Miroslav Jakeš cíl Horácké rallye nespatřil, zklamala jej technika
„Krátce po startu druhého testu nám praskla levá zadní poloosa. Stalo se tak bohužel po návštěvě servisního areálu, který byl nezvykle zakomponován do harmonogramu už po prvním testu. Dále nás čekala dvacetikilometrová vložka a další kratší test, za této situace nemělo smysl pokračovat a ničit techniku.
Bohužel jsme v Třebíči vyšli naprázdno a celkově nás přeskočil Honza Sýkora. Do konce sezony zbývají dva sprinty a v nich musíme bodovat na maximum, abychom si zachovali naději na čelní umístění. Uvidíme, jak bude závěr vypadat, speciálům WRC je ovšem obtížné konkurovat,“ okomentoval start na Horácké rally Miroslav Jakeš.
„Když jsme vyrazili k prvnímu testu, začal se propadat brzdový pedál. Zjistili jsme, že ze zadního brzdiče uniká kapalina. I za této situace jsme zajeli v prvním testu nejrychlejší čas a náramně se nám hodilo, že následoval servis. Problém jsme zčásti odstranili, ale zřejmě se nám nepovedlo zcela brzdy odvzdušnit. To se odrazilo v polovině dlouhé erzety, kdy byl přebrzděný zadek a fabie nechtěla jet. Bylo to trápení. Naštěstí se vše dalo ve druhém servisu do pořádku a dojeli jsme vítězně až na cílovou rampu.
Rychlá trať nám moc nesvědčila. Proti tradičním konkurentům jsme mnohdy zaostávali až o sekundu na kilometr. Při charakteru trati jsem se obával na dlouhých rovinkách ztráty koncentrace. V tom jsem vnímal potenciální nebezpečí,“ přiznal dvacetiletý jezdec.
„V dalším plánu počítáme s Jeseníky. Kdybychom tam uspěli, už bychom nemohli být v dieselech předstiženi. Přesto se domnívám, že se nakonec objevíme i ve Vsetíně,“ dodal Vladimír Mandík.