Test Hondy CRV 2,0 MMD Hybrid s převodovkou CVT a pohonem všech kol 4WD
Test Hondy CRV šesté generace představené v roce 2018 na autosalonu v Ženevě. Testovaný vůz měl pod kapotou dvoulitrový benzinový atmosférický motor s výkonem 107kW, kterému pomáhá elektromotor 135 kW v kombinaci variabilní převodovkou CVT a pohonem všech kol.
MOTOR CRV má benzínový atmosférický dvoulitr s proměnným časováním ventilů VTEC. V nabídce pro Český trh je už jen tento hybrid. Výkon benzínového motoru je 107 kW (145 koní) až v 6.200 otáčkách. Nejvyšší točivý moment je 175 Nm je k dispozici až ve 4.000 otáčkách. V hybridní soustavě je elektromotor o výkonu 135 kW s točivým momentem 315 Nm. Pod volantem jsou pádla, kterými se nastavuje úroveň rekuperace elektromotoru.
Při běžném ježdění, je spotřeba kolem 6-7 litrů. Na dálnici je spotřeba nejvyšší kolem 8-9 litrů. Při úsporné jízdě je možné se dostat k 5-ti litrům. Při jízdě po městě je spotřeba kolem 7-8 litrů. Během celého testu 611 km jsem dosáhl spotřeby 6,7 l/100km (což je o 0,5 litru méně než hodnoty výrobce 7,1 dle nové metodiky WLTP) dle palubního počítače. Jedná se o čtyřkolku s automatem s karoserií SUV, tak to jsou příznivé hodnoty. Maximálku 180 km/h jsem nezkoušel, zrychlení na tachometrových 100 jsem naměřil za 8,3 s, takže rychleji než uvádí výrobce 8,9 s. Do určité rychlosti a otáček není motor téměř slyšet. Ten se ozývá do prudších kopců, chod motoru, respektive řazení nelze ovlivnit a chybí otáčkoměr.
PODVOZEK CRV velmi slušně sedí v zatáčkách, kde se naklání, ale nezvládá moc příčné nerovnosti. Jinak je vůz velmi komfortní a pohodlný. Testovaný vůz byl obut do letních pneu Bridgestone Dueler H/L 33 o rozměru 235 - 60 R18 na originálních desetiparskových černých Alu kolech. Pneu mají vyšší profil, takže je jízda pohodlnější. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CRV má výrazně vyšší světlou výšku 200 mm proti předchozí generaci 165 mm (verze s předním pohonem je o 10 mm nižší), jedná se o moderní SUV určené hlavně pro jízdu na silnici. Kotoučové brzdy, jsou vpředu i vzadu a jsou velmi účinné.
ŘÍZENÍ elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti, má optimální odpor. Vůz se dobře řídí, kulatý multifunkční tříramenný volant s koženým potahem (nastavitelný ve dvou osách) je menší a má silný věnec, který se příjemně drží.
ŘAZENÍ bezestupňové automatické převodovky CVT není možné ovlivnit. Chybí otáčkoměr. Řadí plynule, ale někdy se motor zbytečně vytáčí (zejména při jízdě do kopce). Volba jízdních režimů probíhá tlačítky na středovém tunelu. K dispozici je mód Eco, Sport a EV - elektro, pro čistě elektrickou jízdu (cca 2 km).
INTERIÉR Přístrojová deska je na rozdíl od předchozí páté generace z měkčených plastů, interiér má kvalitní zpracování a vypadá dobře i na pohled. Palubní desku, středový tunel a výplně dveří zdobí imitace dřeva. Palubní deska má tradiční kapličku před řidičem, ale na LCD displeji digitální ukazatel rychlosti a údaje palubního počítače nebo to co si zvolíte, po stranách displeje jsou dva půlkruhové přístroje vlevo stav baterie a vpravo ukazatel stavu paliva. Všechny přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky na volantu má dvě paměti. Blikače mají funkci trojbliku pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce jsou úložné prostory otevřené i kryté a konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s MP3 přehrávačem s devíti reproduktory má výborný zvuk a ovládání i na volantu. Uprostřed palubní desky je vestavná navigace se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace, klimatizace a obraz ze zadní parkovací kamery.
Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, aktivního tempomatu a palubního počítače. Pod volantem jsou pádla, kterou se nastavuje úroveň rekuperace. Automatická dvouzónová klimatizace nemá svůj displej (využívá dotykový navigace), má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, A i B sloupky jsou silnější a šikmo vzad vadí mohutné D-sloupky.
Přední kožené sedačky s tmavým potahem jsou ergonomicky tvarované, pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vlevo od ovládání klimatizace. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 84 cm - sedák 49 + 35 cm prostor pro kolena (to je cca o 5 cm víc než u předchůdce) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 97 cm (o 2 cm více než u verze s proskleným střešním oknem). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na menší láhev.
Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 497 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1692 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 52 cm, délka v rovině podlahy 94 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná vzadu v boku kufru, vznikne rovná ložná plocha dlouhá 155 cm, k sedačkám 189 cm. Vzhledem k umístění baterie hybridního systému chybí rezervní kolo. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 67 cm nad zemí v úrovni podlahy kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru 181 cm vysoko.
BEZPEČNOST CRV má 6 airbagů. Stabilizační systém Hondy má název VSA s ASR je ve standartu. Na všech 4 kolech jsou kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Hlavní LED světla mají výbornou účinnost, mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel (obojí je k dispozici v jakékoliv výbavě) na spodním okraji světlometu jsou denní světla, blikače. Aktivní tempomat funguje bez problémů - zrychluje a zpomaluje, dle vozu před Vámi. Vůz má další asistenční systémy - varování před čelní srážkou, udržování jízdního pruhu atd.
DESIGN poslední generace je velmi vydařený. Přední části dominuje maska s mohutnou chromovanou lištou, na ní navazují hlavní komplet led světlomety výrazně protažené do boku. V dolní části nárazníku jsou led mlhovky s chromovaným orámováním. Boční okna lemují chromované lišty, zadní okna jsou výrazně zatmavena. Prahy, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla ve tvaru L lemují víko zadní sklo a směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku i do víka kufru. Zadní okno lemuje chromovaná lišta, nad sklem je spojler s brzdovým světlem. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 4,6 m.
CENA ve výbavě Sport Line se nabízí za cenu 1.019.900 Kč (akční cena byla 959.900). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, aktivní tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 235-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, systém pro zmírnění následků nehody, hlavní + denní LED světlomety s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, navigační systém Honda Conect 2 se 7“ dotykovým displejem, radio s MP3 s ovl. na volantu s 9-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, výškově nastavitelné sedačky, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve dvou osách, střešní spojler.
Příplatková výbava: metalíza/perleť 13.900 Kč. Celková cena je 1.033.800 Kč.
CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - prostorný interiér
- komfortní podvozek
- aktivní tempomat, udržování jízdních pruhů
- asistenční systémy
- tlačítka řazení
- pohodlné anatomické přední kožené sedačky
- výborně svítící LED světla s automatickým přepínáním
- vyšší profil pneu i světlá výška
- po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, rovná plocha
- vnější design proti předchozí generaci
- prostor na sezení vzadu
- dobré brzdy
- bezklíčkové otvírání a startování
- parkovací kamera a čidla parkování
- 2x USB připojení pro MP3 zařízení na středovém tunelu
MÍNUSY: - manipulace s platem kufru
- čitelnost palubních přístrojů na sluníčku
- není možné řadit
- motor se občas vytáčí
- přepínání palubního počítače kolíčkem
- nemá otáčkoměr
- nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4
- jediná varianta pohonu
- chybějící rezerva
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1993 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6
Výkon 107 kW (145 k)/6.200 ot./min., točivý moment 175 N.m ve 4.000 ot./min.
Hybridní systém - elektromotor 135 kW (184 k) a 315 Nm.
6-ti stupňová automatická převodovka CVT, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 4.600 - 1.855 - 1.689 mm, rozvor 2.662 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.668 kg, užitečná 607 kg, celková 2.275 kg
Nádrž na 57 l paliva. Zavazadlový prostor 497/ 1692 litrů
Pneu 235 - 60 R18 Bridgestone Dueler H/L 33 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,9 s, max. rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva 5,7 mimo - 5,7 město - 5,5 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 611 km - 6,7 l/100km (dle palubního počítače) zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s.
Karel Kolečko