Vyhledávání

Rally speciál Hyundai i20 R5 byl odhalen v ostravském obchodním centru Forum Nová Karolina

Rally speciál Hyundai i20 R5 byl odhalen v ostravském obchodním centru Forum Nová Karolina

Nadšenci motorsportu měli možnost si přes víkend prohlédnout první závodní vůz Hyundai i20 R5, který bude prezentovat své kvality v podnicích na Mistrovství ČR v rally. Závodní vůz Hyundai i20 R5 byl oficiálně odhalen 15. března v obchodním centru Forum Nová Karolina. Návštěvníci měli možnost si prohlédnout také vozy Hyundai i30 N a i30 Fastback N, vyráběné v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Hyundai už dávno nepředstavuje pouze velkoobjemového výrobce rodinných aut. Po úspěšném oddělení luxusního brandu Genesis se stále silněji hlásí o slovo i v produkci sportovních aut – sériových i závodních.

Segmentem sportovních vozů se u značky Hyundai zabývá divize vysokovýkonných vozů N, vedená Albertem Biermannem, která se setkala s mimořádným úspěchem již od svého uvedení na trh. Albert Biermann pracuje pro Hyundai od roku 2015, kdy do Koreje přestoupil po třiceti letech strávených ve sportovní divizi M značky BMW. Jeho první dílo, Hyundai i30 N, se stalo obrovským hitem a nejednou bylo označeno za nejlepší hot-hatch současnosti. Na jeho úspěch navazuje zcela nový Hyundai i30 Fastback N, který dravé sportovní srdce obalil do elegantní karoserie z dílny německého designera Thomase Bürkleho. Nabídku vozů divize N zakončuje Hyundai Veloster N pro americký trh. Modely Hyundai i30 N a i30 Fastback N, nabízené i v České republice, se na světě vyrábějí pouze v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech, model Hyundai Veloster N se vyrábí v Koreji. Vozy Hyundai řady N z nošovické produkce našly nejvíce zákazníků v Německu (7.000 kusů), Velké Británii (2.000), Austrálii (1.600), Španělsku (750) a Belgii (700); v České republice se jich zatím prodala zhruba stovka.

Společným atributem všech vozů Hyundai řady N je dvoulitrový přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním T-GDi o výkonu 275 koní a točivém momentu 353 Nm. Maximální rychlost je omezena na 250 km/hod.

Hlavním tahákem je ale poprvé veřejně v ČR vystavený rally speciál Hyundai i20 R5 a jeho pilot a majitel Martin Vlček. Model vychází ze soutěžního modelu i20 WRC, se kterým posádka Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul pravidelně obsazuje přední místa ve světovém seriálu rally závodů. V aktuálním ročníku je po odjetí tří závodů na třetím místě, stejně jako značky Hyundai v pořadí konstruktérů. Výkon motoru Hyundai i20 R5 je restriktorem sání omezen, ale i tak poskytuje úžasných 300 koňských sil a 400 Nm točivého momentu. Tento speciál vyrábí Hyundai Motorsport v německém městě Alzenau. Zatímco vozů řady N se v nošovickém závodě vyrobilo od roku 2017 celkem téměř 15,5 tisíc, rally speciály se stavějí individuálně – kus, vystavený v Ostravě, má pořadové číslo 58 a je prvním prodaným do České republiky.

„Velice náš těší, že závodní speciál Hyundai i20 R5 má nově také českého majitele. Tento model disponuje špičkovou technikou, kterou v ČR v loňském roce prezentoval světový Dani Sordo na Barum Czech Rally nebo Ondřej Bisaha na Pražském Rallysprintu. Je nám proto potěšením, že se nyní můžeme pravidelně těšit také na výsledky Martina Vlčka a jeho týmu KOWAX racing,“ říká Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu