Pro Martina Radu a Jardu Jugase bylo vítězství na Monte Carlu životním výsledkem
Dvojice v červená alfě zdárně zvládla první den další tři úseky včetně kluzkého Burzetu a do dalších etap měla jasnou motivaci. Dotáhnout se na doposud vedoucí renault třídy 8 Francouze Cambona. A ve druhé etapě, která obsahovala šest měřených testů, jí to šlo parádně. Posádka Agrotec racing teamu absolvovala zkoušky kompletně na měkkém slicku, který mechanici dořezali do krajů pro lepší odvod vody a bláta. Pouze jednou skončila za svým rivalem, v ostatních případech výrazně ukrajovala desítky sekund z jeho náskoku. Na tratích, které svými podmínkami nepřipomínaly Monte ani náhodou, se Radovi s Jugasem podařilo ztrátu nejen definitivně smazat, ale během závěrečné večerní vložky ještě pořádně navýšit.
„Měli jsme informace o nevlídných podmínkách na tratích dopolední sekce, proto jsme na alfu obuli mokré pneumatiky s hlubokým vzorkem. Řada konkurentů jela intermédia, ale brzy se ukázalo, že se naše volba vyplatila. Už na testu se startem v St. Jean en Royans jsme zajeli solidní čas.
V následujícím dvanáctém testu byly podmínky ještě horší. Věděli jsme o zbytcích ledu ve druhé polovině vložky, takže jsme před startem nazuli dvě pneumatiky s hrotem s rezervy na přední nápravu. Opět jsme tím neprohloupili, neboť v průběhu testu se vystřídala břečka, sníh, mlha a závěr byl totálně na ledu. Určitě to byla nejnáročnější rychlostní zkouška letošní soutěže,“ zhodnotil Martin Rada.
Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla závěrečná zkouška harmonogramu Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.
„Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte má stále obrovský zvuk,“ zhodnotil Martin Rada. „Na druhou stranu bylo letošní Monte přece jen lehčí než předchozí starty,“ dodal.
Slzy v očích neskrýval v závěru soutěže ani spolujezdec Jaroslav Jugas. „Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Velmi často jsme do časových kontrol dojížděli opravdu na poslední chvíli. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavností vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu,“ uvedl zlínský navigátor.
„Obrovský dík patří Štěpánu Vojtěchovi se Zdeňkem Jurkou, kteří pracovali jako špioni pro Martina Prokopa. Štěpán nám důkladně popsal všechny nástrahy trati, pomohl nám s volbou pneumatik. To bylo z jejich strany super,“ uzavřel Jaroslav Jugas.