Vyhledávání

Test největší vyráběné škodovky Superb Combi 2,0 TDI s automatem

Test největší vyráběné škodovky Superb Combi 2,0 TDI s automatem

Obří kombi s úsporným naftovým motorem s automatickou převodovkou - to je Škoda Superb 2,0 TDI DSG

K testu jsem obdržel největší vyráběnou škodovku - kombi Superb v prostřední výbavě Ambition se slabší verzi dieselového motoru - 2,0 TDI v kombinaci s 6-ti stupňovým automatem DSG.

MOTOR  Byl dostatečně výkonný a pružný na běžné ježdění. Jeho 103 kW, ale hlavně 320 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček, poskytovalo v každé situaci značnou výkonovou rezervu. Motor nebylo nutné vytáčet, optimální bylo se pohybovat v oblasti kolem 2.000 otáček. TDI nově se vstřikováním Comon Rail plynule zrychlovalo cca od 1.800 otáček až k maximu ve 4.000 otáčkách. Spotřeba se pohybovala od 5-ti litrů při klidné jízdě až ke zhruba 8 litrům při ostřejší jízdě nebo ve městě. Překvapila mě spotřeba, při dlouhé jízdě po dálnici při cca 120 km/h mi ukázal palubní počítač hodnotu 5,4 litru. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6-ti litrů. Celková spotřeba se během testu (952 km) ustálila na hodnotě 5,8 l/100km což je dokonce o 0,2 litru méně než uvádí výrobce (6,0). Motor byl velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nebylo téměř možné poznat, že vůz pohání dieselový motor. Udávanou maximálku 203 km/h jsem nezkoušel, ale ještě ve 180 byl vůz překvapivě tichý. Mohutnou přední kapotu zvedají  plynové vzpěry. 

PODVOZEK Byl komfortní, tlumil dokonale nerovnosti vozovky a v zatáčkách skvěle seděl. S kvalitními letními pneu Continental Sport Contact 2 o rozměru 205 - 55 R16 na originálních Alu kolech se vůz jen minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu jsem si užíval i přes velké rozměry karoserie i na klikatých silničkách.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu..

ŘAZENÍ Automatická dvouspojková 6-ti stupňová převodovka DSG fungovala dobře bez jakýchkoliv rázů, řadila velmi plynule v automatickém režimu. Bylo možné řadit sekvenčně pákou, směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazovalo dozadu a vyšší stupně se řadili vpřed. V manuálním režimu probíhalo řazení rychle a plynule, DSG je dvouspojková převodovka, která má v každém okamžiku zařazené 2 stupně najednou sudý a lichý, takže zařazení probíhá bez jakékoliv ztráty výkonu. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu, který fungoval výborně a nebylo potřeba do něj vůbec zasahovat a jen před zatáčkou jsem si podřadil.  Motor točil na 6-tku při 90 - 1.700, při 110 cca 2.050, při 120 - 2.250 při dálničním limitu 130 je to 2.400 otáček, ještě při 150-ti motor točí 2.800 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje měli kovové obroučky. Napravo je tachometr v jeho dolní části je palivoměr. Displej palubního počítače -maxi dot byl mezi těmito přístroji. Překvapivě ukazoval mimo tradičních funkcí:  průměrná rychlost, spotřeba - průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, i okamžitou rychlost a teplotu oleje motoru a stále i vnější teplotu na displeji  se také zobrazovali údaje o zařazeném stupni automatické převodovky a to i v automatickém modu. Vlevo je otáčkoměr v jeho dolní části je ukazatel teploty chladící kapaliny. Levou páčkou pod volantem se jednoduše ovládal tempomat, který je v základní výbavě. Čidla automatických stěračů za deště, fungovali bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat. Vnitřní zrcátko mělo automatické zatmavení. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Světla měla funkci denního svícení. Originál navigace Amundsen s CD/MP3 s 8-mi reproduktory a dobrým zvukem. Ovládání radia jeho ladění je zbytečně složité, navigace reagovala pomaleji načítala se z vloženého CD - takže se nedala přehrávat hudební CD, pouze po vložení SD karty s mapovými podklady (místo CD). Ovládání hlasitosti na volantu bylo hodně citlivé a někdy se mi podařilo při otáčení volantu nepříjemně zesílit zvuk. 4-ramenný volant s koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, teploty se nastavují po celých stupních. 

 

Přední sedačky jsou pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, byly vyhřívané a obě výškově stavitelné. Vzadu je obrovský prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 90 cm (sedák 49 + 41 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa. Mezi předními sedačkami je nastavitelná loketní opěrka s úložným prostorem.

Zavazadlový prostor má objem nadprůměrných 633 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka, jejím otvorem se dají prostrčit lyže, v příslušenství je vak na lyže. Po sklopení zadních sedaček vznikne malý schůdek, pokud se sklopí i sedáky je plocha téměř rovná (ale zkrátí se o vzpřímené sedáky) objem kufru se zvětší na ohromných 1865 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 54 cm, délka v rovině podlahy 105 cm. Tvar kufru je pravidelný, podběhy do něj nijak nezasahují, po stranách jsou otevřené přihrádky. Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva a základní nářadí. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana (v kufru 7cm vysoká hrana mezi podlahou a nákladovou hranou) je pouze 61 cm nad zemí. Kufr kryje roletka, která se po otevření kufru automaticky stáhne do poloviny po lehkém dotknutí se sroluje celá. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 190 cm nad zemí, což je dobrá hodnota. Víko se otvírá (i pomocí dálkového ovladače a tlačítka na středovém tunelu) i zavírá elektricky.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 9 airbagy (čelní, boční, hlavové, kolení pro řidiče) včetně příplatkových zadních bočních. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP mají k dispozici všechny Superby.  Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů. Superb Ambition měl již v základu bixenonové světlomety, které výborně svítily.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi  elegantně, zejména přední část s dnes již klasickou chromovanou maskou a předními xenonovými světlomety s elegantní spodní vlnkou a chromovanými ostřikovači. Zadní část vozu se šikmou zádí je elegantní a povedená, patří mezi nejhezčí kombíky na trhu, světlomety nejsou nijak velké, ale do celku dobře zapadají. Na zadním nárazníku jsou červené odrazky - kočičí oči a dole je naznačen difuzor ze kterého vystupuje dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, střešní nosič je černý, za příplatek je možné objednat stříbrný. Vůz byl vybaven předními i zadními parkovacími čidly (v barvě vozu), které nijak výrazně nenarušovaly design vozu. Světle modrá metalíza Aqua je velmi praktická, protože na ní není moc vidět špína.

CENA Testovaný vůz byl ve druhé nejnižší výbavě Ambition, je nabízen za katalogovou cenu 806.900 Kč (9/2010). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 6 x airbag +kolenní u řidiče, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, bixenonové světlomety, centrál s dálkou- sklopný klíček, el. okna a zrcátka, radio SWING s CD a MP3, 8 repro, 2-zónová automatická klima, výškově stavitelné sedačky s nastavitelnou bederní opěrou a elektrickým vyhříváním, dešťový senzor stěračů, zadní parkovací asistent, podélný střešní nosič, 16“ Alu kola s pneu 205 - 55 R16, síťový program, vak na lyže. Příplatková výbava : 4-ramenný multifunkční volant s koženým potahem 6.500, boční airbagy vzadu 7.100, paket pro špatné cesty 6.100, asistent rozjezdu do kopce+ kontrola tlaku pneu 4.000, příprava pro tažné zařízení 3.500, navigace Amundsen za 17.620, příprava pro telefon GSM a Maxi Dot 3.000, rezervní kolo plnohodnotné - ocelový disk 1.400, přední čidla parkování 8.100, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru 10.000, MDI 2.800, metalíza 15.200, vkládané koberce 1.400 Kč. Doplňky celkem za 71.520 Kč. Celková cena vozu je 878.420 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - obrovský prostor pro nohy na zadních sedačkách

                  - výborně fungující automat DSG

                  - výkonný, pružný a úsporný motor TDI     

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování interiéru

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - pohodlné přední sedačky

                  - bohatá základní výbava

                  - obrovský zavazadlový prostor

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru

MÍNUSY: - chybí ochranné lišty nárazníků a dveří     

                  - mohutný A sloupek vadí ve výhledu šikmo vlevo

                  - nelogický směr řazení (v manuálním režimu)

 

 

 RESUME : Vynikající - prostorný, pohodlný rodinný vůz s obřím interiérem a prostorem pro zavazadla. Úsporný, výkonný a nyní i kultivovaný motor TDI nově se vstřikováním comon rail v kombinaci s výborně fungující převodovkou DSG. Superb je vůz s velmi elegantním interiérem s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. 

 

Karel Kolečko

26.8. - 2.9.2010

 

 

 

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1968 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.  

Výkon 103 kW (140 k) /4.200 ot./min., točivý moment 320 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.

6-ti stupňová automatická převodovka DSG, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.838 - 1.817 - 1.510 mm, rozvor 2.761 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.516 kg, užitečná 638 kg, celková 2.154 kg                                 

Nádrž  na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 633/ 1865 l.    

Pneu 205 - 55 R16 Continental Sport Contact 2 - letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,2 s, max. rychlost 203 km/h
Spotřeba paliva 5,1 mimo - 7,7 město - 6,0 l/100 km  kombinace

Celková spotřeba během testu 952 km 5,8 l/100 km.

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu