Vyhledávání

Test Citroenu C3 Aircross 1,2 Pure Tech v automatu

Test Citroenu C3 Aircross 1,2 Pure Tech v automatu

MOTOR K dispozici jsem měl vůz v silnější verzi tříválcového zážehového turbomotoru 1,2 PureTech. Motor má 96 kW, které dosahuje v 5.500 otáčkách a velký točivý moment 230 Nm už v 1.750 otáčkách. Původně měla silnější verze 81 kW, nyní je už tou slabší. Motor nabízí dobrou dynamiku a pružnost, zejména ve středních otáčkách, ideální pásmo 2.000-3.000 kde výrazněji zrychluje. Vůz plní nejpřísnější emisní normu Euro 6.4, má samozřejmě systém stop-start, se vypíná složitě přes menu dotykového displeje.

Na dálnici při dodržování rychlostního limitu je spotřeba kolem 6,5-7 litrů. Při jízdě po městě zhruba kolem 7-9 litrů. Běžně budete jezdit kolem 6-ti litrů benzínu, při svižné jízdě kolem 7. Spotřeba se během celého testu - 546 km ustálila na hodnotě 6,9 l/100km (dle palubního počítače) na deklarované údaji výrobce jsem se přiblížil na půllitr (6,4 kombinovaný cyklus WLTP). Udávanou maximálku 195 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 9,2 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 9,8 s. Při akceleraci nad 3.000 otáček je slyšet typický vrčivý zvuk tříválce, při konstantní rychlosti je ve voze poměrně ticho.

PODVOZEK je naladěn velmi komfortně v zatáčkách se poměrně dost naklání, ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Testovaný vůz jezdil na letních pneu 205-60 R16 Bridgestone Turanza 005 na elegantních osmiprskových černostříbrných originálních alu kolech. Velikost kol 16“ je pro tento vůz optimální a díky tomu nabízí víc pohodlí. Brzdy mají dobrou účinnost, kotouče jsou i vzadu.

ŘÍZENÍ Je velmi lehké, s elektrickým posilovačem. Kůží obšitý tříramenný multifunkční volant je v dolní části lehce zploštělý, seřiditelný podélně i výškově.

ŘAZENÍ C3 Aircross má klasický šestistupňový automat, ale v automatickém režimu občas neřadí zcela plynule. Je možné řadit sekvenčně, klasickou řadící pákou (logicky správně, podřazuje se dopředu). Na displeji nad rychloměrem se Vám nezobrazuje zařazený rychlostní stupeň. Otáčkoměr je cejchován po pěti stech otáček, tak se z něj poměrně těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na osmičku při 90-ti 1.800 ve 110 2.200, při dálničním limitu 130 je to cca 2.650 otáček, ve 150 km/h motor točí 3.050 otáček.

INTERIÉR Palubní deska má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled, v zásadě zůstal stejný jako před faceliftem. Vlevo je rychloměr, napravo otáčkoměr, přístroje mají bílé podsvícení. Otáčkoměr je bohužel cejchovaný po 500 otáčkách, takže není moc přehledný (těžko z něj během jízdy vyčíst přesné otáčky). Monochromatický displej palubního počítače je uprostřed, zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, průměrná spotřeba, chybí doba jízdy, má pouze jedinou paměť. Nad prostředním displejem je vlevo analogový palivoměr a napravo teploměr chladící kapaliny. Uprostřed palubní desky je příplatkový větší 9“ dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém a zobrazuje obraz zadní parkovací kamery. C3 má LED denní světla. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Čelní sklo má vyhřívání, ale drátky jsou vidět.

Originál radio s MP3 přehráváním (ještě přes klasické USB) s šesti reproduktory a slušným zvukem volantem má ovládání na volantu nebo přes příplatkový 9“ dotykový displej. Tříramenný multifunkční volant s koženým obšitím je seřiditelný ve dvou osách. Navigace, která má nainstalovanou češtinu a nyní umí i v zahraničí názvy ulic. Automatická klimatizace má ovládání přes multifunkční dotykový displej, což není zrovna praktické, například pokud jedete podle navigace. V interiéru převládá šedá barva, na palubní desce, volantu, na potahu sedadel. Z vozu dobrý výhled všemi směry, jen mohutná patka A sloupku a C sloupek omezuje ve výhledu.

Přední sedačky s látkovým potahem ve dvou odstínech šedé s červeným pruhem, jsou pohodlné i na delší cesty, výškově nastavitelná je pouze sedačka řidiče, která má nastavitelnou loketní opěrku. Chybí jim výraznější boční vedení. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 72 cm, (kratší sedák 45 + 27 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, vzadu jsem měl nad hlavou dostatek místa pod stropem, 96 cm. Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i velká 1,5 litrová láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 410 litrů, což je velmi slušná hodnota vzhledem k délce vozu 416 cm. Testovaný vůz měl dojezdovou sadu, dojezdové rezervní kolo se dodává za docela vysoký příplatek 6.000 Kč. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem kufru zvětší na 1289 litrů, ale nevznikne rovná plocha (jedině v případě dvojité podlahy), je tam schod cca 10 cm. Naměřil jsem tyto rozměry- šířka 97-100 cm, výška pod odnímatelným krytem je 62 cm, délka v rovině podlahy 69 cm, po sklopení sedaček vznikne ložná plocha dlouhá 126 cm až k předním opěradlům je to 146 cm. Nákladová hrana je poměrně dost vysoko - 70 cm nad zemí a 15 cm nad podlahou kufru.  Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 186 cm nad zemí, což je velmi slušná hodnota. V plastu na vnitřní straně je na pravé straně madlo určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven šesti airbagy. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Vůz má systém rozpoznávání dopravních značek - omezující rychlost, na palubním displeji se už neobjeví zákazová značka s maximální povolenou rychlostí, ale hlášení o maximální rychlosti. AFIL - Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h.

DESIGN C3 Aircross je netradiční si určitě nespletete s žádným jiným autem jiné značky. Zejména přední část je atypická - je dost vysoká a zakulacená, po faceliftu se poměrně změnila, mě se více líbila ta původní verze. Světlomety jsou stále ve dvou úrovních výšky, hlavní světla jsou nyní nižší a nahoře pod kapotou jsou denní LED světla a blinkry, které spojuje dvojitá chromovaná lišta navazující na znak Citroenu. Lemy kol a prahy jsou lemované černým plastem. Zadní nárazník je černý navazuje na lemy kol, je zde stříbrný plast imitující kov jako u SUV) koncové světlomety jsou zatmavené a oválné. Nad zadním sklem je poměrně velký spojler s třetím brzdovým světlem v barvě vozu. V C sloupku jsou okénka nyní zatmavená. Myslím, že vůz se bude líbit hlavně ženám a mladším lidem, kteří se chtějí odlišit od mainstreamu.

CENA Testovaný C3 Aircross ve výbavě C-series s motorem 1,2 PureTech 96 kW je nabízen za akční cenu 544.900 Kč, jinak 634.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, automatická světla, centrál s dálkou - sklopný klíček, el. ovl. okna př. dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, automatická klimatizace, palubní počítač, tónovaná skla, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s šesti repro a 7“ displejem s USB slotem, systém rozpoznávání dopravních značek, tempomat a omezovač rychlosti, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant, 16“ hliníková kola X Cross.

Příplatková výbava : navigační systém Citroen Connect Navi s 9“ displejem za 12.000,  Vnitřní zpětné zrcádko s automatickou clonou 2.500, Vyhřívané přední sklo 4.500,                                 Paket Zima: Vyhřívané přední sedačky, Automatické stěrače s dešťovým senzorem 8.000, Grip Control s funkcí Hill assist descent 8.900. Doplňky celkem za 35.900 Kč. Celková cena je tak 580.800 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :      - slušné jízdní vlastnosti a brzdy

                  - poměrně pružný motor 1,2 (nad 2.000 otáček)

                  - automatické přepínání světel

                  - vysoký profil pneumatik 

                  - možnost manuálně řadit

                  - poměrně prostorný interiér 

                  - vyšší světlá výška

                  - pohodlné boční sedačky, ale bez bočního vedení

                  - klasické USB na středovém tunelu

MÍNUSY: - ovládání klimatizace a ventilace pouze přes multifunkční displej

                - pouze jedna paměť palubního počítače    

                - vyhřívané č. sklo - jsou vidět drátky               

                - v automatickém režimu občas neřadí plynule

                - stop systém se aktivuje po každém startu, navíc se vypíná složitě přes menu

                - nemá rezervní kolo

                - vysoký příplatek za nouzovou rezervu 

                - i při otevření předních oken rezonuje vzduch v kabině

                - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                - palubní počítač bez doby jízdy

                - vyšší cena

                - tlačítka tempomatu skrytá za volantem

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1199 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec PureTech, Euro 6                                                                                     

Výkon 96 kW (130 k) /5.500 ot./min., točivý moment 205 Nm v 1.500 ot./min.
šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.160 - 1.756 - 1.597 mm, rozvor 2.604 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.205 kg , užitečná 630 kg, celková 1.835 kg                                  

Nádrž na 45 l paliva. Zavazadlový prostor 410/1289 l                                                                                                                         

Pneu 205-60 R16 Bridgestone Turanza 005 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,2 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 6,4 l/100km kombinace

Během testu najeto 546 km se spotřebou 6,9 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 km/h za 9,8 s. 

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, nabízí netradiční design zvenku i zevnitř. Vůz nabízí prostorný interiér a pohodlný podvozek a sedačky.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu