Vyhledávání

Slávu Ducháčka s Petrem Řihákem i Radka Majera s Davidem Svatošem v Jeseníkách vyřadila vyšší moc

Rally Jeseníky tvrdě prověřila obě posádky Seznam.cz Rally Teamu
 
Na AZ Pneu Rally Jeseníky nebude Seznam.cz Rally Team vzpomínat v dobrém. Ani jedné posádce nebylo přáno spatřit cíl. Slávu Ducháčka s Petrem Řihákem i Radka Majera s Davidem Svatošem vyřadila vyšší moc. V prvním případě to byly zdravotní důvody a v druhém nečekaný defekt a ještě méně očekávaná reakce auta na něj.
 
Na Jesenicko vyrážel Seznam.cz Rally Team s podporou partnerů NejlevnejsiPneu.cz, Otomoto.cz a Tuning-Centrum.cz. Oba týmové vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, měly již téměř tradičně mírně pozměněnou jezdeckou sestavu.
 
K Radku Majerovi se sice vrátil David Svatoš, ale Sláva Ducháček si musel zvyknout na diktát s nezaměnitelným brněnským přízvukem. Rally Jeseníky totiž Sláva původně v plánu neměl a tak vyslal svého stálého spolujezdce na studijní cestu za Pyreneje na Katalánskou rallye. Za Petra Dufka proto zaskočil Petr Řihák. Bohužel, vzájemně příjemné spolupráce si oba vůbec neužili. Petrovi se přihlásily následky nepříjemné havárie z konce loňského roku, které nedovolily další pokračování. Desátý nejrychlejší čas na RZ1 byl současně i jediným změřeným výsledkem posádky Ducháček – Řihák.
 

K výbornému umístění měli dlouho našlápnuto Radek Majer s Davidem Svatošem. Po opatrnější úvodní vložce se pevně usadili v první patnáctce. „Rally Jeseníky byla, stejně jako v jiných letech, velmi hezky a profesionálně zorganizovaná. Pořadatelé, známí pořádáním slavného závodu DO KOPCE, tentokráte nachystali rally Z KOPCE. Osobně moc rád z kopce nejezdím, ale nakonec se mi to zalíbilo a nebylo to až tak hrozné, jak jsme si při tréninku říkali.

Na tuto soutěž jsme připravili i nějaké vylepšení rozpisu. David změny přijal za své a hned to bylo znát i na dosahovaných časech. Chci mu tímto poděkovat, že změny rychle akceptoval a že byl jeho přístup k práci mitfáry na profesionální úrovni. První sekci jsme jeli opatrně a čichali do zatáček, kolik je tam vytahaných kamenů a hlíny. Ve druhé sekci jsme již v klidu udržovali získanou pozici,“ uvedl později Radek, potěšený dosahovanými časy. První letošní body v absolutním pořadí byly doslova na dosah.

 

Do poslední sekce vyráželi Radek s Davidem jako třináctí. Před osmou, předposlední vložkou již byli dokonce dvanáctí. "Třetí sekci jsme bohužel již nedokončili. Asi sedm set metrů před cílem RZ8 se v zatáčce (LEVÁ 2) auto náhle otočilo o devadesát stupňů a pravou zadní částí jsme trefili vzrostlý strom. Ten nás ještě roztočil dvakrát kolem svislé osy. To vše na úzké silnici, kde jsme zůstali stát napříč. Rychlostní zkouška byla zastavena a pro Davida přijela sanitka. Po vyšetření byl na místo přivolán i vrtulník a ten Davida transportoval do Fakultní nemocnice v Olomouci k detailnímu vyšetření.

Odpoledne jsem si již pro něj mohl do nemocnice přijet a odvézt ho domů do Prahy. Žádná vážná zranění se naštěstí nepotvrdila. Z celé havárie vyvázl jen s malými podlitinami a bolestí v oblasti krční páteře. A co bylo příčinou naší havárie? Asi tři sta metrů předtím, v levé (LEVÁ 78) zatáčce, bylo vytaháno hodně velkých ostrých kamenů. Tam jsme asi dostali pomalý defekt pravé přední pneumatiky, která o kus dál ušla úplně a auto se stalo neovladatelné.

Očití svědkové dokonce tvrdí, že pneumatika explodovala a auto se hned stočilo do smyku. Rád bych upřímně poděkoval všem, kteří se podíleli na odstranění následků havárie a hlavně těm, kteří mi pomohli udržet Davida v klidovém stavu do příjezdu sanitky," vzpomněl Radek na chvíle, které nikdo nezažívá rád a o to víc potěší, pokud se v podobné situaci najdou další lidé ochotní podat pomocnou ruku.

 

Jednoduchou, ale nepříliš příjemnou situaci měl Radek Majer v pozici manažera. Vyjádřeno číselně, skončila Rally Jeseníky 0:2 v neprospěch týmu, byť v obou případech se na nedokončení soutěže podílela vyšší moc: "Hezká soutěž skončila pro náš tým bohužel fiaskem. První auto pilotované Slávou Ducháčkem a Petrem Řihákem dojelo jen do druhé erzety. Posádka musela odstoupit pro zdravotní potíže spolujezdce. To nikdo nedokáže ovlivnit a zdraví má přednost. Druhá posádka, Radek Majer - David Svatoš, se během soutěže usadila na bodovaných příčkách.

Bohužel ani oni cíl neviděli. Havarované auto je již nyní v péči mechaniků a klempíře. Již dnes ale víme, že se bohužel nepodaří škody včas opravit. Plánovaný start Viktora Szabo na Rally Bohemia v barvách Seznam.cz Rally Team jsme proto museli odvolat."

 
 
 PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu