Soutěžní Fabia Super 2000 rok po světové premiéře v Ženevě 2008
Motto:
Motoristický sport má v historii značky Škoda své pevné místo už více než sto let. Zajistit jeho úspěšné pokračování je proto velkou výzvou…
Pokračování této tradice pod značkou okřídleného šípu představuje projekt Škoda Fabia Super 2000. Poprvé se designová studie představila veřejnosti na jaře roku 2007 právě na ženevském autosalonu. Oddělení motorsportu poté začalo pod vedením Michala Hrabánka intenzivně pracovat na vývoji tohoto sportovního speciálu.
Testy prvního funkčního prototypu, odpovídajícího předpisům mezinárodní automobilové federace FIA pro kategorii S2000, začaly v únoru 2008.
Za volantem se v roli testovacích jezdců vystřídali například Jan Kopecký, Raimund Baumschlager, Juho Hänninen či ikona rallye sportu Carlos Sainz.
Fabia Super 2000 se v roce 2008 představila v roli „předjezdce“ nejen na Barum Rally ve Zlíně, ale také na Rally San Remo. Dosažené výsledky a simulace reálného závodu se ukázaly jako nezbytné a byly dalším krokem k úspěšné homologaci. Během ročního testování byly vyvinuty a otestovány tři prototypy a najeto celkem 12 000 kilometrů.
Skvělý start do nové éry…
V prosinci 2008 završila Škoda Auto úspěšně proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení, opravňující Fabii Super 2000 ke startu na soutěžích pořádaných FIA. Bylo rozhodnuto, že prvním oficiálním závodem, kterého se Fabia Super 2000 zúčastní, bude slavná Rally Monte Carlo.
Na světoznámé soutěži, která se jela v lednu 2009 jako součást seriálu IRC, si dvě Fabie Super 2000 řízené Janem Kopeckým a finským jezdcem Juho Hänninenem vedly znamenitě. Hänninen po první etapě dokonce vévodil celkovému pořadí a ani druhý den nebyly Fabie k udržení. Ze šesti rychlostních zkoušek vyhrály Fabie hned čtyři, ovšem Hänninen nakonec soutěž kvůli havárii nedokončil. S celkovým čtvrtým místem Jana Kopeckého na Rally Monte Carlo může být tovární tým Škoda Motorsport spokojen.
Že se vývoj Fabie Super 2000 ubírá správnou cestou, potvrzují i výsledky privátních týmů. Poslední velký úspěch zaznamenala Fabia Super 2000 řízená Patrikem Sandellem, který s týmem BRR zvítězil v Rally Norway 2009.
ša