Pavel Valoušek na Valašce zajel skvěle, ale o stříbro ve finiši přišel
OTROKOVICE – Zatím nevídanou sérii tři starty – tři stupně vítězů si drží otrokovicko-telčská posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Po stříbru na Jänner Rallye a bronzu na Rally del Colli Trevigiani přichází další úspěch, tentokráte na domácí půdě na náročných tratích kolem Valašského Meziříčí.V Českém šampionátu byla od rakouského Jänneru téměř tříměsíční pauza, kterou si Valoušek zpestřil startem v Itálii za volantem Renaultu Clio S1600. Do Valašského Meziříčí však přijel se svým osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo IX, který však doznal nového válečného zbarvení.
Že se na Valašsku sešla velká konkurence a bude se bojovat o každou vteřinu napověděly už páteční rychlostní zkoušky. Hned na té první zajel Valda shodně nejlepší čas s Romanem Krestou. I na zbývajících testech první etapy byl jediným, kdo dokázal s bývalým továrním jezdcem schopen držet krok. „Jelo se nám velice dobře. Část první etapy se navíc jela za tmy, což mám rád. Z obou úseků jsem měl velký respekt, ale nakonec se nám celkem vydařily. Zatrnulo nám na poslední zkoušce, kdy se nám poškodil zadní diferenciál. Na samotném testu jsme ztratili zhruba deset vteřin, na následném přejezdu jsme jenom doufali, že se nám podaří dojet až do servisu,“ popisoval průběh první etapy Valoušek.
Úspěšný dojezd do servisu se vydařil a tak se mohli mechanici z Racing Activities Mládek vrhnout do výměny poškozeného diferenciálu. Vše se podařilo včas stihnout a tak šla posádka přenocovat na velice slibné druhé příčce.
Mraky honící se v sobotním ránu nad Moravou slibovaly zajímavou pneumatikovou ruletu. Možná i proto si někteří jezdci oddechli, že první průjezd zkouškou Trúba byl zrušený a posádky jely bez přileb. Jaké bylo jejich překvapení, když na některých místech byla trať oproti seznamovacím jízdám upravena o dřevěné kolíky. „Nám to naopak příliš nevyhovovalo, právě na Trúbu jsme měli vhodné pneumatiky,“ prozradil Zdeněk Hrůza.
Na zbývajících zkouškách se ale závodilo. Roman Kresta využil svých zkušeností i vhodnějších pneumatik a Valouškovi odjel. Naopak očekávaný nápor Václava Pecha nepřicházel a otrokovický pilot si bezpečně držel stříbrnou příčku. Obdobně se situace vyvíjela až do předposlední rychlostní zkoušky Odry. „Už po prvním průjezdu jsme věděli, že na tomto testu mají jezdci problémy s defekty. Proto jsme se snažili jet maximálně opatrně, aby se nic nestalo. Bohužel, někde na šotolinovém úseku před obcí Veselí jsme ho dostali, doteď nevíme o co. Bohužel jsme tím přišli o druhé místo,“ řekl zklamaný Valoušek.
Přestože do konce soutěže zbývala jediná rychlostní zkouška – polookruh v městské části Valašského Meziříčí Juřince, rozhodl se Valoušek více než desetivteřinovou ztrátu na druhého Pecha stáhnout. Při délce 11 kilometrů to znamenalo téměř nereálnou vteřinu na kilometr. Maximální nasazení přineslo další vítězství na zkoušce, přesto však 3,4 vteřiny ke kýženému stříbru chyběly. „Je to škoda, že jsme o druhou příčku přišli vinou defektu, ale je to rally. Přesto jsem to ještě nevzdával a zkoušeli jsme jet na maximum, ale ztráta byla už moc velká,“ dodal závěrem Pavel Valoušek.
Po Valašské rally je Pavel Valoušek druhý v absolutním hodnocení mezinárodního mistrovství České republiky. Další soutěž domácího šampionátu je naplánována na konec tohoto týdne do okolí Klatov a Plzně. Přestože dlouhou dobu visel nad startem posádky Valoušek-Hrůza otazník, situace již vypadá optimističtěji a s největší pravděpodobností se se sympatickou posádkou na jihozápadě Čech potkáme. „Závěrem bychom chtěli poděkovat našim partnerům, týmu Racing Activities Mládek, Mirkovi Švecovi a týmu K.I.T. Racing CS v čele s Vlastimilem Neumannem za zapůjčení zadního diferenciálu. Bez jejich pomoci bychom neměli šanci dosáhnout podobného úspěchu,“ dodávají svorně Valoušek s Hrůzou.
www.pavel-valousek.com
PR