Slávu Ducháčka s Petrem Řihákem i Radka Majera s Davidem Svatošem v Jeseníkách vyřadila vyšší moc
K výbornému umístění měli dlouho našlápnuto Radek Majer s Davidem Svatošem. Po opatrnější úvodní vložce se pevně usadili v první patnáctce. „Rally Jeseníky byla, stejně jako v jiných letech, velmi hezky a profesionálně zorganizovaná. Pořadatelé, známí pořádáním slavného závodu DO KOPCE, tentokráte nachystali rally Z KOPCE. Osobně moc rád z kopce nejezdím, ale nakonec se mi to zalíbilo a nebylo to až tak hrozné, jak jsme si při tréninku říkali.
Na tuto soutěž jsme připravili i nějaké vylepšení rozpisu. David změny přijal za své a hned to bylo znát i na dosahovaných časech. Chci mu tímto poděkovat, že změny rychle akceptoval a že byl jeho přístup k práci mitfáry na profesionální úrovni. První sekci jsme jeli opatrně a čichali do zatáček, kolik je tam vytahaných kamenů a hlíny. Ve druhé sekci jsme již v klidu udržovali získanou pozici,“ uvedl později Radek, potěšený dosahovanými časy. První letošní body v absolutním pořadí byly doslova na dosah.
Do poslední sekce vyráželi Radek s Davidem jako třináctí. Před osmou, předposlední vložkou již byli dokonce dvanáctí. "Třetí sekci jsme bohužel již nedokončili. Asi sedm set metrů před cílem RZ8 se v zatáčce (LEVÁ 2) auto náhle otočilo o devadesát stupňů a pravou zadní částí jsme trefili vzrostlý strom. Ten nás ještě roztočil dvakrát kolem svislé osy. To vše na úzké silnici, kde jsme zůstali stát napříč. Rychlostní zkouška byla zastavena a pro Davida přijela sanitka. Po vyšetření byl na místo přivolán i vrtulník a ten Davida transportoval do Fakultní nemocnice v Olomouci k detailnímu vyšetření.
Odpoledne jsem si již pro něj mohl do nemocnice přijet a odvézt ho domů do Prahy. Žádná vážná zranění se naštěstí nepotvrdila. Z celé havárie vyvázl jen s malými podlitinami a bolestí v oblasti krční páteře. A co bylo příčinou naší havárie? Asi tři sta metrů předtím, v levé (LEVÁ 78) zatáčce, bylo vytaháno hodně velkých ostrých kamenů. Tam jsme asi dostali pomalý defekt pravé přední pneumatiky, která o kus dál ušla úplně a auto se stalo neovladatelné.
Očití svědkové dokonce tvrdí, že pneumatika explodovala a auto se hned stočilo do smyku. Rád bych upřímně poděkoval všem, kteří se podíleli na odstranění následků havárie a hlavně těm, kteří mi pomohli udržet Davida v klidovém stavu do příjezdu sanitky," vzpomněl Radek na chvíle, které nikdo nezažívá rád a o to víc potěší, pokud se v podobné situaci najdou další lidé ochotní podat pomocnou ruku.
Jednoduchou, ale nepříliš příjemnou situaci měl Radek Majer v pozici manažera. Vyjádřeno číselně, skončila Rally Jeseníky 0:2 v neprospěch týmu, byť v obou případech se na nedokončení soutěže podílela vyšší moc: "Hezká soutěž skončila pro náš tým bohužel fiaskem. První auto pilotované Slávou Ducháčkem a Petrem Řihákem dojelo jen do druhé erzety. Posádka musela odstoupit pro zdravotní potíže spolujezdce. To nikdo nedokáže ovlivnit a zdraví má přednost. Druhá posádka, Radek Majer - David Svatoš, se během soutěže usadila na bodovaných příčkách.
Bohužel ani oni cíl neviděli. Havarované auto je již nyní v péči mechaniků a klempíře. Již dnes ale víme, že se bohužel nepodaří škody včas opravit. Plánovaný start Viktora Szabo na Rally Bohemia v barvách Seznam.cz Rally Team jsme proto museli odvolat."