Krátký test luxusního vozu Peugeot 5008: Obrovský benzínožrout!
Na Německou rallye 2010 jsme vyrazili poměrně velkým rodinným a luxusním automobilem, komfortně i dobře vybaveným Peugeotem 5008. Bilý elegantni krasavec jezdil spolehlivě, ale jeho naprosto zásadní nevýhodou byla spotřeba.
I když kdo má pár set tisíc na podobné auto, už asi má taky na provozní náklady a je ochoten si za spotřebu připlatit. Na druhou stranu takových vozů se stále ještě prodává poměrně dost, kde při každém sešlápnutí vzniíká v nádrži obrovský vír.V našem případě znamenalo menší sešlápnutí okamžitou spotřebu kolem 18 litrů , o něco větší pak klidně 25 litrů... Naši předchůdci měli průměrnou spotřebu s vozem 10,5 litru. Nám se podařilo při jízdě ve čtyřech a s plným kufrem snížit spotřebu těsně pod osm, ale o nmoc méně by to snad už nešlo. Rozhodně vhodnější by jistě byla dieselová varianta.
Vůz je vlastně takové přerostlé kombi, ale ještě to není MPV. Auto má na délku 4529 mm a na výšku 1622 mm bez lyžin, takže je podobně vysoké jako třeba Roomster, ale delší o nějakých třicet centimetrů. Jeho karoserie pak je dynamická a hlavně má "šmrnc". Poměrně slušný je samozřejmě vzhledem k jeho velikopsti kufr. Nepřehlédnutelné a obrovské pak je střešní okno. Pokud jde o pořední okno, za zmínku stojí i zajímavost, že rychlost vozu je promítána přímo na přední sklo. Což je jistě poměrně praktické.
Pokud jde o místo pro cestující, po této stránce je P 5008 zcela v pohodě. Velmi slušné a pohodlné jsou přední sedačky, ale i na zadní řadu sedadel se v pohodě vejdete, konkrétně tedy i tři osoby. Navíc jsou v kufru ukryty další dvě sedátka a to výsuvná z podlahy. Ty ale samozřejmě nejsou pro nějaké přerostlé borce a už vůbec ne na delší cestování. Už proto, že by se do kufru už nevešly žádné baťůžky a zavazadla....., pokud by tam někdo seděl.
Za zmínku jistě stojí i variabilita zavazadelníku, když sedadla se dají sklopit do rovné podlahy a dají se zde pak převážet i poměrně velmi dlouhé náklady.
Mezi motory v nabídce pro tento model se objevují oblíbené turbodiesely s objemy 2,0 a 1,6 l., případně také benzínové čtyřválce 1,6 l. My jsmě měli právě benzínový motor, který jsme považovali za nejslabší článek vozu. Tedy pokud šlo o spotřebu, která je ale jinak jistě pro výběr rodinného vozu velmi důležitá. A díky tomu, že jsme jezdili především po dálnicích v Německu, mohli jsme okusit i jízdu svižnějším tempem, než padesátkou, či stiotřicítkou.
A celkem v pohodě jsme tedy pár chvíl svištěli stodevadesátkou, nicméně ten vír v nádrži ...... A nejhorší bylo, že ani s lehkou nohou spotřeba nijak neklesala.Je jistě zajímavé, že nové vozy jsou nabity elektronikou, ale s tou spotřebou si elektronika nějak stále nedokáže poradit.. Což samozřejmě neplatí jen o modelu 5008 a značce Peugeot.
Auto jinak není ani příliš velké, ani malé, má velmi slušné jízdní vlastnosti. Nevýhodou ale je kromě spotřeba i celkem dost vysoká cena v řádech kolem 600 tisíc korun českých.
Mnohem více o vozu se dozvíte přímo zde
Pavel Jelínek a spol
fotky z Německé rallye 2010 najdete zde