Novozélandská rallye přinesla fantastické finále a vítězství Sébastiena Loeba a Daniela Eleny
38. Repco Rallye Nový Zéland (29. - 31. srpna 2008)
Double Citroënu u protinožců
11. podnik mistrovství světa WRC 2008, novozélandská rallye, přinesl fantastické finále a vítězství Sébastiena Loeba a Daniela Eleny na voze Citroën C4 WRC a celkově 50. triumf této značky ve světovém šampionátu. Výsledek obhájcům titulu upevnil jejich pozici na čele průběžné klasifikace pilotů, senzační druhé místo druhé posádky Citroën Sport Dani Sordo a Marc Martí zase vyneslo nečekané body pro stáj Citroën a zvýšení náskoku na čele pořadí v Poháru konstruktérů.
Do finiše se ztrátou
Poslední den novozélandské rallye zavedl posádky západně od hostitelského města Hamiltonu. Posádky Citroënu profitovaly z ranního vzdáleného servisu v Raglanu, kde podrobně analyzovaly situaci. "Přečkali jsme RZ 12 (Te GHutewaiy 1)," reportoval Sébastien Loeb. "Stálo nás to ale drahocenné sekundy, které jsme museli získat zpátky na následujícím testu Whaanga Coast. Tři zkoušky před koncem jsme na první místo ztráceli 17,7 sekundy a 14,5 s na druhé místo. Ještě jsme neřekli poslední slovo... Budeme dál útočit."
Dani Sordo a Marc Martí byli spokojení s tím, jak zahájili třetí den soutěže. "Snažili jsme se vytěžit maximum z toho, že jsme byli po dvou dnech na čtvrtém místě," komentoval průběh mladý španělský pilot. "Zatím mi poslední den na Novém Zélandu nikdy nevycházel, ale tentokrát to bylo mnohem lepší než kdy jindy. I když jsme věděli, co všechno se ještě může stát."
Loeb: Nevzdáváme se předem
Jeho slova byla zcela na místě. Sébastien a Daniel na jejich C4 WRC úžasně stoupali během Te Hutewai 2 (RZ 14) a najednou na první pozici ztráceli už jen 15,3 sekundy. Úřadující mistr světa líčí další děj: "Byli jsme si vědomi, že za normálních okolností je to příliš velká ztráta, aby se dala smazat, ale my jsme se nikdy nevzdávali předem. Už je to snad tradice, že se tato rallye rozhoduje až v úplném finiši. Jsem opravdu rád, že se mi podařilo vyhrát právě tento podnik a že jsem mohl zvýšit náskok na čele šampionátu."
Vítězství na Novém Zélandu je pro Séba a Daniela v pořadí 44. ve WRC.
Sordó: Mohl jsem se měřit se šotolinovými experty
Pro Daniho a Marca značil Nový Zéland 2008 nádherné druhé místo. "Jsem nadšený, že jsem skončil na pódiu právě tady," jásal Dani Sordo. "Je to fantastické, že se nám povedlo double a mohli jsme pro Citroën získat tolik bodů. Rovněž jsem nadšený z celého Nového Zélandu. I když ještě nemám mnoho zkušeností z tohoto terénu, viděl jsem, že jsem udělal velký pokrok od mého předcházejícího startu. Můj dobrý pocit z vozu C4 WRC se neustále zlepšoval a promítlo se to i do časů, které jsem zajížděl v porovnání s experty na šotolinu. Celkový účet tohoto víkendu nemohl být lepší."
Quesnel: Loeb má otevřenou cestu k obhajobě
"Byl to fantastický víkend, který skončil naším double," zářil Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Sport. "Rallye je opravdu vzrušující sportovní odvětví. Pořád se ukazuje, že nikdy nelze počítat s vítězstvím před tím, než projedete cílovou čarou. Znovu jsme to viděli tady na Novém Zélandu. Všichni v týmu se zasloužili o to, že naše posádky mohly bojovat o takové umístění poslední den. Útočily obě na své soupeře a donutily je k chybám. Sébastien a Daniel opět předvedli, jak jsou schopní se vypořádat s velkým tlakem, který je na ně vyvíjen. Je to vynikající výsledek, který jim otevírá cestu k obhajobě světového titulu 2008 a druhá pozice je oceněním za vynikající výkon Daniho a Marca na Novém Zélandu. Neudělali jedinou chybičku a dosahovali pozoruhodných časů. Dalším pozoruhodným zjištěním víkendu byla spolehlivost našich vozů, která pomohla zvýšit naše vedení v Poháru konstruktérů ještě před následujícími asfaltovými soutěžemi. A musím pogratulovat také dvojici Urmo Aava - Kuldar Sikk, kteří si na C4 WRC dojeli za podpory Citroën Sport Technologies pro páté místo."
Vítězství v rychlostních zkouškách:
1.den – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2.1 a RZ 2.2 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3, 4.1 a 4.2 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 5 : M. Hirvonen.
2.den – RZ 6 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 7 : S. Loeb – RZ 8 : JM. Latvala – RZ 9, 10 a 11 : H. Solberg.
3.den - RZ 12 a 13 : H. Solberg – RZ 14 a 15 : S. Loeb – RZ 16 : H. Solberg.
Nejlepší časy celkem:
H. Solberg, 7 – S. Loeb, 6 – M. Hirvonen, 3 – JM. Latvala, 2.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : JM. Latvala – RZ 2.1 až 9 : M. Hirvonen – RZ 10 : S. Loeb – RZ 11 a 12 : JM. Latvala – RZ 13 a 14 : M. Hirvonen – RZ 15 až 16 : S. Loeb.
Konečné pořadí 38. Repco Rallye Nový Zéland:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:59:18,9 hod.
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 17,5 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 41,5 s
4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:56,6 min.
5. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 3:49,8
6. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 4:31
7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 6:37,4
8. F. Villagra/JM. Companc (Ford Focus) + 6:56,8
9. H. Solberg/C. Mennkerud (Ford Focus) + 9:18,7
10. M. Prokop/J. Tománek (Mitsubishi Lancer) + 13:35,9
Mistrovství světa FIA "Pohár konstruktérů" (kolo 11/15):
1. Citroën-Total, 141 – 2. Ford, 121 – 3. Subaru, 74 – 4. Stobart, 51 – 5. Munchi's, 22 – 6. Suzuki, 20.
Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:
1. S. Loeb, 86 – 2. M. Hirvonen, 78 – 3. D. Sordo, 51– 4. C. Atkinson, 40 – 5. JM. Latvala, 34 – 6. P. Solberg, 32 – 7. H. Solberg, 22 – 8. G. Galli, 17 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Duval, 11 – 11. U. Aava, 11 – 12. F. Villagra, 9 – 13. C. Rautenbach, 6 – 14. T. Gardemeister, 5 – 15. A. Mikkelsen, 4 – 16. PG. Andersson, 4 – 17. JM. Cuoq, 2 – 18. M. Rantanen, 2 – 19. A. Aigner, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.
Martina Bedrnová
PR manager