Martin Semerád v Argentině moc daleko nedojel. Ale pojede dál.
Martin Semerád nedokončil v Argentině první etapu
Česká posádka Martin Semerád – Michal Ernst musela v průběhu čtvrté rychlostní zkoušky Rally Argentina odstoupit z první etapy.
Martin Semerád s Michalem Ernstem ve čtvrtek odstartovali do Rally Argentina, která je zařazena do mistrovství světa produkčních vozů. Česká posádka měla v plánu klidnou a bezchybnou jízdou dojet do cíle na pozici, která by jim zabezpečovala dostatečný bodový příděl. V začátku první etapy šlo vše podle plánu a Martin s Michalem na úvodních dvou rychlostních zkouškách dne zajeli šestý a čtvrtý čas, který v konečném důsledku znamenal celkové čtvrté místo.
„Do závodu jsme vstoupili klidně a nechtěli jsme udělat zbytečnou chybu. Na včerejší superspeciálce jsme měli trochu problém s autem, kde se samy od sebe přepínaly mapy diferenciálů, a auto bylo dost neklidné. To se ale podařilo vyřešit, a dnes jsem byl s autem spokojený. Tato EVO X se chová jinak než naše EVO IX, ale celkově to bylo dobré. Na třetí rychlostní zkoušce jsme zajeli čtvrtý čas jen devět desetin za Flodinem a to bylo dobré. Bohužel hned na nadcházející RZ, kterou byl průjezd zkouškou s názvem El Condor, auto před námi vytáhlo do stopy velký kámen, kterému jsme se nemohli vyhnout. Nevydrželo to zavěšení a my museli prozatím odstoupit.
Mrzí mě to, protože rychlostní zkoušky se mi líbily a seděly mému jezdeckému stylu. I tohle je rally a je třeba s tím počítat. V předchozích dvou závodech jsme měli štěstí my, teď jsme si vybrali trochu smůly. Ve druhé etapě ale budeme pokračovat v systému Superrally a uvidíme, kam se nám podaří dotáhnout. Každý bod do šampionátu je dobrý,“ říkal po odstoupení v první etapě Rally Argentina Martin Semerád.
Do druhé etapy tedy Mitsubishi Lancer EVO X odstartuje zatížené penalizací za nedokončenou první etapu. Do konce soutěže ale zbývá ještě velká porce kilometrů a stát se může cokoliv. Přes zklamání z odstoupení, ale Martin Semerád vidí na úvodu Rally Argentina i pozitivní věci. „Řekl bych, že nám v této soutěži docela dobře fungují pneumatiky Dmack. Firma hodně zapracovala a tentokrát přivezla směs, která dobře funguje, a dle našich odhadů se možná dokonce opotřebovává méně, než konkurenční pneumatiky,“ prozrazuje Martin Semerád.
Ve druhé etapě Rally Argentina čeká na posádky dalších osm rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 160 kilometrů. Věříme, že Martinu Semerádovi a Michalu Ernstovi se podaří část ztráty z úvodní etapy smazat a posunout se pořadím výše.
PR
Celkové pořadí po pátku:
Leaderboard after Day 1
1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 1hr 48min 59.7sec
2. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 1hr 49min 17.9sec
3. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 1hr 49min 28.5sec
4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 1hr 49min 43.2sec
5. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 1hr 50min 30.0sec
6. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 1hr 51min 54.9sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 1hr 52min 27.1sec
8. F Villagra/J Perez Companc ARG Ford Fiesta RS 1hr 52min 40.6sec
9. K Block/A Gelsomino USA Ford Fiesta RS 1hr 55min 04.5sec
10 H Paddon/J Kennard NZL Subaru Impreza 2hr 00min 49.3sec
Stage Times
Stage 1: 1. Loeb 2min 25.9sec; 2. Solberg + 0.9; 3. Ogier + 1.0; 4. Latvala + 1.5; 5. Hirvonen + 1.7; 6. Villagra + 7.2.
Stage 2: 1. Latvala 10min 27.0sec; 2. Solberg + 2.5; 3= Hirvonen, Ogier + 3.6; 5. Loeb + 3.8; 6. Wilson + 12.8.
Overall: 1. Latvala 12min 54.4sec; 2. Solberg + 1.9; 3. Loeb + 2.3; 4. Ogier + 3.1; 5. Hirvonen + 3.8; 6. Wilson + 18.7.
Stage 3: 1. Latvala 19min 42.5sec; 2. Solberg + 1.1; 3. Hirvonen + 1.5; 4. Ogier + 3.1; 5. Loeb + 4.4; 6. Østberg + 29.3.
Overall: 1. Latvala 32min 36.9sec; 2. Solberg + 3.0; 3. Hirvonen + 5.3; 4. Ogier + 6.2; 5. Loeb + 6.7; 6. Østberg + 53.8.
Stage 4: 1. Latvala 23min 18.9sec; 2. Solberg + 9.3; 3. Ogier + 10.0; 4. Loeb + 12.2; 5. Hirvonen + 14.7; 6. Østberg + 40.6.
Overall: 1. Latvala 55min 55.8sec; 2. Solberg + 12.3; 3. Ogier + 16.2; 4. Hirvonen + 20.0; 5. Loeb + 1:18.9; 6. Østberg + 1:34.4.
Stage 5: 1. Latvala 10min 19.0sec; 2. Solberg + 1.6; 3. Hirvonen + 5.7; 4. Ogier + 6.1; 5. Loeb + 6.3; 6. Wilson + 9.0.
Overall: 1. Latvala 1hr 06min 14.8sec; 2. Solberg + 13.9; 3. Ogier + 22.3; 4. Hirvonen + 25.7; 5. Loeb + 1:25.2; 6. Østberg + 1:49.9.
Stage 6: 1. Solberg 19min 21.7sec; 2. Ogier + 1.6; 3. Latvala + 1.8; 4. Hirvonen + 6.1; 5. Loeb + 8.9; 6. Østberg + 27.4.
Overall: 1. Latvala 1hr 25min 38.3sec; 2. Solberg + 12.1; 3. Ogier + 22.1; 4. Hirvonen + 30.0; 5. Loeb + 1:32.3; 6. Østberg + 2:15.5.
Stage 7: 1. Loeb 23min 19.4sec; 2. Latvala + 2.0; 3. Solberg + 8.1; 4. Ogier + 8.7; 5. Hirvonen + 15.5; 6. Østberg + 41.7.
Overall: 1. Latvala 1hr 48min 59.7sec; 2. Solberg + 18.2; 3. Ogier + 28.8; 4. Hirvonen + 43.5; 5. Loeb + 1:30.3; 6. Østberg + 2:55.2.