Vyhledávání

Test nového DS4 1,2 Rivoli Cross s automatem

Test nového DS4 1,2 Rivoli Cross s automatem

Nový DS4 s benzínovým tříválcem 1,2 turbo. Má specifický nezaměnitelný design, tak si ho určitě nespletete.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz ve výkonnější variantě tříválcového zážehového turbomotoru 1,2 PureTech. Motor má 96 kW, které dosahuje v 5.500 otáčkách a velký točivý moment 230 Nm už v 1.750 otáčkách. Jedná se o základní motorizaci. Motor nabízí slušnou dynamiku a pružnost, zejména ve středních otáčkách, kde nad 2.000 výrazněji zrychluje. Vůz plní nejpřísnější emisní normu Euro 6.3, má systém stop-start, který se aktivuje po každém nastartování. Motor a převodovka mají tři režimy: Eco, Komfort a Sport. Bohužel silnější varianty s motorem 1,6 turbo už nejsou v nabídce.

Při úsporné jízdě jsem jezdil kolem nebo lehce na pět litrů. Na dálnici při rychlosti kolem 130 se pohybujete někde mezi 7-7,5 litry naturalu. Při jízdě po městě zhruba kolem 8-10 litrů. Běžně budete jezdit kolem 6 litrů benzínu. Spotřeba se během celého testu - 741 km ustálila na hodnotě 5,8 l/100km (dle palubního počítače) na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl o téměř litr a půl (4,9 kombinovaná). Udávanou maximálku 210 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h jsem dosáhl za 10,6 s, o trochu později než uvádí výrobce 10,4 s. Při akceleraci je slyšet typický zvuk tříválce, při konstantní rychlosti a nižších otáčkách motoru je vůz tichý.

PODVOZEK je slušně naladěn v zatáčkách se trochu naklání, ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Vůz má dobré jízdní vlastnosti a komfortně naladěný podvozek. Testovaný vůz jezdil na celoročních pneu 205-55 R19 Michelin CrossClimate 2 v na elegantních pětipaprskových černostříbrných originálních hliníkových kolech. Podvozek má velkou světlou výšku, větší než většina SUV, 189 mm, což mi přijde zbytečné u takového typu auta, které není určeno do terénu, jen to zvyšuje spotřebu a aerodynamický odpor. Brzdy mají velmi dobrou účinnost, i vzadu jsou kotouče, přední mají vnitřní chlazení.

ŘÍZENÍ Je příjemné, optimálně naladěné, s rychlostí se snižuje jeho síla, má elektrický posilovač. Kožený multifunkční volant je dole zploštělý a výškově i podélně seřiditelný.

ŘAZENÍ Automatická osmistupňová převodovka funguje velmi dobře, řadí plynule v automatickém režimu. Občas trochu cukla, Je možné řadit sekvenčně, pádly pod volantem, řadící páka zde není, je to spíš takový joystick. Převodovka řadí velmi brzy už někde kolem 2000 při poklidné jízdě. Motor točí na osmičku při 90 cca 1.800, při 110 - 2.000, při dálničním limitu 130 je to rozumných cca 2.300 otáček a ve 150-ti motor točí jen 2.600 otáček. Digitální otáčkoměr (na LCD displeji) je cejchován po tisíci otáček, tak se z něj velmi těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled, s černou palubkou částečně čalouněný kůží. V palubním štítě je 7“ LCD displej - po levé straně je otáčkoměr cejchovaný bohužel po 1.000 otáčkách - takže velmi orientační, nahoře uprostřed je digitální tachometr, vpravo je ukazatel stavu paliva. Nahoře vedle rychlosti se zobrazují rychlostní limity- čtení dopravních značek, rychlost nastavená na tempomatu, zařazený rychlostní stupeň, nastavený mód (eco, comfort, sport). Uprostřed displeje je možné navolit různé hodnoty - palubní počítač (průměrná rychlost, spotřeba průměrná a okamžitá, ujetá vzdálenost, dojezd, chybí doba jízdy) údaje navigace včetně mapy, info o aktivním tempomatu. Je zde nový head up displej, který už nevyjíždí, ale přímo promítá na čelní sklo - zejména rychlost, šipky navigace, rychlostní limity a údaje aktivního tempomatu. Uprostřed palubní desky je velký 10“ širokoúhlý dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém a zobrazuje obraz parkovací kamery. DS4 má kompletní LED osvětlení. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vnitřní osvětlení bezdotykově, stačí se jen přiblížit, ostatních tlačítek na středové konzoly se stačí jen letmo dotknout.

DS4 má audio s MP3 s šesti reproduktory se slušným zvukem, má ovládání na volantu nebo přes dotykový displej, hlasitost otočným ovladačem je ještě na středovém tunelu. Ve voze chybí klasické USB konektory, například na přehrání hudby z flashky, jsou zde pouze USB C konektory. Tříramenný dole zploštělý volant se silným věncem s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Pod volantem jsou pádla řazení automatické převodovky. Navigace, využívá 10“ displej uprostřed palubní desky, které využívá audio i klimatizace. Ve výbavě je automatická klimatizace s ovládáním přes multifunkční 10“ dotykový displej, což není zrovna praktické, například pokud jedete podle navigace. Z vozu je poměrně dobrý výhled všemi směry, C sloupek omezuje ve výhledu šikmo dozadu a mohutné A sloupky také zakrývají výhled. Startovací tlačítko je uprostřed palubní desky pod klimatizací, otvírání vozu je bezklíčkové, stačí se přiblížit k vozu s klíčkem v kapse, ten se otevře a vyklopí se kliky, stejně tak po opuštění vozu se sám zavře a kliky zase zajedou.

Přední světlé kožené sedačky, jsou pohodlné i na delší cesty, výškově nastavitelné, elektricky ovládané, řidičova se dvěmi pamětmi. Obě jsou vyhřívané, ventilované a navíc s masážní funkcí, kde jde nastavit několik druhů masáže ve třech intenzitách. Přední pásy nejsou výškově stavitelné, což mě překvapilo u auta s cenovkou přes milion. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 70 cm, (kratší sedák 45 + 25 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, vzadu jsem měl hlavu těsně pod stropem 92 cm. Vůz má elektrické ovládání všech čtyř oken, řidič je ovládá na svých dveřích, ale úplně nahoře což není obvyklé. Do kapsy v předních a zadních dveřích se vejde menší láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 430 litrů, což je lehce nadprůměrná hodnota vzhledem ke kategorii vozu. Pod podlahou kufru je sada na dojetí a drobné úložné prostory. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1240 litrů, ale nevznikne rovná plocha, je tam cca 10 cm schod. Naměřil jsem rozměry- šířka 91-105,5 cm, výška pod odnímatelným krytem je 53 cm, délka v rovině podlahy 76 cm, po sklopení sedaček, ložná plocha 138 až k sedačkám 158 cm. Nákladová hrana je poměrně vysoko - 77 cm nad zemí a 19 cm nad podlahou kufru.  Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 179 cm nad zemí, což je dost nízko. Zavírání a otvírání kufru je možné tlačítkem nebo kopnutím pod nárazníkem.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven šesti airbagy. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Blinkry jsou LED a dynamické. Signalizaci vozu ve slepém úhlu ve vnějším zpětném využijete zejména na dálnici nebo ve městě na víceproudých silnicích. Vůz má systém rozpoznávání dopravních značek - omezující rychlost, na palubním displeji (a na Head up displeji) se objeví zákazová značka s maximální povolenou rychlostí. Vůz má 360 stupňové kamery - přední a zadní a boční (zespodu zpětných zrcátek) kamery se za horšího - deštivého počasí velmi snadno znečistí.  LED světla Matrix Beam se přizpůsobí aktuální situaci (např. protijedoucí vozidlo, natáčí se do zatáčky). Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Aktivní tempomat funguje dobře.

DESIGN Je velmi netradiční a DS4 určitě nespletete s žádným jiným autem. Působí jako auto z budoucnosti, jako nějaká studie z autosalonu, má ostře řezané rysy. Vysoký ponton karoserie, který mírně stoupá směrem k zádi a nízká okna. Přední část je poměrně vysoká a svislá, mohutná černá maska s kosočtverci a velkým chromovaným logem DS, do boků vystupující hlavní LED světlomety, po stranách svisle denní LED světla. Spodní část nárazníku lemuje stříbrná lišta. Spodní část dveří lemuje černý ochranný plast. Chromované kliky jsou zapuštěny a vyskočí, když se přiblížíte k vozu. Zadní část vozu, sklo je nízké a posazeno dost vysoko nad ním velký střešní spojler s brzdovým světlem, koncové světlomety s trojrozměrnou grafikou jsou dělené a vystupují do boku. Registrační značka je v černém plastu v zadním nárazníku. C sloupek je výrazně profilovaný, dá se říct, že se jedná o umělecké dílo. Zadní boční okénka a zadní okno jsou zatmavena. Myslím, že vůz se bude líbit individualistů a umělcům, ženám a všem, kteří se chtějí odlišit od davu. Ve zlaté metalíze vypadá velmi dobře a elegantně.

CENA Testovaný DS4 v druhé nejvyšší výbavě Rivoli Cross s motorem 1,2 PureTech 96 kW je nabízen za cenu 1.020.000 Kč (od 1. března zdražení o 20 tis. z nabídky vypadly silnější modely s motory 1,6 turbo). V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, Premium LED Matrix světla, př. mlhovky, automatické světla a stěrače, centrál s dálkovým ovládáním, bezklíčkové startování, el. ovl. okna všech dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, dvouzónová automatická klimatizace, palubní počítač, digitální přístroje, tónovaná skla + zatmavená zadní boční skla, audio s DAB radiem, MP3 s ovl. na volantu s šesti repro, systém rozpoznávání dopravních značek, aktive safety brake, sledování mrtvého úhlu, tempomat a omezovač rychlosti, černé kožené čalounění Basalte - zrnitá kůže, výškově stavitelné přední sedačky, 19“ hliníková kola.

Příplatková výbava: Paket Easy Access: Bezklíčový přístup & startování, handsfree otevírání zavazadelníku, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou Vision 360°, vnější zpětná elektrochromatická el. sklopná zrcátka, rozšířený bezpečnostní paket + adaptivní tempomat, paket detekce provozu za vozem, automatické přepínání dálkových světlometů za 34.000, bezdrátové dobíjení telefonu za 6.000, kožené čalounění - tlačená šedá kůže Galet a hnědé dekory za 85.000, Advanced Traction Control 12.000, paket elektrických, vyhřívaných a ventilovaných sedadel s masážní funkcí 52.000, metalická barva 20.000 Kč. Doplňky celkem za 209.000 Kč. Celková cena je tak 1.229.000 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - netradiční velmi atraktivní vzhled

                - poměrně příznivá spotřeba, pod 6 litrů

                - LED Matrix světla se přizpůsobují aktuální situaci

                - bezklíčkové otvírání a startování (při příchodu se sám odemkne a pak zamkne) 

                - head up displej promítá přímo na sklo

                - tichý motor v nižších otáčkách

                - vyšší světlá výška

                - masážní a ventilovaná přední sedadla

                - dynamické blinkry

MÍNUSY: - ovládání klimatizace a ventilace přes multifunkční displej

                - přední pásy nejsou výškově nastavitelné    

                - nepřehledný otáčkoměr cejchovaný po 1000 otáčkách               

                - chybí USB konektory, pouze USB C

                - vyšší cena

                - při couvání nad 10 km/h zmizí obraz z parkovací kamery

                - chybějící rezerva 

                - palubní počítač bez doby jízdy

                - složité ovládání masáže, přes dotykový displej

                - kamery se snadno znečistí

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1199 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec PureTech, Euro 6                                                                                      

Výkon 96 kW (130 k) /5.500 ot./min., točivý moment 230 Nm v 1.750 ot./min.
8-mi stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.400 - 1.830 - 1.490 mm, rozvor 2.675 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.352 kg , užitečná 568 kg, celková 1.920 kg                                 

Nádrž na 52 l paliva. Zavazadlový prostor 430/1240 l                                                                                                                         

Pneu 205 - 55 R19 Michelin CrossClimate 2 (celoroční)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,4 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 4,3 mimo - 5,8 město - 5,9-6,0 l/100km  kombinace

Během testu najeto 741 km se spotřebou 5,8 l/100km (dle palubního počítače), zrychlení na tachometrových 100 za 10,6 s.

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, nabízí netradiční design zvenku i zevnitř. Vůz nabízí prostorný interiér a úsporný motor 1,2. Silnější benzínové varianty s motorem 1,6 turbo ve dvou variantách z nabídky zmizeli.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu