Vyhledávání

Test prostředního z řady Piccaso Citroen C4 s motorem 1,6 HDI s pilotovanou převodovkou

Test prostředního z řady  Piccaso  Citroen C4 s motorem 1,6 HDI s pilotovanou převodovkou

Test prostředního z řady Piccaso Citroen C4 s motorem 1,6 HDI s pilotovanou převodovkou

Jednalo se o vůz s bohatou výbavou, chyběla pouze prosklená střecha, hagusy, navigace a dalších pár drobností. Je to dá se říct prostřední vůz z flotily velkoprostorových modelů Piccaso od Citroena. Největší konkurenty mu jsou zakladatel této třídy Renault Megane Scenic, Ford C-max, VW Touran, Mazda 5 a další.

Za týden jsem s Piccasem najezdil přes 800km. Jedná se o rodinný vůz s 5-ti samostatnými sedačkami.

MOTOR K dispozici vůz s povedeným naftovým motorem - 1,6 HDI s filtrem pevných částic (používaný také v koncernových vozech Peugeot a ve Fordech). Do tohoto modelu se dodává silnější verze s 80 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 240 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu. Je to slabší z dvojice nabízených dieselů druhý je 2,0 HDI se 100 kW. Spotřeba se během celého testu - 811km ve smíšeném provozu ustálila na velmi příznivé hodnotě 5,8 l/100km což je pouze o 1desetinu litru víc než deklaruje výrobce. Při úsporném způsobu jízdy se dá jezdit na hranici 5litrů, při trošku ostřejším stylu a ve městě budeme jezdit na hranici 6-ti litrů. Udávanou maximálku 180 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0-100 km/h za 13,1 s. Turbo zabírá těsně pod hranicí 2.000 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, v nižších otáčkách v interiéru nebylo poznat, že jedeme s naftovým motorem.

PODVOZEK Podvozek měl z dosud testovaných Citroenů nejhorší, nenabízel tolik komfortu co ostatní modely přesto, ale v zatáčkách slušně seděl. Se zimními pneu Michelin Alpin 215-55 R16 na plechových kolech s elegantními poklicemi, které se na první pohled tváří jako hliníková kola. Piccaso se vzhledem ke své výšce překvapivě málo naklánělo a umožňovalo i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ Bylo francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem posilovače. Vůz se snadno ovládal obzvláště v malých rychlostech a ve městě. Chybělo mu, ale trochu přesnosti a zpětné vazby.

ŘAZENÍ Vůz byl vybaven jak výrobce říká pilotovanou 6-ti stupňovou převodovkou, jedná se o manuál s automatickou spojkou. Vůz má pouze 2 pedály jako automat, spojka chybí. Je možné řadit manuálně pádly pod volantem nebo jet v plně automatickém modu, stejně jako u klasické automatické převodovky. Malá páčka pod volantem v horní části měla klasické polohy : R, N, A-automat, M-manual. Vpravo a vlevo bylo pádlo na manuální řazení- vpravo pro řazení nahoru vlevo se podřazovalo- ovládání bylo velmi dobře ergonomicky řešeno. Při manuálním řazení bylo při řazení vyššího rychlostního stupně vždy lepší ubrat plyn jako u klasického řazení, jinak to trochu cuklo to samé v automatickém režimu, při sundání nohy z plynu převodovka plynule přeřadila na vyšší rychlostní stupeň. Výhodou bylo, že i v automatickém modu se dalo řadit manuálně tudíž se dalo podřadit před zatáčkou. Digitální otáčkoměr nebyl přesný- ukazoval čárky po 250 otáčkách. Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točil na 6-tku při 100 km/h cca 2.000, při 120 kolem 2.500 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.750 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska střední část je z měkčených strukturovaných plastů dolní část a horní –víka úložných prostorů jsou z tvrdých plastů. Palubní deska měla netradiční tvar s velkým centrálním displejem (kde se zobrazují veškeré údaje mimo klimatizace), po obou stranách displeje jsou velké uzavřené odkládací schránky. Chyběl mi však odkládací prostor pro telefon. Přístroje byly rozděleny na 3 části - zcela vlevo byl otáčkoměr uprostřed rychloměr, vpravo až zbytečně velký ukazatel stavu paliva. Ve střední části displeje se dole zobrazovali údaje palubního počítače a radia a vpravo a také nad volantem byly soustředěny kontrolky. U palubního počítače mi chyběla u Citroenu už tradičně doba jízdy. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 (bylo ukryto pod výklopným víkem) s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání na volantu s pevným středem. Volant s koženým potahem a kovovým dekorem byl seřiditelný ve 2 osách.

Pod autoradiem byl klimatizovaný odkládací prostor s víkem. Automatická 2-zónová klimatizace měla nastavování teploty po půl stupních a byla netradičně umístěna zcela vlevo pod výdechem větrání u spolujezdce byl také malý displej, dala se měnit pouze teplota. I do zadní části vedly výdechy, klimatizace na středních sloupcích s ovládáním. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat. Z vozu byl i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry, přední panoramatické sklo zasahovalo hluboko do střechy a sluneční clony bylo možné posouvat, bohužel jsem neměl k dispozici vůz s příplatkovou prosklenou střechou. Přední sedačky byly pohodlné, ale chybělo jim výraznější boční vedení a měli kratší sedáky, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen i nad hlavou bylo hodně místa díky vysoké střeše. U sedačky řidiče i spolujezdce je malá loketní opěrka. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.

Zavazadlový prostor má objem 500 litrů, což je hodnota průměrná hodnota u vozů této velikosti. Vzadu byly 3 samostatné stejně široké sedačky, každá se dala zvlášť plynule posouvat vpřed o 13cm. Zavazadlový prostor v poloze sedaček zcela vpředu má 605 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1734 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 114cm, výška pod odnímatelným krytem je 57cm, délka v rovině podlahy 87cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je rovný jeden metr. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem- nízká nákladová hrana je cca 58cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru -zámek cca 185cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP byl ve standartní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky (zadní část působí hezčím dojmem než u většího bratříčka Grand C4) je to vůz určený převážně pro mladé. Zajímavá je vlnka na spodním okraji oken na zadních dveřích. Vůz byl vybaven praktickými zadními parkovacími čidly a sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopily.

CENA C4 Piccaso ve střední výbavě Dynamique je nabízen za akční cenu 524.900 Kč (1/2010) (standartní ceníková cena je 674.900 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, automatická klimatizace, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x el. okna, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, automatická parkovací brzda a asistentem rozjezdu do kopce, automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem, palubní počítač, zadní samostatné a posuvné sedadla, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant, filtr pevných částic. Příplatková výbava : paket parkování za 12.000 Kč obsahuje - zadní parkovací asistent, el. ovládaná a sklopná zrcátka, metalíza za 14.000 Kč. Doplňky celkem za 26.000 Kč, celková akční cena je tak 550.900 Kč.


CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI
- zajímavý design vozu
- prostorný a variabilní interiér (samostatné zadní posuvné sedačky)
- bohatá výbava vozu
- ESP v sériové výbavě
- řazení pádly pod volantem
- příznivá základní cena vozu (akční)
MÍNUSY: - chybějící doba jízdy na palubním počítači
- nevzhledné radio
- kratší přední sedáky bez výrazného bočního vedení
- xenony za příplatek pouze u nejvyššího modelu
- velké množství tvrdých plastů
- chybějící odkládací prostory pro telefon
- tvrdší podvozek –přenáší rázy do karosérie
- nepřesný digitální otáčkoměr, skokově po 250 otáčkách


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 80 kW (109k) /4.000 ot./min. , točivý moment 240 Nm při 1.750 ot./min.
6-ti stupňová pilotovaná převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.470 – 1.830 – 1.680 mm, rozvor 2.728 mm
Vlastní –pohotovostní hmotnost 1.574 kg , užitečná 486 kg, celková 2.060 kg
Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 500/ 605/ 1734 litrů.
Pneu 215- 55 R16 Michelin Alpin (zimní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,1 s, max. rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva 5,1 mimo – 6,8 město- 5,7 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 811km - 5,8 l/100km
14 - 21.12.2009



Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu