Test nové Hondy CRV 2,0 s převodovkou CVT a pohonem všech kol 4WD
Test Hondy CRV šesté generace představené na jaře 2018 na autosalonu v Ženevě. Testovaný vůz měl pod kapotou dvoulitrový benzinový motor s výkonem 107 kW kterému pomáhá elektromotor 135 kW v kombinaci variabilní převodovkou CVT a pohonem všech kol.
MOTOR CRV má benzínovou čtyřválcový atmosférický dvoulitr s proměnným časováním ventilů VTEC. V nabídce už není žádný naftový motor, pouze přeplňované patnáctistovky nebo tento hybrid. Nejvyšší výkon benzínového motoru je 107 kW (145 koní) až v 6.200 otáčkách. Nejvyšší točivý moment je pouze 175 Nm je k dispozici až ve 4.000 otáčkách. V hybridní soustavě je elektromotor o výkonu 135 kW s točivým momentem 315 Nm.
Při běžném ježdění, je spotřeba kolem 6,5 litrů. Při úsporné jízdě je možné se dostat k 5-ti litrům. Na dálnici je spotřeba nejvyšší kolem 8-mi litrů. Při jízdě po městě je spotřeba kolem 6-7 litrů. Během celého testu 700 km jsem dosáhl spotřeby 6,2 l/100km (což je o 0,7 litru víc než uvádí výrobce 5,5) dle palubního počítače. Jedná se o čtyřkolku s automatem s karoserií SUV, tak to jsou velmi příznivé hodnoty. Maximálku 180 km/h ani zrychlení jsem nezkoušel, z 0-100 km/h za 9,2 s, dle výrobce. Do určité rychlosti a otáček není motor téměř slyšet.
PODVOZEK CRV velmi slušně sedí v zatáčkách, kde se naklání, ale nezvládá moc příčné nerovnosti. Testovaný vůz byl obut do zimních pneu Nokian WR SUV4 o rozměru 235 - 60 R18 na originálních šestiparskových černostříbrných Alu kolech. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CRV má výrazně vyšší světlou výšku 200 mm proti předchozí generaci 165 mm (verze s předním pohonem je o 10 mm nižší), jedná se o moderní SUV určené hlavně pro jízdu na silnici. Kotoučové brzdy, jsou vpředu i vzadu a mají dobrou účinnost.
ŘÍZENÍ elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti, klade optimální odpor. Vůz se dobře řídí, kulatý tříramenný volant s koženým potahem (nastavitelný ve dvou osách) je menší a má silný věnec, který se příjemně drží.
ŘAZENÍ bezestupňové automatické převodovky CVT není možné ovlivnit. Chybí otáčkoměr. Řadí plynule, ale někdy se motor zbytečně vytáčí. Volba režimů řazení probíhá tlačítky na středovém tunelu. K dispozici je mód Eco, Sport a EV - elektro, pro čistě elektrickou jízdu.
INTERIÉR Přístrojová deska je na rozdíl od předchozí generace z měkčených plastů, interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní desku, středový tunel a výplně dveří zdobí imitace dřeva. Palubní deska má tradiční kapličku před řidičem, ale na LCD displeji digitální ukazatel rychlosti a údaje palubního počítače nebo to co si zvolíte, po stranách displeje jsou dva půlkruhové přístroje vlevo stav baterie a vpravo ukazatel stavu paliva. Přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky na volantu má dvě paměti. Blikače mají funkci trojbliku pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce jsou úložné prostory otevřené i kryté a konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s MP3 s devíti reproduktory má výborný zvuk a ovládání i na volantu. Testovaný model Lifestyle má uprostřed palubní desky vestavnou navigaci se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace, klimatizace a obraz ze zadní parkovací kamery.
Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, aktivního tempomatu a palubního počítače. Automatická dvouzónová klimatizace nemá svůj displej (využívá dotykový navigace), má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, A i B sloupky jsou silnější a šikmo vzad vadí mohutné D-sloupky. Přední kožené sedačky se světlým potahem jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné.
Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vlevo od ovládání klimatizace. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 85 cm - sedák 49 + 36 cm prostor pro kolena (to je cca o 5 cm víc než u předchůdce) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 99 cm (o 2 cm více než u verze s proskleným střešním oknem. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na menší láhev.
Zavazadlový prostor má v základní objem 497 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1694 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 53 cm, délka v rovině podlahy 94 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná vzadu v boku kufru, vznikne rovná ložná plocha dlouhá 159 cm, k sedačkám 191 cm. Vzhledem k umístění baterie hybridního systému chybí proti běžnému modelu rezervní kolo. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 66 cm nad zemí v úrovni podlahy kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru 181 cm vysoko.
BEZPEČNOST CRV má 6 airbagů. Stabilizační systém Hondy má název VSA (ESP) s ASR je ve standartu. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Hlavní LED světla mají výbornou účinnost, mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel (obojí je k dispozici v jakékoliv výbavě) na spodním okraji světlometu jsou denní světla, blikače. Aktivní tempomat funguje bez problémů, vůz má další asistenční systémy - detekce vozu v mrtvém úhlu, varování před čelní srážkou, udržování jízdního pruhu atd.
DESIGN poslední generace je velmi vydařený. Přední části dominuje maska s mohutnou chromovanou lištou, na ní navazují hlavní komplet led světlomety výrazně protažené do boku. V dolní části nárazníku jsou led mlhovky s chromovaným orámováním. Bok střechy lemují nízké stříbrné lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty, zadní okna jsou výrazně zatmavena. Prahy, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko zadní sklo a směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku i do víka kufru. Zadní okno lemuje chromovaná lišta, nad sklem je spojler. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči a dva chromované výfuky na obou stranách. Na obou náraznících je dole stříbrný plast imitující kovovou ochranu podvozku. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 4,6 m.
CENA ve výbavě Lifestyle se nabízí za cenu 999.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, aktivní tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 235-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, detekce vozů v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, asistent při couvání z parkovacího místa, systém pro zmírnění následků nehody, hlavní + denní LED světlomety s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, navigační systém Honda Conect 2 se 7“ dotykovým displejem, radio s MP3 s ovl. na volantu s 9-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, výškově nastavitelné sedačky, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve dvou osách, střešní spojler.
Příplatková výbava: metalíza 13.900 Kč. Celková cena je 1.013.800 Kč.
CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - prostorný interiér
- aktivní tempomat, udržování jízdních pruhů
- tlačítka řazení
- výborně svítící LED světla s automatickým přepínáním
- pohodlné přední kožené sedačky
- po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, rovná plocha
- vnější design proti předchozí generaci
- prostor na sezení vzadu
- dobré brzdy
- bezklíčkové otvírání a startování
- parkovací kamera a čidla parkování
- 2x USB připojení pro MP3 zařízení
MÍNUSY: - manipulace s platem kufru
- čitelnost palubních přístrojů na sluníčku
- není možné řadit
- motor se občas vytáčí
- přepínání palubního počítače kolíčkem
- nemá otáčkoměr
- nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4
- chybějící rezerva
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1993 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6
Výkon 107 kW (145 k)/6.200 ot./min., točivý moment 175 N.m ve 4.000 ot./min.
Hybridní systém - elektromotor 135 kW (184 k) a 315 Nm.
6-ti stupňová automatická převodovka CVT, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 4.600 - 1.855 - 1.679 mm, rozvor 2.662 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.668 kg, užitečná 607 kg, celková 2.275 kg
Nádrž na 57 l paliva. Zavazadlový prostor 497/ 1694 litrů
Pneu 235 - 60 R18 Nokian WR SUV4 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,2 s, max. rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva 5,7 mimo - 5,7 město - 5,5 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 700 km - 6,2 l/100km (dle palubního počítače).
Karel Kolečko