Vyhledávání

Test Hondy CR-V e PHEV 2,0i MMD Advance tech s předním pohonem

Test Hondy CR-V e PHEV 2,0i MMD Advance tech s předním pohonem

Test Hondy CR-V sedmé generace představené v květnu 2023 po pěti letech. Testovaný vůz s plug in hybridním systémem pohonu, dvoulitrový atmosférický motor s elektromotorem o výkonu 135 kW. Nové CR-V hodně povyrostlo.

MOTOR nová Honda CR-V se vrací zpět k atmosférickým motorům, ale v kombinaci s elektromotorem. Benzínový atmosférický dvoulitr pracuje s Atkinsonovým cyklem. Nejvyšší výkon motoru je 109 kW (148 koní) v 6.100 otáčkách a nejvyšší točivý moment 189 Nm ve 4.500 otáčkách. Benzínový motor nabíjí baterii o kapacitě 17,7 kWh, ta je umístěna pod zadními sedačkami. Ideální je nabíjet baterii externě, lze to bohužel pouze výkonem 6,8 kW, to u vybité baterie trvá cca 2 hodiny 40 minut. Víčko nabíjení je na LP blatníku a lze jej bohužel otevřít i při zamčeném autě, takže Vám klidně někdo může otevřít a ulomit. Dojezd na elektřinu je velmi slušný po městě a okreskách, kde vůz rekuperuje to bude kolem 85 km. Na dálnici v rychlostech kolem 110 km/h je cca 75 km. Palubní počítač ukazuje jen dojezd a dost přesně, ale vůbec neukazuje stav baterie v procentech. Hybridní systém nabízí velmi slušnou dynamiku jízdy. Elektromotor má výkon 135 kW s točivým momentem 335 Nm. Ve většině případů pohání vůz elektromotor a benzínový motor se tak nemusí zbytečně vytáčet. Systém má pět režimů - econ, normal, snow, sport a tow. V Evropě se nabízí tato jediná motorová verze a klasický hybrid (bez externího dobíjení baterie) s podobnou technikou.

Pokud máte možnost nabíjet v místě bydliště nebo v práci je to naprosto ideální a můžete jezdit klidně denně trasy dvakrát cca 80 km, jen na elektřinu. Při delší trase záleží jak dlouho jedete s vybitou baterií. Např. 92 km jsem jel za 1,9 litru. S vybitou baterií je spotřeba taky poměrně příznivá, při běžném ježdění, je spotřeba kolem 5-5,5 litrů. Svižná sportovnější jízda, znamená spotřebu někde kolem 6-ti litrů. Ve městě je nové C-RV nejúspornější a vezme si jen kolem 3-5 litrů. Nejvyšší je spotřeba na dálnici, to je kolem 8,5 litru (s vybitou baterií). Během celého testu 876 km jsem dosáhl spotřeby 4,3 l/100 km, (výrobce uvádí 0,8 l/100 km to je reálné tak na trase do 80 km, s plně nabitou baterií) dle palubního počítače. Nabíjel jsem čtyřikrát zcela do plna. Maximálku 195 km/h, můžu potvrdit, zrychlení z 0-100 km/h udává výrobce za 9,4 s, mě se podařilo dostat za 8,5 s na tachometrových 100 km/h. V elektrickém režimu jedete úplně bezhlučně, pokud běží benzínový dvoulitr, tak není motor skoro není slyšet.

PODVOZEK CRV velmi dobře sedí v zatáčkách, kde se naklání, ale drží dobře stopu. Vůz je velmi komfortní a pohodlný, dobře tlumí nerovnosti. Testovaný vůz jezdil na letních pneu Michelin Primacy 3 ST o rozměru 235 - 60 R18 (stejně jako u předchozí generace) na originálních desetipaprskových černých lesklých Alu kolech. Pneu mají vyšší profil, takže je jízda pohodlnější. CRV Plug in hybrid má sníženou světlou výšku 159 mm proti 190 mm proti klasické hybridní verzi (verze s pohonem všech kol je o 10 mm vyšší), jedná se zejména v této variantě o moderní SUV určené hlavně pro jízdu na silnici. Kotoučové brzdy, jsou vpředu i vzadu a jsou velmi účinné.

ŘÍZENÍ elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti, má optimální odpor. Vůz se dobře řídí, kulatý multifunkční tříramenný vyhřívaný volant s koženým potahem (nastavitelný ve dvou osách) je menší a má silný věnec, který se dobře drží.

ŘAZENÍ bezestupňové automatické převodovky CVT není možné ovlivnit. Chybí otáčkoměr. Řadí plynule, ale někdy se motor zbytečně vytáčí (zejména při jízdě do kopce). Volba jízdních režimů probíhá tlačítky na středovém tunelu. K dispozici je 5 jízdních módů econ, normal, snow, sport a tow.

INTERIÉR Hlavní, horní část palubní desky je z měkčeného plastu a má klasickou kapličku před řidičem, ve které je barevný 10,2“ LCD displej. Interiér je kvalitně zpracovaný, přehledný dobře ergonomicky uspořádaný. Hlavní přístroj je nyní na LCD displeji, vlevo je kruhový ukazatel využití výkonu motoru, případně rekuperace - v něm se zobrazují audio údaje (stanice radia, případně přehrávaná skladba MP3), vpravo je klasický tachometr v něm se variabilně zobrazují údaje palubního počítače, navigace, zobrazení toku energií atd., mezi těmito kruhovými přístroji je digitální ukazatel rychlosti a pod ním jsou údaje aktivního tempomatu, rychlostní omezení. Po stranách displeje jsou grafické ukazatele- vlevo stav baterie a vpravo ukazatel stavu paliva Vzhled přístrojů se zůstává stejný i ve všech pěti jízdních režimech. Palubní počítač zobrazuje tyto údaje, (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy), má dvě paměti A a B. Interiér a pojetí palubní desky, zejména ovládání ventilace-klimatizace se mi velmi líbí. Je z větší části shodné s Hondou Civic. Blikače mají funkci trojbliku pro přejíždění z pruhů na víceproudých silnicích. V loketní opěrce jsou úložné prostory, na středovém tunelu jsou konektory pro USB zařízení k audiosystému a USB-C pro nabíjení a dále místo pro bezdrátové nabíjení telefonu. Originál audio BOSE s MP3 přehrávačem s dvanácti reproduktory má výborný zvuk a ovládání i na volantu-vlevo. Uprostřed palubní desky je vestavná navigace s 9“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace, údaje o hybridním systému a obraz ze zadní parkovací kamery.

Tříramenný kulatý volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách, jsou na něm tlačítka audia, aktivního tempomatu a palubního počítače i jeho vyhřívání. Pod volantem jsou pádla, kterými se nastavuje úroveň rekuperace elektromotoru. Automatická duální klimatizace s nastavováním teploty po půl stupních, která kombinuje tři kruhové ovladače s tlačítky, má vlastní displej, toto řešení je velmi intuitivní, praktické a elegantní. Vůz se startuje červeně podsvíceným tlačítkem, které je vpravo dole od volantu. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, šikmo vzad je výhled horší.

Přední kožené sedačky s tmavým potahem jsou ergonomicky tvarované, pohodlné a optimálně tuhé, obě elektricky ovládané, výškově nastavitelná je, ale pouze u řidiče se dvěmi pamětmi. Obě přední sedačky jsou vyhřívané i ventilované obojí ve třech stupních, ale není to nijak výrazně cítit - to ventilování. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vlevo od ovládání klimatizace. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 82 cm - sedák 49 + 33 cm prostor pro kolena (to je cca o 3 cm méně než u předchůdce) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je 93 cm, to je tak akorát (má prosklené střešní okno). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče spolu s paměťmi sedačky řidiče, kapsa ve dveřích i na větší láhev.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 617 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1728 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100-105 cm, výška pod odnímatelným krytem 62 cm, délka v rovině podlahy 75 cm k výstupku, celková 95 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je na boku sedaček, vznikne téměř rovná ložná plocha s drobným schodem dlouhá 163 cm, k sedačkám 190 cm. Po sklopení se sedačky vrací do téměř svislé nepřirozené polohy na sezení. Vzhledem k umístění baterie hybridního systému chybí rezervní kolo. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 69 cm nad zemí a 8 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru 190 cm vysoko, což je dostatečná výška.

BEZPEČNOST CRV má standartních 6 airbagů + kolenní a středový. Stabilizační systém Hondy má název VSA s ASR je ve standartu. Na všech 4 kolech jsou kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Hlavní LED světla mají výbornou účinnost, mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel (obojí je k dispozici v jakékoliv výbavě) tato výbava Advance má navíc aktivní LED světlomety. Dobře fungující aktivní tempomat - zrychluje a zpomaluje, dle vozu před Vámi. Při blinkru se Vám na displeji zobrazí prostor vzadu z boku vozu i s čárami odstupu. Pokročilý systém podpory řízení Honda sensing : Varování před čelní srážkou, systém pro udržování v jízdním pruhu, systém pro zmírnění následků nehody, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, asistent pro jízdu v kolonách, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, protikolizní systém při nízké rychlosti, systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace, adaptivní tempomat,sledování jízdního pruhu, sledování pozornosti řidiče, zmírnění následků neúmyslné akcelerace, detekce objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa.

DESIGN poslední generace je velmi vydařený. Přední části dominuje mohutná svislá černá maska s velkým chromovaným logem značky, úzká LED světla, jsou vytažená hodně do boků. Přední kapota je velmi dlouhá a očekávali by jste tam velký motor, minimálně šestiválec, ale je tam pouze dvoulitrový čtyřválec. Boční okna lemují chromované lišty, zadní okna jsou výrazně zatmavena. U testovaného bílého vozu byly černé zrcátka. Zadní světla ve tvaru L (hokejky) lemují víko zadní sklo a směrem dolu se rozšiřují do boku i do víka kufru a jsou dělené. Nad zadním oknem je spojler s brzdovým světlem. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči a dvě falešné chromované koncovky výfuku. Celkově vůz působí daleko mohutnějším dojmem než dřív, takovým americkým stylem, má dlouhou přední kapotou, měří nyní 4,7 m, nové CRV narostlo o víc jak 10 cm.

CENA v jediné dodávané výbavě Advance tech se nabízí za cenu 1.369.900 Kč (od 1.6.2024 akční bonus 30.000 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 8x airbag, duální automatická klima, automatické stěrače, aktivní tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 235-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, Pokročilý systém podpory řízení Honda sensing, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, systém pro zmírnění následků nehody, adaptivní podvozek, hlavní + denní LED aktivní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, navigační systém Honda Conect  2 se 7“ dotykovým displejem, radio s MP3 s ovl. na volantu s 9-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, elektricky nastavitelné sedačky u řidiče se 2 pamětmi, vyhřívané a ventilované, kožený vyhřívaný volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve dvou osách, střešní spojler.

Příplatková výbava: metalíza/perleť 17.900 Kč. Celková cena je 1.387.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :     - prostorný interiér

                 - dobře naladěný podvozek

                 - elektrický dojezd odpovídá realitě 74-88 km     

                 - aktivní tempomat, udržování jízdních pruhů

                 - při pravém blinkru obraz za šikmo vozem

                 - asistenční systémy

                 - v režimu sport dynamická jízda + umělý zvuk

                 - tlačítka řazení 

                 - pohodlné anatomické přední kožené sedačky

                 - vyšší profil pneu

                 - ovládání klimatizace - kruhové ovladače

                 - velmi dobře hrající audio Bose

                 - zadní posuvné sedačky s nastavitelným sklonem opěradla

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování, kufr má i otvírání kopnutím

                 - head up displej

                 - prostor pod podlahou - na kabely

                 - USB pro připojení pro MP3 + USB C na dobíjení

MÍNUSY:  - pomalé nabíjení jen 6,7 kW

                 - neukazuje stav baterie v %, jen dojezd v km

                 - vysoká cena, od 1,4 milionu

                 - velký hluk při otevřeném střešním okně (nad 80 km/h)

                 - hrana v kufru i při sklopení z. sedaček  

                 - víčko nabíjení lze otevřít i u zamčeného auta

                 - sklápění zadních sedaček přímo na nich z boku

                 - jediná varianta pohonu

                 - chybějící rezerva    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1993 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                        

Výkon 105 kW (143 k) /6.000 ot./min., točivý moment 186 Nm 4.500 ot./min. elektromotor 135 kW (184 k) 315 Nm, baterie 1,05 kW,1stupň. převodovka, pohon př. kol
Rozměry D x Š x V  4.706 - 1.866 - 1.673 mm, rozvor 2.701 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.913 kg, užitečná 517 kg, celková 2.430 kg                     

Nádrž na 46,5 l paliva. Zavazadlový prostor 617/ 1728 litrů

Pneu 235 - 60 R18 Michelin Primacy 3 ST (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,9 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 0,8 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 876 km - 4,3  l/100km (dle palubního počítače) zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu