Vyhledávání

S Martinem Semerádem před sobotním startem vTišnově

Jednou z mála pozitivních novinek, které pro sezónu 2007 zavedla česká automobilová federace, je bezpochyby vznik Poháru mládeže v rally, který má být určen pro jezdce ve věku mezi šestnácti a osmnácti lety. Kalendář tohoto seriálu se shoduje s kompletním programem Mistrovství České republiky ve sprintrally a pro mladé kluky nabízí skvělou možnost, jak začít s přípravou na aktivní kariéru ještě dříve, než jim bude vydán řidičský průkaz.
 
Mezi účastníky mládežnického poháru se řadí i syn úřadujícího sprintového mistra Josefa Semeráda Martin, který si úspěšnou soutěžní premiéru odbyl letos v květnu na Rally Lužické hory a o další body přijede bojovat o nadcházejícím víkendu do okolí moravského Tišnova.
 
1. Martine, v letošním roce se účastníš nově vypsaného Poháru mládeže v rally, který je určen pro jezdce ve věku mezi šestnácti a osmnácti lety. Jedná se o Tvou první zkušenost v automobilovém sportu, nebo již máš za sebou starty v jiných disciplínách než je rally?
V loňské sezóně jsem měl možnost svézt se v Mostě na tříhodinovce s Fordem Fiesta, což není  zrovna auto, se kterým by se dalo vyhrávat, ale na druhou stranu to byla velice dobrá a zajímavá zkušenost. Každý kilometr na závodní dráze se počítá. To samé, jen v Brně, a s novou silnější Fiestou jsem jel letos na Jarní ceně Brna.
 
Oba závody byly za stáj Charouz junior racing systém, které vděčím za skvělé závodní víkendy. Při vytrvalostních závodech jsem se střídal s Petrem Charouzem a Tondou Blažkem. Jinak rally jsem zkusil párkrát v podobě erzetka cupu s Felicií a moc se mi to líbilo, proto jsem  moc rád, že je tu ta možnost jezdit rally na oficiálních, řádně zabezpečených tratích, jakými ty rallysprintové rozhodně jsou.“     
 
2. Poprvé ses rallyovým divákům představil na květnové Rally Lužické hory. Jaké dojmy sis ze své premiérové soutěže odnesl?
Z Lužických hor jsem si odnesl přímo kopec nových poznatků, jak o autě, tak o jízdě na rallyové trati jako takové. Byla to určitě cenná zkušenost, ale hlavně úplně první jízda na pořádném závodě s rozpisem. Rozhodně nám nešlo o žádný výsledek a druhé místo bylo obrovským překvapením, nicméně, zůstáváme na zemi a půjde nám hlavně o to, co nejvíce se seznámit s autem a s jízdou na rozpis.“ 
 
3. Proč padla volba právě na Volkswagen Polo? V čem vidíš jeho přednosti oproti ostatním vozům třídy N1?
Vůz je po panu Kulhanovi, je ve velice dobrém stavu a zdál se nám jako lepší volba oproti Felicii, se kterou bude na Tišnově startovat druhá týmová posádka Láďa Mandík – Michaela Mandíková. Je to Felicie, se kterou jsem jel právě jednu erzetku a oproti Polu má nevýhodu, že není pořádně zajetá, ale jinak je to podle mě naprosto konkurenceschopné auto.
 
Když jsem se bavil s Martinem Bujáčkem a Honzou Černým, tak Fabia, se kterou startuje Marťa, je sice o něco těžší nežli Polo, ale má o něco větší výkon, takže vcelku jsou na tom všechna auta stejně. Mně se o auto starají stejní mechanici jako o tátovu Evo devítku, tedy Tonda Kovařík a jeho synové Honza a Tonda, za což bych jim chtěl moc poděkovat, stejně jako za trpělivost, kterou se mnou oni i Bohouš mají.“
 
4. Ty řidičský průkaz ještě nevlastníš, takže si trať před závodem po neuzavřených komunikacích sám projet nemůžeš. Jak tedy u vaší posádky probíhají seznamovací jízdy s tratí?
Je to jednoduché. Táta řídí, Bohouš vedle něj píše a já se ze zadu snažím diktovat. Samozřejmě se obracím na tátu, když si nejsem jistý, nebo zkrátka nevím a zatím to takhle funguje. Na Pačejov už ale budu mít řidičský průkaz na skupinu B1 (od 17ti let na vůz vážící do 550 kg) a trénovat bych tedy mohl už za volantem sám.“  
 
5. První průjezdy rychlostních zkoušek jsou pro účastníky Poháru mládeže koncipovány jako čtvrtá seznamovací jízda a není vám tudíž na nich měřen čas. Jedná se ve Tvém případě skutečně jen o trénink, nebo se už snažíš jet v podobném tempu, jakoby se časy měřily?
Je to opravdu skvělý nápad to takhle udělat. Můžeme si sami najít některá zrádná místa a vyzkoušet si vše nanečisto. V mém případě je to jednoduše průjezd, ve kterém hledám co, jak a kde jet, ale rozhodně to neletím naplno. Bylo by zbytečné skončit v podstatě na tréninku.“
 
6. Tvůj táta již dvakrát v Tišnově startoval. Podělil se s Tebou o své zkušenosti se zdejší tratí? Popřípadě, naznačil Ti, jaké na Tebe při Eurostroj rally čekají nástrahy?
Zatím jsme to nějak extra neřešili. Vím, že je tam celé spektrum, jak rychlých, tak i velice technických a těžkých tratí. O všem se poradíme až při tréninku.“
 
7. Jak hodnotíš konkurenci v Poháru mládeže a na jaké umístění si před startem Tišnova věříš?
Já bych tomu snad ani konkurence neříkal. Panuje vyloženě přátelská atmosféra. Je nás pět zhruba stejně starých kluků se stejnými zálibami a rozhodně jsem si nevšiml žádné rivality mezi námi. Všichni jsou to super kluci, je s nima sranda a ta parta, která se tu podařila udělat, je vážně dobrá, a tak to podle mě na závodech má být. V našem poháru je to celkem jasné.
 
Honza (Honza Černý – pozn. aut.) je jednoznačně favorit pro celou sezónu a pochybuji, že bychom ho ještě letos někdo porazili. Naše umístění na Lužičkách (druhé místo – pozn. aut.) bylo příjemné překvapení pro všechny v našem týmu a snad jsem tím prolomil smůlu, která mě doposud provázela. Když se umístím podobně, budu výsostně spokojen, ale nejdůležitější bude dojet všechny RZ  a neudělat žádnou zbytečnou chybu. To je základ.“
 
Martine, děkuji Ti za rozhovor a přeji hodně štěstí nejen na trati Tišnova, ale i v dalším průběhu soutěžní sezóny!
 
 
 
 Jiří Dokulil, ftr-media
 

Fotogalerie

Krumlov 2007 objektivem Jaroslava Šašinky

foto Jaroslav Šašinka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu