme porazili v přímém souboji na Sosnové,“ komentoval úvod Rally Bohemia Martin Semerád, kterému se díky pátému nejrychlejšímu času na autodromu v Sosnové podařilo předstihnout jednoho ze svých soupeřů ve skupině N.
 
V druhé-nedělní etapě ale pořádně zamíchalo kartami počasí. Na hlavy diváků a na čelní skla automobilů se začaly snášet kapky deště mnohdy s intenzitou přívalových srážek. Pro soutěžní posádky se jednalo doslova o očistec, což potvrzovaly i špičkové posádky bojující na Rally Bohemia o místa na stupních vítězů. Během jedné z takových průtrží mračen se vydala na trať RZ 12 i posádka Semerád – Ernst. „Byly to strašně těžké podmínky, ve kterých jsem nikdy nejel. Asi se projevila moje nezkušenost s českými asfalty, které neumím tak dobře číst, možná to byla zbrklost v takovém dešti. I když to z onboardů může vypadat, že jsem Myšáka moc neposlouchal, tak to je jen zdání. Diktát jsme měli přesný, Michal jej naprosto přesně podával, ale já prostě neodhadl situaci a na několika místech jsem měl krizi. Jedna z nich skončila výletem mimo trať ve velké rychlosti, kde jsme cestou přerazili nějaký stromeček. Autu se kromě rozbitého čelního skla a naraženého chladiče nic moc nestalo a my mohli pokračovat dál až do servisu, kde si naši mechanici mákli a všechno dali ve stanoveném čase dohromady. Moc jim za to děkuji,“ popisuje krizový okamžik soutěže Martin Semerád.
 

S Michalem Ernstem pak vyrazil do poslední sekce rychlostních zkoušek, které opět zkrápěl hustý déšť. Posádka Semerád Rally teamu se aktuálně pohybovala na čtvrtém místě absolutního pořadí a druhém v kategorii produkčních vozů. To byl výsledek, ve který za daných podmínek nikdo nedoufal. V rychlostní zkoušce 13 se Martinu Semerádovi podařilo zajet skvělý třetí čas a na následující RZ 14 si s Michalem Ernstem připsali pěkný 5. čas absolutně. Do závěru rally chyběla jedna rychlostní zkouška. Do jejího cíle ale bílomodré Mitsubishi Lancer EVO IX nedojelo.

„Neměli jsme kam spěchat. Honit se s Václavem Arazimem nemělo žádný smysl. Jel naprosto skvěle a nám o výsledek až tolik nešlo. Asi v polovině rychlostní zkoušky 15 jsem udělal hloupou chybu a v pravé zatáčce, která byla hodně pod blátem, si škrtnul o svodidla na výjezdu. Ta nakopla auto na druhou stranu a levým předním kolem jsme trefili břeh. Nejprve jsem si myslel, že máme jen defekt, a pokračoval dál, ale pak bylo jasné, že to bude něco horšího. Asi po dvou kilometrech jsme proto auto museli odstavit a zjistili jsme, že jsem ulomil kolo.

Nedalo se dál pokračovat a museli jsme kousek před cílem odstoupit. Jsem z toho hodně zklamaný hlavně kvůli Myšákovi a celému týmu, který si během těchto závodů hodně máknul. Měli jsme na dosah i pěkný výsledek, který ale tentokrát nebyl tak podstatný. Je to další poučení do budoucna, tentokrát hodně hořké,“ říká smutně Martin Semerád, který kolo svého Mitsubishi paradoxně urazil jen nedaleko od místa, kde při své premiéře v roce 2008 v produkční čtyřkolce zůstal stát s poruchou převodovky.

 

Další soutěží Martina Semeráda a Michala Ernsta bude koncem července Rally Finsko, kde bude bojovat o další body do Mistrovství světa produkčních vozů PWRC, kde se momentálně dělí o vedoucí pozici s jiným jezdcem.

 

PR

 

Fotogalerie

Bohemia 2011 objektivem Boba Hlávky

další foto autora z akce na strankách www.e-motorsport.cz

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu