Vyhledávání

Rodinné kombi střední třídy Honda Accordu po drobném faceliftu s motorem 2,2 D

Rodinné kombi střední třídy Honda Accordu po drobném faceliftu s motorem 2,2 D

Test rodinného kombi Accord v prostřední bohatě vybavené verzi Lifestyle, se slabším ze 2 nabízených verzí dieselového motoru - 2,2 i -DTEC s 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Faceliftovaná verze byla představena v Ženevě 2011, po 3 letech od premiéry 2008 na stejném místě.

MOTOR Je dostatečně silný na běžné ježdění. Po úpravách má stále 110 kW a 350 Nm ot. točivého momentu, které jsou nyní k dispozici ve větším rozsahu (o 250 otáček výš) od 2.000 nyní až do 2.750 otáček. Motor není nutné vytáčet, optimální je se pohybovat v pásmu kolem 2.000 otáček, to odpovídá na šestku rychlosti lehce přes 100 km/h.  Spotřeba se pohybuje od 4,5 litru při klidné úsporné jízdě až ke zhruba 8 litrům ve městě. Je tedy výrazně úspornější než dříve testovaná verze s automatem (cca o 1,5 - 2 litry více). Jízda po městě znamená spotřebu kolem 7,5 - 8,5 litrů. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 5,5 - 6-ti litrů. Na dálnici na povoleném rychlostním limitu cca 6 - 6,5 litru. Při snahu o úspornou jízdu se dostanete i pod 5 litrů (4,5 - 5). Celková spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 5,8 l/100km což je pouze o 0,2 litru víc než udává výrobce (5,6).

Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nebylo téměř možné poznat, že je pod kapotou dieselový motor. Do 180 ve voze nebyl hluk od motoru a při vyšších rychlostech převládal spíš aerodynamický hluk. Na nižší rychlostní stupně motor mezi 2.000 - 4.000 otáčkami vůz velmi ochotně a rychle zrychluje. Udávanou maximálku 212 km/h jsem nezkoušel i když jsem se k ní poměrně přiblížil, zrychlení z 0-100 km/h za 9,1 s jsem zvládl v podobném čase cca 9,0 s na tachometrových 100. Mohutnou přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této třídy a hlavně ceny očekával, ale klasická podpěra - tyčka jako například u Škody Favorit. 

PODVOZEK Je trochu tvrdší, netlumí zcela dokonale jako třeba francouzské a německé vozy, ale v zatáčkách skvěle drží a nabízí jistotu. S kvalitními zimními pneu Michelin Primacy Alpin o rozměru 225-50 R17 na originálních Alu kolech se vůz minimálně naklání a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Výborný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou je určitě jedním z pozitiv Accordu.

ŘÍZENÍ Je trochu tužší, řekl bych, že klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu..

ŘAZENÍ Manuální 6-ti stupňové převodovky je velmi přesné a má optimální dráhy. 6-tka je dlouhá, díky ní motor na dálnici netočí zbytečně vysoké otáčky. Motor točí na 6-tku při 90 kolem 1.650, při 100 cca 1.850, při 120 kolem 2.250 při dálničním limitu 130 je to 2.450 otáček, ještě při 150-ti motor točí pouze 2.800 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr uprostřed něj se na displeji zobrazují údaje palubního počítače. Vlevo je ještě malý ukazatel teploty chladící kapaliny a naopak vpravo palivoměr. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi paměťmi, mi vadí to, že se po každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy. Chybí mi funkce denního svícení. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Velmi mě překvapilo, že po ostříknutí předního okna ostřikovači je stěrače nesetřou a musím je zapnout sám. Výborně hrající radio s CD/MP3 s CD changerem na 6 CD a ovládáním na volantu s 9-ti repro + subwoofer v kufru a připojením přes USB. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, její údaje se zobrazují na displeji společně s radiem.

Přední sedačky jsou pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, obě jsou vyhřívané ve 2 stupních. Vzadu je průměrný prostor pro 2 osoby, jak v oblasti kolen tak hlavy. Vadilo mi, že chybí místo na uložení mobilního telefonu. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm (sedák 48 + 24 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa 94 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3.

Zavazadlový prostor je mělký a má podprůměrný objem 406 litrů navíc se mezi podběhy zužuje ze 110 pouze na 78 cm, přístup do kufru je, ale velmi dobrý - nákladová  hrana je ve výšce pouze 57 cm navíc netvoří žádnou hranu v kufru. Další rozměry - výška pod roletkou jen 44 cm, délka v rovině podlahy 109 cm. Po sklopení zadních sedaček vznikne malý schůdek, plocha je téměř rovná a prodlouží až na 190 cm (výrobce neudává objem kufru po sklopení sedaček). Zadní víko má elektrické zavírání, otvírá se manuálně. Pod otevřenými 5- tými dveřmi se mohou bezpečně pohybovat osoby do výšky 190 cm. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází dojezdové ocelové rezervní kolo 135-80 D16 se základním nářadím. Po stranách zavazadlového prostoru je několik odkládacích schránek vpravo také zabudovaný subwoofer.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6 airbagy včetně hlavových. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP u Hondy nazývané VSA mají k dispozici všechny Accordy. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Vůz má superzamykání, po zmáčknutí dálkového ovladače otevřeli pouze dveře řidiče a všechny dveře se otevřeli až druhým stiskem. Od modelu Lifestyle má Accord bixenonové světlomety, navíc s funkcí automatického přepínání z dálkových na tlumené (protijedoucí, před jedoucí auto, město s osvětlením za těchto situací se dálkové světla přepnuly na tlumené). Systém nazývaný HSS funguje velmi dobře a je to velmi příjemné, než pořád přepínat dálková a tlumená světla.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí elegantně, zejména přední část, zadní části vévodí dělené světlomety téměř přes celou šířku vozu mimo RZ. Po faceliftu je upraven tvar předního nárazníku - otvory pro sání, chromovaná maska má mohutnější orámování a má místo 3 lamel pouze 2, dále se změnil vnitřní design předních světlometů. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, střešní nosiče jsou chromované a také kompletní přední maska. Vůz má předními i zadní parkovací čidla, které nijak výrazně nenarušují design vozu.

CENA Vůz v prostřední výbavě Lifestyle je nabízen za katalogovou cenu 799.000 Kč (1/2012). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 6 x airbag, aktivní opěrky vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, alarm, el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s CD changerem na 6 CD ovl. na volantu, 9 repro +subwoofer, 2 zónová automatická klima, vyhřívané přední sedačky, dešťový senzor stěračů, přední a zadní parkovací asistent, xenonové světlomety, podélný střešní nosič stříbrný, elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru, 17“ Alu kola s pneu 225-50 R17, metalíza. Ve voze nebyla žádná příplatková výbava (nabízí se pouze adaptivní tempomat za 100.000 a navigace s parkovací kamerou za 40.000 Kč). Celková cena je tedy 799.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - dobré jízdní vlastnosti

                  - dobře fungující přepínání automatických bixenonových světel

                  - výkonný a pružný a úsporný motor I-DTEC     

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování

                  - přesná 6-ti stupňová převodovka s dlouhými převody

                  - pohodlné přední sedačky

                  - bohatá základní výbava

                  - kvalitně hrající radio s USB, subwoofer, CD changerem

                  - jednoduché a intuitivní ovládání radia a tempomatu na volantu

                  - tichý motor

                  - nízká nákladová hrana zavazadlového prostoru

MÍNUSY:  - vyšší cena

                  - při každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy na palubním počítači

                  - žádná možnost individualizace výbavy

                  - malý zavazadlový prostor a jeho zúžení mezi podběhy    

                  - chybí odkládací prostor pro telefon a 1,5 litrovou láhev

                  - podpěra držící přední kapotu, chybí plynové vzpěry  

                  - chybí funkce denního svícení

                  - při ostříknutí předního okna se nesepnou stěrače

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                      

Výkon 110 kW (150 k) /4.000 ot./min., točivý moment 350 Nm 2.000 -2.750 ot./min.

6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.750 - 1.840 - 1.470
mm, rozvor 2.705 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.598 kg, užitečná 502 kg, celková  2.100 kg                                 

Nádrž  na 65 l paliva. Zavazadlový prostor 406 l.                                                                                                                          

Pneu 225 - 50 R17 Michelin Primacy Alpin - zimní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,1-9,6 s, max. rychlost 212 km/h
Spotřeba paliva 4,7 mimo - 7,0 město - 5,6 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 1002 km 5,8 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,0 s.

RESUME : Rodinné kombi s výborným podvozkem a úsporným motorem. Ideální volba manuální převodovky ze slabším z nabízených dieselových motorů, největším mínusem je tedy asi jen vyšší cena a nepříliš velký kufr na kombi.

 

 

 

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu