Z okleštěné Bohemie Sláva Ducháček s Petrem Dufkem přes problém prasklou poloosou přivezli body.
„Zrušených erzet je velká škoda. Sníh by nám vyhovoval. Pneu jsme měli připravené a podvozek bychom neměnili, jen by se změnilo jeho nastavení. Jeli bychom na širokých zimních pneumatikách. Zpočátku jsme byli nervózní z toho, že jsme vše nestihli projet a napsat. Případný dodatečný trénink by byl ve stresu a mohly by z toho plynout i chyby v rozpisu. Nakonec ale chápeme, že pořadatelé nemohli zvolit jinou variantu.
Závodit v lesích, kde hrozil pád stromů osypaných sněhem, by bylo nebezpečné pro nás, pro pořadatele na trati i pro diváky,“ řekl s pochopením pro nastalou situaci Sláva.
„Pátek večer začal mizerně. Na startu praskla pravá přední poloosa a jeli jsme jen na zadní náhon. Dlouho se mi nedařilo zalokovat diferenciály, takže kola pořád prokluzovala. Honzu Sýkoru jsme snad moc nezdrželi, ale nás to nějaký čas stálo. V servisu, kde byla poloosa vyměněna během deseti minut, jsme potom řešili, jestli má cenu pokračovat. Byli jsme úplně na konci výsledkové listiny, se ztrátou minuty a půl. Před námi byly jen tři průjezdy Vincem. To nebylo moc času na nějaké dotahování.
Nakonec jsme se rozhodli jet dál. Tour de Vinec mě sice moc nelákal, ale chtěl jsem se s tím poprat. Bohužel jsme si v pátek nestihli vyzkoušet nastavení a tak byla první sobotní zkouška docela očistec. Auto bylo příliš tvrdé s velkými odklony a nechtělo zatáčet. Jízda byla opravdu nebezpečná,“ popsal Sláva úvod Rally Bohemia.
Přestože nebyl s prvním průjezdem vinecké erzety spokojený, zajel patnáctý nejrychlejší čas a poskočil o dvacet míst dopředu. V servisu pak mechanici výrazně změkčili nastavení tlumičů a upravili geometrii. Ovladatelnost auta se pak výrazně zlepšila. Přesto se Sláva s Petrem nevyhnuli jedné krizovce v rychlosti kolem 180km/h.
„Vloni mě všichni mazáci, kteří Vinec znali a jeli tu již mnohokrát, varovali. Říkali, že je zrádný a asfalt klouže jako na ledě. Tenkrát ale bylo sucho, proto jsem žádný problém neviděl. Letos jsem zjistil, že měli pravdu. V jedné dvojkové zatáčce, kde se jede hodně naplno, se najednou auto svezlo po dveřích. Naštěstí to dopadlo dobře. Změna nastavení auta hodně pomohla a já už cítil větší jistotu,“ vydechl si Sláva při vzpomínce na dramatickou chvíli.
K závěrečnému kroužení v Sosnové již nastupovali Sláva s Petrem jako dvacátí, ale věděli o tom, že někteří jezdci před nimi mají technické problémy a tak jeli oba dva okruhy naplno. Výsledkem byl devátý čas a poskočení o čtyři místa. Celkově to znamenalo zisk dvou bodů za čtrnáctou pozici. V průběhu soutěže se tedy dokázali zlepšit o třicet míst.
Radek Majer, tentokrát pouze v roli týmového manažera, pozoroval soutěž ze servisní zony. „Letošní Rally Bohemia nám všem ukázala, že počasí dovede být silnější než člověk. Náš tým bohužel musel na start letošní Bohemky nominovat jen jedno auto. Druhé, se kterým měl startovat Viktor Szabó, ještě není opravené po ráně z Jeseníků. Posádka Ducháček - Dufek již při seznamovačkách hlásila sníh. Hodně sněhu. Opravdu hodně moc sněhu. Proto jsme do doprovodu naložili i zimní pneumatiky. Sláva na sněhu jezdí rád a doufali jsme, že soutěž proběhne v celém rozsahu, avšak na netypickém povrchu.
Rozhodnutí pořadatelů o zkrácení soutěže se dalo očekávat. Nakonec z toho byl jen sprint, ale i tak to bylo dost zajímavé. V první páteční erzetě bohužel Slávovi praskla hned na startu přední poloosa a dobrý výsledek se rozpustil hned v úvodu soutěže. Nicméně Sláva je bojovník a dotáhl se na bodovanou pozici. Další naší soutěží je sprint ve Vsetíně, kde bude startovat opět jen jedno vozidlo se Slávou Ducháčkem.“