Vystoupení Martina Prokopa s WRC na Rally Wales GB zastavilo zavěšení kola
Poškozené zavěšení kola srazilo Prokopa s Tománkem ze slibné pozice Stačila chvilková ztráta koncentrace. Zlomek vteřiny, kdy se myšlenky jezdce nevěnovaly jen a pouze co-pilotovu diktátu a ovládání rallyového speciálu WRC. A stroj, který se ještě před chvílí hnal v plném tempu uklouzaným velšským lesem, stál bezmocně mimo trať s poškozeným zavěšením levého zadního kola, bez šance dokončit páteční etapu Rally Wales GB. Páteční etapa pro Martina Prokopa s Janem Tománkem a jejich Ford Fiesta WRC RS skončila.
„Na okamžik jsem zapřemýšlel nad tím, že auto jede o trošku míň, že možná malinko ztrácí výkon. Možná proto jsem byl v pravé zatáčce širší. Jinde by to možná šlo vybojovat, tady byl ale za příkopem jakýsi potok a malá skála. A skála, ta neuhne….,“ líčí Martin Prokop důvody svého odstoupení na 6.RZ svého premiérového startu s vozem kategorie WRC.
„Je to opravdu velká škoda,“ dodal Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu. „Podle dat z vozu došlo k nárazu v pouze čtyřicetikilometrové rychlosti. Něco takového většinou nemá nijak fatální následky, tentokrát byla ale veškerá energie koncentrovaná zřejmě do jednoho bodu a vzalo za své nejen kompletní zavěšení, brzdy, ale dokonce byl poškozen i zadní diferenciál… Pokud jsme chtěli pojmout Wales Rally jako náročný test, tak pro mechaniky, kteří auto v servisu dali dohromady, to platilo stoprocentně,“ oceňuje výkon týmu.
Odstoupení bylo o to mrzutější, že česká dvojice zdaleka nepůsobila jako frekventant “ wrc autoškoly“. Před osudnou rychlostní zkouškou jí patřila jedenáctá absolutní pozice a první desítka byla na dosah. „Dosažené časy mě spíše příjemně překvapovaly, protože těch rezerv, míst, kde to mohlo být lepší, je tak moc! Musím naprosto odlišně reagovat na diktovaný rozpis, na všechno je daleko méně času a já pak řeším spoustu drobných problémů, které jsem si sám přivodil. Upřímně – čekal jsem, že to bude daleko větší „brnkačka“. Ale ten progres, jak v pocitu tak v časech byl s každým kilometrem. Zítra a v neděli se budu snažit s autem více a více sžít,“ komentuje český jezdec první ostré zkušenosti s Fordem Fiesta WRC RS.
Zítra se posádka znovu zařadí do startovního pole v rámci superrally. Vzhledem k penalizaci za dnešní odstoupení je sice bez šance na celkový úspěch, nicméně každý kilometr v konkurenci světové špičky na klouzajících blátivých cestách velšskými lesy má cenu zlata. Je to náročný křest českého týmu ve WRC. Křest blátem…
PR